«Масонство з плином часу і підсиленням своєї ворожнечі до Ісламу прийняло багато облич, кожне із яких відповідало часу і етапу розвитку, через які проходили масонські організації, як прихована сила, яка діє в тіні поколінням за покоління. Одним із таких облич масонства в його війні проти Ісламу стали релігійні течії і напрямки, штучно запроваджені в Іслам, які в періоди пригноблення і поневолення сприймались простими мусульманами як невід’ємна частина Ісламу». (1)
Коли мусульмани почали оцінювати вчених лише за їх зовнішнім виглядом, ігноруючи їх знання та ісламські погляди, багато ворогів Ісламу скористались цим і почали діяти під прикриттям «релігійних діячів», запроваджуючи серед мусульман чужді Ісламу ідеї. Ці люди уперто працювали над руйнуванням Ісламу і спотворенням його вчень. Серед них були і так звані вчені і реформатори, які діяли під видом ісламських лідерів, але в дійсності членами масонських лож, створених на Сході. Одним із таких об’єктів нашого дослідження є Джамаль ад-Дін Асад Абаді, відомий як аль-Афгані.
Джамаль ад-Дін аль-Афгані
Ціллю нашої статті не є викладення біографії Джамаля ад-Діна аль-Афгані і обговорення його походження чи подорожей. В даній статті ми хочемо розкрити його істинну сутність, яку він ретельно приховував під маскою Ісламу, а насправді вів боротьбу проти нього та Ісламської держави.
Багато хто із мусульман знають Джамаля ад-Діна аль-Афгані як одного із реформаторів сучасності і як одного із основоположників ісламської думки. Але лише набагато хто бачили його істинне обличчя як чоловіка, який поширював західні ідеї серед мусульман і був одним із провідних діячів масонства на Сході.
Одна із опор масонства
Джамаль ад-Дін аль-Афгані був однією із ключових фігур масонства в Єгипті. «Він з-за своєю природою був схильний до політики і вступив до масонського братства, примкнувши до шотландської ложі. В одному із своїх загальних міркувань про масонство аль-Афгані сказав:
«Щодо нас, масонів, то мене печалить те, що досі я не зміг для себе чітко визначити, хто я як масон, і не зміг дати універсальне визначення масонству. Цей опис потрібен для формування ясного образу у розумі або надання чіткого опису тим, хто приєднується до цієї спільноти. Перше, що привабило мене до роботи по побудові «Будівлі свобідних (2) в суспільстві вільних каменярів» — це важливі і значущі назви — Свобода, Рівність, Братство. Ціллю цього суспільства було служіння людству і боротьба з несправедливістю, прагнення до абсолютної справедливості. Усе це сформувало у мене поняття про масонство, яке зводиться до прагнення діяти, почуття гідності і нехтування власним життям заради протистояння пригноблювачам...
Ваше сьогоднішнє масонство, о брати, звелось лише до проведення зібрань і прийняття нових членів. Їм зачитують легенди давнини, що втомлює нових членів і руй нує їх віру, а також понижує авторитет масонства в їх очах. Сьогодні ви розділені на начальників і підлеглих, Схід наказує, а його послідовник підкоряється. Збираються гроші, виплачується данина Сходу, але немає ніяких ознак того, що масонство на Сході проявляє свою життєздатність».
Джамаль ад-Дін зрозумів, що не зможе працювати з цим братством, яке перебувало в бездіяльності і страху. Тому він заснував національну масонську ложу, пов’язану з французьким Сходом, і в стислий час число її активних членів перевищило триста людей із числа відомих єгипетських мислителів і прибічників Джамаля ад-Діна. (3)
Таким чином, після уходу із шотландської ложі через пасивність її членів і їх відмови від політичної діяльності, Джамаль ад-Дін переїхав до Єгипту, щоб очолити масонську ложу французького толку. Він долучив до своєї ложі близьких йому учнів, а також деяких знатних і впливових людей і почав активно поширювати свої ідеї серед єгипетських мусульман.
Поширення сумнівних ідей
Джамаль ад-Дін аль-Афгані розумів роль журналістики в культурній експансії і поширенні ідей. Він "...навіяв своїм учням в масонській ложі любов до письменництву, намітив для них план і пропонував їм нові ідеї для написання статей. Він також заохочував їх до створення газет, де вони могли б самі писати або долучати інших, на чиї здібності він покладав надії. Так, наприклад, він надихнув Адіба Ісхака, одного із своїх учнів в ложі, створити газету під назвою «Миср», а сам Джамаль ад-Дін розробляв план її ведення і писав статті під псевдонімом Мазхар ібн Ваддах (4) Пізніше він заснував свою відому газету «Аль-Урва аль-Вуска», де вже відкрито публікував свої ідеї під власним ім’ям.
