«Нам розповів л Убайдуллах ібн Муаз аль-Анбарі … від Абдуллаха ібн Умара: «Я чув, як Посланець Аллаха ﷺ говорив:
مَنْ خَلَعَ يَدًا مِنْ طَاعَةٍ لَقِيَ اللَّهَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا حُجَّةَ لَهُ وَمَنْ مَاتَ وَلَيْسَ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً
«Той, хто відійде від підкорення, той зустрінеться у Судний день з Аллахом, не маючи виправдання, і той, хто помер, не маючи [можливості дати] присягу, той помер смертю часі джахілії».1
У даному хадісі присутнє «кіная» (заміна слів по суміжності, тобто використання частини замість цілого), яка говорить про обов’язковість існування халіфа і заборонність не мати можливості для мусульман дати йому (халіфу) присягу.
Посланець ﷺ зобов’язав кожного мусульманина мати можливість дати присягу. Присяга ж дається тільки халіфу. Отож, є ваджибом, щоб був халіф — це дозволить мусульманам мати можливість дати йому присягу. Проте коли немає халіфа, то смерть мусульманина без можливості дати присягу халіфу вважається смертю часів джахілії. Інакше кажучи, такий мусульманин вважається грішником, якщо тільки він не займався:
— обов’язковою діяльністю (наказом схвалюваного і забороною засуджуваного, закликом до Аллаху індивідуально і колективно) для появи халіфа;
— просвітою;
— взаємодією з суспільством;
— прийняттям влади за методом Пророка ﷺ для встановлення Ісламської Держави;
— обранням халіфа і присягою йому, щоб він правив над нами по законам Ісламу.
«Той, хто відійде від підкорення», тобто не буде виконувати свою присягу, дану халіфу, або відмовиться від неї (своєї присяги).
«смертю часів джахілії», тобто помер грішником.
Із книги «П’ятдесят хадісів про політику Шаріату», автор Ісмат Авні Салім аль-Хаммурі.
1. «Сахіх» Мусліма.