Регулювання відносин між чоловіком і жінкою з точки зору жіночого одягу у громадському житті

Хадіс
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Тридцятий хадіс

«Наводиться від Ібн Умара (р.а.): «Посланець Аллаха ﷺ сказав:

مَنْ جَرَّ ثَوْبَهُ خُيَلَاءَ لَمْ يَنْظُرِ اللَّهُ إِلَيْهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَقَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ فَكَيْفَ يَصْنَعُ النِّسَاءُ بِذُيُولِهِنَّ قَالَ يُرْخِينَ شِبْرًا قَالَتْ إِذًا تَنْكَشِفُ أَقْدَامُهُنَّ قَالَ فَيُرْخِينَهُ ذِرَاعًا لَا يَزِدْنَ

«Аллах не подивиться у Судний день на того, хто волочив свій одяг [по землі] із хизування!». Тоді Умму Саляма спитала: «А що ж робити жінкам з подолами їх [одягу]?». Він сказав: «Нехай опускають на п’ядь». На що Умму Саляма сказала: «Тоді будуть відкриватись їх ступни». Він сказав: «В такому випадку нехай опустять їх на лікоть, але не більше».[1]

Це ясно говорить, що накидка або верхній одяг, який жінка одягає поверх домашнього одягу, повинні бути опущені донизу і закривати ступні. Якщо ступні закриті чулками, носками або взуттям, то це не заміняє обов’язковості опускати покривало донизу і не може вказувати на те, що покривало опущено до обов’язкової довжини. В подібному випадку, тобто коли ступні закриті носками чи взуттям, немає необхідності закривати їх, бо вони закриті, але наказ опускати накидку чи верхній одяг донизу повинен бути виконаний. Інакше кажучи, джильбаб повинен бути опущений явним чином, який покаже, що це одяг для громадського життя, який жінка повинна носити у суспільстві».[2]
Що необхідно почерпнути із усього сказаного:

З причини відсутності халіфа мусульман, тобто того, хто б піклувався ю про їх справи на основі Корану і Сунни, з причини наявності вводячих в оману ЗМІ, які приховують суть тих, хто заявляє про свою прихильність Ісламу, але при цьому не дотримується його законів, серед людей, зокрема — серед жінок, поширилось одіяння, схоже на шаріатське, але яке не є таким. Мова йде про напівплатки, які схожі з напівплатками сучасних християнок, іудеєк і світських жінок. На жаль, наші доньки почали вважати прийнятним одягати подібний напівплаток разом з вузькими штанами, джинсами, спідницями. Вони також почали вбиратись у тонкі, прозорі сорочки, блузки. Ношення подібних речей, як і ношення напівплатка, суперечить нашій релігії, оскільки Іслам зобов’язує приховувати колір шкіри жінки, тобто він не повинен бути видний під одягом, зобов’язує носити одяг свобідного покрою, який не приталений, не дозволяє побачити параметри жіночої фігури. Вбрання жінки не повинно приваблювати до себе своїм забарвленням, блиском, прикрасами. Уся відповідальність і гріховність за ношення подібних одіянь лягає:

— на самих дівчат;

— на їх отців і матерів (нехай Аллах пробачить їх і поведе по прямому шляху), які схвалили подібне;

— на дома моди, які проектують подібне вбрання;

— на ЗМІ, які пропагують ношення такого одягу;

— на тих, хто стоїть за популяризацією такого одіяння.

 

Із книги «П’ятдесят хадісів про політику Шаріату», автор Ісмат Авні Салім аль-Хаммурі.