Якщо б віруючий знав, як Аллах карає, то перестав би бажати Рая

Хадіс
Друкарня

Разом з благородним хадісо

Нехай благословить вас Аллах, наші шановні слухачі радіостанції Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір. Ми раді зустрічі з вами, і наша програма «З благородним хадісом» відновлюється. Кращим початком нашого випуску є привітання Ісламу: ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

В «Муснаді» Ахмада говориться: «Якщо б віруючий знав, які покарання у Аллаха, то ніхто б не бажав Рая».

حَدَّثَنَا أَبُو عَامِرٍ حَدَّثَنَا زُهَيْرٌ عَنِ الْعَلَاءِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَوْ يَعْلَمُ الْمُؤْمِنُ مَا عِنْدَ اللَّهِ مِنْ الْعُقُوبَةِ مَا طَمِعَ فِي الْجَنَّةِ أَحَدٌ وَلَوْ يَعْلَمُ الْكَافِرُ مَا عِنْدَ اللَّهِ مِنْ الرَّحْمَةِ مَا قَنَطَ مِنْ الْجَنَّةِ أَحَدٌ خَلَقَ اللَّهُ مِائَةَ رَحْمَةٍ فَوَضَعَ رَحْمَةً وَاحِدَةً بَيْنَ خَلْقِهِ يَتَرَاحَمُونَ بِهَا وَعِنْدَ اللَّهِ تِسْعَةٌ وَتِسْعُونَ رَحْمَةً

«Розповів нам Абу Амір, розповів нам Зухайр від Алаа, від його батька, від Абу Хурайри, що Пророк сказав: «Якщо б віруючий знав, що у Аллаха знаходиться із покарання, то ніхто б не бажав Рая. А якщо б невіруючий знав, яка у Аллаха милість, то ніхто не був би безнадійним у відношенні Рая. Аллах створив сто милостей, і одну милість Він поклав між своїми створіннями, щоб вони могли співчувати один одному, а у Аллаха дев’яносто дев’ять милостей».

Сказане «І якщо б невіруючий знав, яка у Аллаха милість, то ніхто не був би безнадійним у відношенні Рая» стосується невіруючого, на відміну від того, що сказано у відношенні віруючого.

Сказане «Він не впадає у відчай у відношенні Рая» відноситься до відчаю і безнадійності. Говорять, що якщо б невіруючий знав широкість милості, то вона б затьмила його знання про велике покарання, і у нього з’явилась би надія. Або говорять, що його знання про широту милості допомагає йому не впадати у відчай.

Мубаракфурі говорить: «Мусульманин повинен прагнути до Райському саду, і коли він перестає цього бажати, то він перестає бути мусульманином. Кяфір же повинен бути особливо схильним до відчаю, і коли відчай уходить, він перестає бути кяфіром. В хадісі говориться про велику кількість милості Аллаха і Його покарання, щоб мусульманин не став наївно сподіватись на милість Аллаха і щоб він не відчував себе у безпеці від покарання, а кяфір не впав у відчай і не закрив перед собою двері милості Аллаха».
Шановні слухачі!

Милость — це один із атрибутів Всевишнього, який примушує мусульманина не впадати у відчай в милості і благодаті Аллаха. Коли віруючий пізнає атрибути Аллаха, такі як милість, милосердя, співчуття, м’якість, прощення гріхів, прикриття їх, вірить в них і молиться Всевишньому про милість, прощення і покаяння кожного разу, коли він робить гріх, то він отримує благодать і прощення від Аллаха і повертається до Нього кожного разу, коли падає. Віруючий не втрачає надію в своєму серці. Як може він впасти у відчай, коли він вірить в терплячість Аллаха і в те, що Він може виправляти грішника, не караючи його? Як може він впасти у відчай, коли він знає, що відмінною рисою Аллаха є милосердя, доброта і щедрість?

Стан праведних попередників був станом надії без нехтування і страху без відчаю. Необхідно мати хорошу думку про Аллаха, Субханаху ва Тааля.

Дорогі слухачі, до зустрічі з вами та з іншими пророцькими хадісами! Ми ввіряємо вас Аллаху. Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!!!

 

Арфа Тураб
11 Рабі уль-авваль 1444 р.х.
7 жовтня 2023 р.

Головне меню