Муфтіят Єгипту іще більше загрузає у перекрученнях Ісламу, сподіваючись задовольнити уряд

Єгипет
Друкарня

Муфтіят Єгипту підтвердив дозволеність роботи з інвестиційними сертифікатами з метою фінансування нового проекту для Суецького каналу, який розцінюється як договір між учасниками та державою і у жодному разі не кредитом. Муфтіят пояснив, що договори на фінансування контрактів між інвестиційними банками, або державними органами, або асоціаціями з одного боку і між окремими особами, або установами, або підприємствами з іншого боку - це насправді новий договір, що підтверджує інтереси сторін.

Фетва дається на те, що дозволяється укладення нових видів контрактів, про які не згадується в науці фікх, якщо договір не є двозначним і шкідливим, і якщо він підтверджує інтереси сторін. Після того як муфтіят закінчив зі своїми комічними фетвами, в яких видна сильна схильність до режиму правителя і явно перекручена мова, він закликав синів народу Єгипту звернутися до спеціалізованих органів, які мають багатовіковий досвіт роз’яснення законів шаріату. Цими органами є університет аль-Азхар та Муфтіят Єгипту. Більше того, міністерство вакфів цілком включило в себе усі мечеті, у яких проводиться шаріатська освіта на університетському рівні через те, що один з п’ятничних проповідників в одній з таких мечетей минулої п’ятниці заявив, що ці сертифікати є харамом (забороненими за Ісламом) і лихварством, а можливо ще і непристойністю.

Якщо єгипетський народ відповість на ці заклики, то дуже здивується, оскільки аль-Азхар та Муфтіят, а також їх вчені наблизилися впритул до того, щоб суперечити своїм же минулим фетвам:

1. Фетва № 413 від Шейха Бакра Ас-Садафіфй, хай помилує його Аллах, муфтія Єгипту (пом. 1919 р.)
2. Фетва № 3252 від Шейха Абд Аль-Хаміда Салима, хай помилує його Аллах, муфтія Єгипту (пом. 1954 р.)
3. Фетва № 3178 від Шейха Хасана Мамуна, хай помилує його Аллах, муфтія Єгипту, а після шейха Аль-Азхару (пом. 1973 р.)
4. Фетва № 3346 від Шейха Абд Аль-Лятіфа Хамза, хай помилує його Аллах, муфтія Єгипту (пом. 1985 р.)
5. Фетва № 819 від шейха Джада Аль-Хак Алі Джад Аль-Хак, хай помилує його Аллах, муфтія Єгипту, а після шейха Аль-Азхару (пом. 1996 р.)

Проблема не в тому, що є попередні фетви, які розбивають нинішні фетви об стіну, а проблема у тому, що ці люди насмілюються видавати подібні фетви, які дозволяють лихварство, у яких із байдужістю проголошується війна Аллаху і Його Посланцю, мир йому і милість Аллаха, заради того щоб досягти вдоволення правителя, який нічим їм перед Аллахом не допоможе.

Що ж стосується того, що вони згадали у своїх фетвах, які дозволяють лихварство за допомогою цих сертифікатів, то у першу чергу можна виділити наступні їх аспекти у розумінні людей, які видали ці фетви:

1. Держава розцінюється як юридична особа, і отже, закони, які відносяться до держави, відрізняються від тих, які відносяться до фізичної особи.
2. Договір розцінюється як контракт на фінансування, а не як кредит.
3. Узгоджений прибуток розцінюється як подарунок від держави або премія, а не лихварство.

Що стосується першого, то це спроба переконати людей в тому, що у відношенні до юридичної особи діють інші спеціальні закони, за якими тексти, які забороняють лихварство не мають відношення до держави. Ця думка приводиться без доказу.

Що стосується того, що цей договір розцінюється як контракт на фінансування нового типу, якого іще не було раніше, то ця думка відкидається, оскільки цей договір не виходить з його реальності або договору на кредит, або договору на мудараба. Якщо це договір на кредит, то усіляка надбавка у ньому буде однозначно лихварством, а якщо це мудараба, то не дозволено встановлювати незмінний розмір прибутку, який є відсотком від капіталу, а їх слова що «реальність життя змінилася через появу спектру наукових робіт, таких як тематичні дослідження у техніко-економічній галузі, дослідницькі операції, статистика та врахування, які здебільшого достатньо точні та працюють для виключення невизначеності і шкоди», у жодному разі не змінюють сутності речей.

Що ж стосується третього, то це смішно, тому як навіть не уявляється як, наприклад, один з учасників повинен бути зацікавлений у тому, щоб купити ці сертифікати для допомоги державі, якщо відсоток прибутку від сертифікатів (13%) не буде більше за той відсоток прибутку, який пропонує банк. Жоден не подумає купити ці сертифікати. Як же після цього можна казати, що вказаний відсоток прибутку це подарунок або премія від держави?

Міністр вакфів сказав, що фонд від вкладень робітників за купівлі ними інвестиційних сертифікатів від нового проекту Суецького каналу складе 650 млн фунтів і що дозволеність на це роз’яснена у фетвах про застосування цих сертифікатів, неначе вчинки аль-Азхару та міністерства вакфів стали шаріатськими доказами подібними до вчинків Посланця Аллаха, мир йому і милість Аллаха, і утверджені ним. Що з вами? Як ви судите?!

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ، فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَإِن تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِكُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ

«О ті, які увірували! Бійтеся Аллаха і не беріть решту лихви, якщо тільки ви є віруючими. Але якщо ви не зробите цього, то знайте, що Аллах та Його Посланець проголошують вам війну. А якщо ви покаєтеся, то вам залишиться ваш початковий капітал. Ви не вчините несправедливо, і з вами не вчинять несправедливо» (2:278-279)


Шаріф Зайд
Голова Інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір Египет
Понеділок, 09 Зуль-хіджа 1434 р.х.
14/10/2013
№ 13/28