Пропаганда епохи фараонів
Однією із ідей, яку Джамаль ад-Дін аль-Афгані поширював в ісламському світі, був заклик до націоналізму і патріотизму з метою розділення Ісламської Умми на етнічні і національні держави. Він закликав єгиптян повернутись до слави їх пращурів — фараонів, стверджуючи, що це допоможе вилучити корисні уроки. В своєму посланні єгиптянам він сказав: «Погляньте на єгипетські піраміди, храми Мемфіса, руїни Фів, пейзажі Сіви і фортеці Думьят. Вони свідчать про силу ваших пращурів і велич ваших праотців». Таким чином, він закликав єгиптян до епохи фараонів, яка чужда Ісламу. Іслам забороняє племінний і етнічний шовінізм. Пророк ﷺ сказав:
لَيْسَ مِنَّا مَنْ دَعَا إِلَى عَصَبِيَّةٍ
«Не із нас той, хто закликає до родоплемінності».
Націоналізм же є іще більш широкою формою родоплемінності. Пророк ﷺ також сказав:
مَنْ تَعَزَّى بعزاءِ الجاهليةِ، فأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ و لا تُكَنُّوا
«Якщо ви почуєте, як хтось пишається своїм походженням, як це було в джахілії, то скажіть йому, щоб схопив за член свого батька. І не заміняйте ці слова (більш м’яким виразом)!»
«своїм походженням, як це було в джахілії», означає родоплемінний шовінізм.
Підбурювання проти Ісламської держави
Джамаль ад-Дін аль-Афгані в своєму зверненні до єгиптян сказав: «Ви, єгиптяни, народились в рабстві і були виховані в умовах деспотизму. Сторіччями, починаючи з часів пастуших царів і до сьогоднішнього дня, ви жили під гнітом загарбників, переносили пригноблення несправедливих правителів. Спочатку вами правили пастухи, потім греки, римляни, перси, потім прийшли араби, курди, мамлюки і так далі...»
Із цього звернення видно, що Джамаль ад-Дін аль-Афгані описує арабів, які принесли Іслам в Єгипет під керівництвом Амра ібн аль-Аса (нехай буде задоволений ним Аллах), як загарбників, поряд з греками, римлянами і персами.
«Говорять, що аль-Афгані також поширював ідею тюркського націоналізму серед турок, після чого султан Абдулхамід (нехай змилується над ним Аллах) посадив його під домашній арешт в Стамбулі. А його учень, єврей Якуб Сануа, просував ідею «Єгипет для єгиптян» і підтримував культурний вплив Франції».
Архівні документи
Доктор Мухаммад Мухаммад Хусейн в своїй книзі «Патріотичні віяння в сучасній літературі» зазначає: «...І це, а саме те, що Джамаль ад-Дін аль-Афгані очолював масонську ложу в Єгипті, стало достовірно відомо із низки документів, опублікованих у виді світлин Тегеранським університетом». (5)
Ми наведемо тут один із цих документів, опублікованих письменником Хусейном Умаром Хамадою в своїй книзі «Масонські свідчення», виданої в Дамаску видавництвом «Дар Кутайба». Ось його текст:
«Вчитель філософських наук в Єгипті Джамаль ад-Дін Кабулі, якому виповнилось тридцять сім років, заявляє: «Я сподіваюсь на прихильність братів ас-Сафа і прошу Халана аль-Вафа, а саме у господ із Священної Масонської Ради, захищеної від помилок і відхилень, щоб вони вшанували мене честю і прийняли до цього великого зібрання, ввівши мене у ряди своїх почесних членів. Вам належить честь і слава»… (П’ятниця, 22-е число місяця Рабі ас-Сані, 1292 рік хіджри)»
Приналежність Джамаля ад-Діна аль-Афгані до масонської ложі і його керівництво ложею в Єгипті не викликає сумнівів. Про це відкрито заявив Мухаммад Рашид Ріда, один із відданих учнів аль-Афгані, в своїй книзі «Історія імама-наставника». (6)
Більш детальний розгляд ідей, які Джамаль ад-Дін аль-Афгані почав поширювати серед мусульман, і дій, які він робив, ми, з дозволу Аллаха, висвітлимо у наступному випуску. Також розкажемо про його праву руку і сподвижника по масонству, його вірного учня Мухаммада Абдо, який продовжив справу свого вчителя після його смерті.
Примітки
(1) «Небезпеки інтелектуального вторгнення до ісламського світу» – Сабір Туайма, стор. 341.
(2) Будівля свобідних (символ масонства): навколо цієї будівлі, яку вони намагаються спорудити, часто виникають питання. Масонські структури і принципи вказують на те, що мова йде про будівництво Храму Соломона в Єрусалимі.
(3) Книга «Масонські свідчення», автор: Хусейн Умар Хамада – видавництво «Дар Кутійба».
(4) Книга «Реформатори в сучасну епоху» – Ахмад Амін, видавництво «Дар аль-Китаб аль-Араби», стр. 69.
(5) «Таха Хусейн – чи мислитель він?» – Абд аль-Маджид аль-Мухтасіб, стор. 221.
(6) «Патріотичні віяння в сучасній літературі» – д-р Мухаммад Мухаммад Хусейн, видавництво «Дар ан-Нахда аль-Арабія», стор. 329.
(7) «Історія імама-наставника» – Мухаммад Рашид Ріда, стор. 40, 46, 48, 819, 873.
Самір Аль-Зейн
Із журналу «Аль-Вай», випуск №3
1407 р.х./1987 р.