Пастки секуляризму проти ісламської особистості

Статті
Друкарня

Очевидно, що рукотворні системи, створені такою безпорадною і потребуючою істотою, як людина, не роблять людство щасливим і недостатні для розвитку людини і суспільства. З цієї причини ці системи, які в даний час запроваджені у світі, не змогли комплексно вирішити проблеми і потреби суспільства і виявились недостатніми.

У той час як багато країн, які формують сучасний світ, досягають економічного прогресу, з іншого боку, вони переживають моральний занепад. Окрім того, ми спостерігаємо, що суспільства, які, можна сказати, знаходяться на більш високому рівні з точки зору моралі, так само знаходяться в поганій економічній ситуації. Проте, яким би не був важливим для суспільства моральний розвиток, економічний розвиток не менш важливий. Той факт, що люди в суспільстві не можуть вдовольнити свої основні потреби, через деякий час може привести їх до аморальної поведінки (наприклад, крадійству...). на жаль, ми живемо в епоху, коли стаємо свідками численних випадків аморальної поведінки. З цієї причини ми відчуваємо необхідність в новому порядку, який буде розвивати суспільство в усіх його аспектах, прагнучи до вищому рівню морального розвитку і у той же час здійснюючи економічний розвиток, не відстаючи від сучасності в плані науково-технічного розвитку і навіть виходячи за рамки сучасності.

В ітозі ми дійшли висновку, що існуючі системи та їх закони, які постійно змінюються, не можуть реалізувати це наше бажання. Усі наші надії зараз скеровані на допомогу Аллаха і мусульман, які старанно трудяться для цього. Ми щиро бажаємо, щоб справедливість Ісламу, яка панувала у світі протягом сторіч і яка, ми не сумніваємось, буде реалізована до Судного дня, знов панувала на землі. У той же час ми розуміємо, що для того, щоб це бажання стало реальністю, необхідно вести діяльність іще старанніше, аніж коли-небудь.

Громадські проблеми існували завжди з самого початку людства, тому що людина по своїй природі створена такою, що схильна жити у суспільстві, а не в одиночку. Проблема чоловіків і жінок, яка є одним із елементів, які складають соціальні структури, формуємі індивідами, становить собою одну із основних проблем суспільств. Насправді, погляд суспільства на жінок і чоловіків був важливим чинником, формируючим структуру суспільства. З часом були розроблені різні інтерпретації створення Адама і Єви і виникли хибні точки зору. На основі хадісу про те, що Єва була створена із ребра Адама, виникло уявлення про те, що чоловік перевершує жінку в плані созидання і залишає жінок позаду в усіх питаннях, як і виникли суспільства, які вірять, що Єва примусила Адама з’їсти заборонений плід в Раю, і характеризують жінок як «грішниць і дияволиць» через це переконання. Відображення цього основного погляду суспільств на відносини між чоловіками і жінками так само було неминучим. Історичні відомості говорять нам про те, що у середньовічній Європі, де панувало спотворене християнство, жінок спалювали як дияволиць.

В хибній і порочній системі на вісі соціалістичної ідеології, що запроваджував або намагався запровадити СРСР, жінки і чоловіки вважались рівними (!), і в результаті жінки працювали понад своїх сил і на дуже важких роботах. Ця точка зору, яка суперечить людській природі, не залишила ані поняття родини, ані таких чудових рис, як материнство, співчуття і милосердя, які є в жінках. Врешті решт, ця система, яка суперечить созиданню, зникла зі сцени історії за дуже короткий час.

Повертаючись до більш древніх сюжетів історії, ми можемо бачити, як сприйняття чоловіків і жінок впливає на психічну і фізичну структуру суспільства. Коли мова йде про джахілійський період, незадовго до того, як Посланець Аллаха ﷺ був проголошений пророком, найбільш очевидним прикладом, який спливає в нашій свідомості, є погребіння дівчаток заживо. Ця подія настільки суперечить людській природі, що вона закарбувалась в нашій свідомості, незважаючи на те, що це не дуже поширена традиційна практика того часу. У той час мекканці відчували деяке почуття гордості і хизування по відношенню до дитини чоловічої статі, на дитину жіночої статі вони по низці причин дивились з почуттям сорому. Через цю причину вони прийняли огидну практику закопування своїх доньок живцем у землю. Проте ми не можемо стверджувати, що цей звичай поширився по усій Мецці. Наприклад, така поведінка була більш поширеною серед племені Тамім, одного із відомих племен Мекки, у той час як серед племені Курайш, до якому відносився Посланець Аллаха ﷺ, це явище було дуже рідким.

