Роз’яснення фрази «Джихад не є методом встановлення Халіфату»

Відповіді Аміра
Друкарня

Питання:

Ассаляму алейкум, любий наш аміру!. Ми стверджуємо, що Халіфат є фардом, і Джихад у той самий час є іще одним фардом. І що Джихад не є методом встановлення Халіфату. Прошу вас більш зрозуміло пояснити це питання… Прошу Всевишнього Аллаха прийняти від вас добрі справи і надати милість очолити цю Умму. Від «Lone Traveller».

Відповідь:

Ва алейкум ассалям ва рахматуллахі ва баракятух!

Існують базові позиції, які необхідно добре засвоїти, тому що це прояснить відповідь:

1. Пошук потрібних доказів для виведення шаріатського закону на певне питання повинен здійснюватися всередині цього самого питання, докази повинні стосуватися саме цього питання, а не буди доказами за межами піднятого питання.

а) Наприклад: щоб дізнатися як здійснюється мале омовіння, необхідно зайнятися пошуком доказів, пов’язаних саме з омовінням. При цьому немає різниці - були вони ниспослані у Мецці або в Медині. Далі зі знайдених доказів виводиться шаріатський закон згідно з прийнятим усулем. При цьому не здійснюється пошук доказів у темі про пост, щоб звідти вивести закон про мале омовіння і спосіб його здійснення.

б) Інший приклад: якщо ми хочемо дізнатися закони, пов’язані зі здійсненням хаджу, тоді знову ж таки необхідно шукати докази конкретно про хадж. Без різниці – де вони були ниспослані, у Мецці або в Медині. Потім вже зі знайдених доказів і на основі прийнятого усуля виводиться шаріатський закон. У той самий час не здійснюється пошук доказів у темі намазу, щоб потім звідти виводити закони, пов’язані з хаджем і способом його здійснення.

в) Іще один приклад: якщо ми хочемо дізнатися закони, пов’язані з Джихадом – коли його ведення стає індивідуальним обов’язком (фард айн), а коли колективним (фард кіфая). Коли він вважається для захисту, а коли наступальний. Які з законів напряму пов’язані з Джихадом, як наприклад положення за завоювань чи питання розповсюдження Ісламу, без різниці чи було наприклад здійснено завоювання шляхом застосування сили або укладено домовленість про мир. У такому випадку необхідно зайнятися пошуком доказів безпосередньо у темі Джихаду, без різниці де вони були ниспослані – у Мецці або в Медині. Далі з цих доказів виводиться шаріатський закон на підставі прийнятого усуля, але у той самий час не здійснюється пошук у темі пов’язаній із закятом, щоб у наслідку звідти виводити закони про ведення Джихаду і багато інших подробиць у зв’язку з цим.

г) Так чинять у будь-якому питанні – здійснюється пошук доказів саме на тему, пов’язану з піднятим питанням, де б ці докази не приводилися – у Мецці або в Медині. Потім приймається закон Шаріату стосовно піднятого питання зі знайдених доказів і на підставі прийнятого усуля.

2. Тепер обговоримо тему утворення Ісламської держави і розпочнемо пошук доказів, без різниці де вони були ниспослані, у Мецці або ж у Медині. Потім виведемо шаріатський хукм зі знайдених доказів на підставі усуля, якого ми дотримуємося.

а) Ми знаходимо, що докази на тему встановлення Ісламської держави приводяться лише ті, які були пояснені Пророком ﷺ у час його життєвого шляху коли він знаходився у благословенній Мецці. Він ﷺ, закликаючи до Ісламу у прихованій формі, утворив віруючу, терплячу та ін. групу людей, потім заявив про неї серед людей у Мецці і у сезон здійснення паломництва. Потім він ﷺ знаходився у пошуку допомоги (талаб ан-нусра) від володарів сили і можливостей. Після, Всевишній Аллах його вшанував ансарами, він переселився до них і встановив там державу.

б) Пророк Аллаха ﷺ не вів фізичного протистояння із жителями Мекки, щоб утворити державу. Він не воював заради цього ані з жодним із племен, не дивлячись на те, що він ﷺ як і його сподвижники мали досвід у битві і були справжніми воїнами, хоробрими, сильними і богобоязливими особистостями. Усе ж він ﷺ не вдався до фізичного протистояння (шляхові битви) у питанні встановлення держави. Навпаки, ми бачимо як він ﷺ продовжував вести заклик і шукати допомоги (талаб ан-нусра) у володарів сили, допоки йому не відповіли ансари і вони не встановили державу.

в) Потім були дані в обов’язок закони про Джихад з метою завоювань і розповсюдження Ісламу, захисту Ісламської держави. Джихад не був даний в обов’язок заради встановлення держави. Усе це цілком зрозуміло у життєвому шляхові Пророка Аллаха ﷺ.

г) Ось таким чином, якщо ми бажаємо дізнатися спосіб встановлення держави, тоді необхідно дивитися на такі дії Пророка Аллаха ﷺ як ведення заклику, пошуку допомоги (талаб ан-нусра), відповідь ансарів, встановлення держави тощо. Коли ж ми хочемо пізнати закони про Джихад, то необхідно розглядати шаріатські докази, пов’язані саме з Джихадом. Будь-який фард бере свій початок із шаріатських доказів, пов’язаних саме з питанням цього фарду. Таким чином, питання утворення держави витікає з доказів на тему про встановлення держави.  Джихад – із доказів про Джихад і цього необхідно дотримуватися. І Всевишній Аллах кращий з покровителів.


Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
28 Раджаб 1435р.х.
27.05.2014р.

Серія відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіля Абу ар-Рашти на питання відвідувачів його сторінки у Facebook.