Насправді, коли ми детально розглядаємо цей приклад та інші приклади в джахілійський період, ми бачимо, що жінкам і дівчаткам не приписується ніякої цінності. Цей соціологічний факт Мекки, заснований на принципі влади, показує нам, що жінки позбавлені прав і закону, за винятком впливових із них. Доньок видавали заміж, не порадившись з ними, а отцю платили за цей шлюб певну суму грошей. Інший приклад — коли чоловік жінки помирав, і родина чоловіка видає її заміж за іншого, не порадившись з нею. У якості іще більш негативного прикладу в джерелах згадується, що коли у чоловіка помирає дружина, йому зазвичай не виражають співчуття. Насправді, цей останній приклад пояснює положення жінок в суспільстві невігластва. Подібно тому, як сьогодні капіталістична система використовує жінку у якості рабині чи товару, в джахілії існує дуже схожа ідея. Всевишній Аллах засудив цю точку зору в наступному аяті:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَحِلُّ لَكُمْ أَنْ تَرِثُوا النِّسَاءَ كَرْهًا ۖ وَلَا تَعْضُلُوهُنَّ لِتَذْهَبُوا بِبَعْضِ مَا آتَيْتُمُوهُنَّ إِلَّا أَنْ يَأْتِينَ بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ ۚ وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ ۚ فَإِنْ كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللَّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا

«О, ті, які увірували! Вам не дозволено успадковувати жінок проти їх волі. Не чиніть їм перешкод, щоб унести часину шлюбного дару, який ви їм дали, якщо тільки вони не скоїли явної гидоти. Живіть з ними гідно, і навіть якщо вони неприємні вам, то адже вам може бути неприємним те, у що Аллах заклав багато добра» (4:19).

Сьогодні, на жаль, ми стикаємось з менталітетом, схожим з джахілією. Проте Посланець Аллаха ﷺ показав приклад батька, який встав на ноги, щоб привітати свою доньку, коли вона прийшла до нього, в суспільстві, де дівчинка вважалась приводом для ганьби. Він був пророком, який ставився до своїх дружин з добротою і приписував віруючим ставитись до них так само у противагу чоловікам, які приймали своїх дружин як членів родини тільки якщо вони народжували сина. Незважаючи на ці чудові приклади, які ми можемо помножити, мусульмани повертаються до неісламському розумінню і звичок. Зі встановленням нового режиму на місці держави, яка протягом сторіч встановлювала суверенітет, опираючись на Іслам, була проведена низка політичних заходів, які змінили сприйняття і змістили перспективи у бік від рамок і положень Ісламу. Мусульмани, які усвідомлювали, що Іслам є головним елементом, і не хотіли відриватись від ісламського розуміння, заперечували проти цієї ситуації і чинили опір. Проте час працював проти мусульман, і в результаті з’явилось покоління, яке не може навіть промовити слова «шахади», що є освітою на рівні дошкільного виховання. Однією із найбільших цінностей, втрачених цим поколінням, безперечно, була концепція родини.

Як покоління, про яке йде мова, ми усвідомлюємо, що технології пропонують надзвичайно корисні можливості, особливо в освіті і навчальному житті, і що це чудова можливість отримати доступ до інформації за короткий час, але ми не втримуємось від використання технологій понад того, що повинно бути. Ми стикаємось з діагнозом «залежність від соціальних мереж» як психологічною хворобою нашого сторіччя. Дослідження виділяють безконтрольне використання соціальних мереж як одну із найважливіших причин збільшення числа розлучень в останні роки. В тому ж дослідженні і чоловіки і жінки скаржились на залежність подружжя від соціальних мереж і невиконання ними обов’язків, які витікають із ролі матері і батька в родинному житті. Ми вважаємо, що за допомогою даної статті нам вдасться краще осмислити причини погіршення моральної ситуації нашого покоління, у той час як багато вчених отримали освіту на колінах своїх батьків.

З цієї причини зі створенням республіки ми — як Ісламська Умма, — мабуть, отримали найбільшу частку цих змінень в нашому родинному житті. Поняття родини було одним із найважливіших концепцій, які знищив цей режим і його закони. З точки зору соціології родина є найбільш фундаментальним елементом, який формує суспільство. Нинішній погляд системи на чоловіків і жінок, які складають родину, і сприйняття жінок по відношенню до чоловіків і чоловіків по відношенню до жінок спустошили поняття родини і похитнули родинну структуру до підґрунтя.

Існуючі системи пропонують жінкам і чоловікам різні ролі, аніж вони повинні бути. З утворенням республіки до 1963 року проводилась політика, скерована на збільшення темпів росту населення, а після 1963 року були розроблені різні стратегії, скеровані на зниження темпів росту населення. Особливо в цей період для жінок створювались стимули для вступу в ряди робочої сили. Проте молоде населення приносить динамізм, а динамізм приносить виробництво. Ця політика мала негативні наслідки по спливанню певного періоду часу. Збільшення середнього віку і ріст числа жінок у складі робочої сили привели до того, що населення країни втратило свій динамізм. В даний час ми стикаємось зі спробами збільшити чисельність населення. Звичайно, жінка може працювати і робити кар’єру. Проте система відображає дане явище як цивілізацію, а материнство — як тортури.

Фактично, ми хочемо виразити наступне: ці неспроможні системи, які намагається створити обмежений людський розум, не здатні представити ясні, всеохоплюючі, універсальні перспективи. Політика, яка ними виробляється, рішення, які приймаються, можуть змінюватись в протиріччі один з одним. Саме ця система відображає оголення жіночих інтимних частин тіла як цивілізацію або мужність, заохочує незаконні відносини через телесеріали і фільми і виявляється безпорадною перед лицем зниження моральних почуттів молодого покоління і росту незаконних відносин, які ми переживаємо як соціальний факт. Проте та ж система не вагаючись використовує деякі характеристики, дані жінкам Аллахом, в повній мірі — в кожній рекламі, в кожному фільмі вона робить жінок рабинями системи, використовуючи ці характеристики. Тому що єдине, що має значення для капіталізму, — це вигода, або, інакше кажучи, гроші. Гроші стали ідолом капіталізму. Через цю причину навіть в рекламі продукту, підготовленого для чоловіків і призначеного для їх збуту, ми бачимо, що жіноча фігура певно присутня, тому що використання жіночих характеристик робить просуваємий продукт більш привабливим.

Звичайно, ці нав’язані нам системи повні протиріч, повні серйозних проблем для людства і суперечать природі. Нинішня система зробила усе можливе, щоб відвернути мусульманських чоловіків і мусульманських жінок від Ісламу. В ітозі вона добилась успіху, зруйнувавши моральні якості, які повинні бути у мусульман, такі як таква, порядність і скромність, і зруйнувавши їх родинні життя. Ми не в змозі стверджувати протилежне щодо цього. Але що ж трапилось, що існуючі системи виявились настільки «успішними»? Хіба ми, мусульмани, не несемо ніякої відповідальності щодо цього?

Хіба не ми дивимось серіали і фільми, на які система витрачає мільйони доларів, щоб увести наші погляди, думки і вчинки від Ісламу і узаконити деякі види поведінки, заборонені Аллахом? Хіба не мусульманські отці дивляться зі своїми дітьми мафіозні серіали, в яких вбивство, руйнування і спалення розглядаються як єдине рішення, і які заохочують погані звички, заборонені Аллахом? Хіба мусульманські матері не дивляться зі своїми доньками мильні опери, де відбувається тисяча і одна інтрига, зрада робиться невинною під вивіскою «любов», а брехня зображується як природна дія? Чи немає серед мусульман тих, хто захопився віртуальним світом і забув про важкі батьківські обов’язки? Візьмемо інший приклад: хіба мусульмани не створили організаційні структури, які затикають жінок так, що вони опиняються подалі від поглядів, повністю ізольовані від громадського життя, навіть звільняють жінок-медсестер і вчителів з роботи і ув’язнюють в темницях своїх домів?

Правда полягає в тому, що ми як Ісламська Умма пристосувались до деяких із запланованих дій цієї системи. Іноді ми навіть надавали їй допомогу! Так, капіталізм, який в корні суперечить релігії Іслам, намагався і продовжує уперто намагатись розірвати зв’язки мусульман з Кораном і Сунною і секуляризувати їх образ життя. Проте очевидно, що скільки зусиль докладає система, стільки ж, якщо не більше, повинні докласти і ми. Звичайно, мусульманам буде дуже важко, поки Аллах не пошле обіцяну допомогу і не встановить систему, яка буде запроваджувати Іслам. Але, принаймні, ми повинні захистити себе і своїх дітей від пасток системи. Як велить Аллах:

فَأَقِمۡ وَجۡهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفٗاۚ فِطۡرَتَ ٱللَّهِ ٱلَّتِي فَطَرَ ٱلنَّاسَ عَلَيۡهَاۚ لَا تَبۡدِيلَ لِخَلۡقِ ٱللَّهِۚ ذَٰلِكَ ٱلدِّينُ ٱلۡقَيِّمُ وَلَٰكِنَّ أَكۡثَرَ ٱلنَّاسِ لَا يَعۡلَمُونَ

«Зверни свій погляд до релігії, як ханіф. Такою є вроджена якість, з якою Аллах створив людей. Творіння Аллаха не належить зміненню. Такою є права віра, але більшість людей не знають цього» (30:30).


Köklü Değişim Dergisi
Халіме Айдин
15.03.2020