Відповідь на питання: чи є авратом ступні жінки?

Відповіді Аміра
Друкарня

для Самі аль-Шамі

Питання:

Асаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!

Я хотів спитати про залишення відкритими ступнів у жінок у громадському житті. Чи є заборона на залишення ступнів відкритими такою самою, як і заборона на залишення відкритими будь-якого іншого аврату жінки? І якими є межі приватного життя: є це тільки оселею, або ж двір дому також відноситься до приватного життя? І яким повинен бути джильбаб: чи повинен він бути таким довгим, щоб закривати ступні? Чи є подібна відповідь, яка описує одяг, що вкриває ступні? Хай винагородить Вас Аллах найкращим, наш шейху!

Відповідь:

Ва алейкум ассалям ва рахматуллахі ва баракятух!

1. Межами приватного життя є дім, у якому жінка може відкрити свій аврат так, щоб його не могла побачити стороння людина. Це означає, що за межами дому відсутнє приватне життя, і якщо вона з дому, щоб придбати продукти у магазині в районі, де знаходиться її дім, вона повинна бути прикритою шаріатським одягом, тому що приватне життя, як ми вже казали раніше, це місце, де жінка може відкрити свій аврат так, щоб її не бачив той, кому заборонено бачити її аврат, тобто це відбувається лише в будинку.

2. Ступні жінки є авратом, і вона повинна покривати їх, про що свідчать наступні приклади:

А. Всевишній Аллах каже щодо жіночого одягу:

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لأزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ

«О Пророк! Скажи своїм жінкам, своїм дочкам і жінкам віруючих чоловіків, щоб вони опускали на себе (або зближували на собі) свої покривала. Так їх будуть легше впізнавати (відрізняти від рабинь та блудниць)…» (33:59).

Тобто, щоб опускали джильбаби до самого підніжжя, і тут слово «يُدْنِينَ – опускали» не здійсниться, поки джильбаб не досягне підніжжя і не вкриє стопи. І якщо стопи приховані, наприклад, шкарпетками або взуттям, то опускання здійснене тим, що джильбаб досягає стоп. Але якщо стопи оголені, не вкриті шкарпетками або взуттям, то джильбаб повинен досягати землі, щоб покривати стопи, і це означає, що стопи є авратом.

Б. Передають зі слів Ібн Умара, хай буде вдоволений ними Аллах, що коли посланець Аллаха ﷺ сказав: «У День воскресіння Аллах не подивиться на того, хто волочив за собою одяг з пихатості», - то Умм Салама спитала: «А що ж робити жінкам з їх подолами?». Він ﷺ сказав: «Нехай опускають їх на п’ядь». Вона відповіла: «Тоді відкриватимуться їх ступні». Він ﷺ сказав: «У такому випадку нехай опускають подоли на лікоть, але не більше! » (цей хадіс приводять Абу Дауд та ат-Тірмізі, який сказав: «Гарний достовірний хадіс»).

Хадіс чітко каже про те, що жінка мусить вкривати ступні, й Умм Салама, хай буде вдоволений нею Аллах, не обмежилася тим, що одяг жінки буде опускатися на п’ядь, боячись того, що ступні ніг відкриватимуться під час ходіння, особливо якщо жінка ходить боса, як здебільшого було у ті часи, і тоді Посланець Аллаха ﷺ дозволив жінкам волочити їх вбрання більше ніж на п’ядь або на лікоть та не більше, і мотив (іллят) у хадісі зрозумілий – «Тоді відкриватимуться їх ступни…».

Підсумок: стопи жінки є авратом, і вона повинна покривати їх, як будь-яке інше місце, що є авратом.

3. Для інформації: існує думка Абу Ханіфи, яка дозволяє залишати стопи непокритими, тому що він побачив у тафсірі слів Всевишнього Аллаха:

وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا

«Нехай вони не виставляють напоказ своїх прикрас, за виключенням тих, які видно…» (24:31), –

наступне: він порахував, що «за виключенням тих, які видно» - це не лише обличчя та руки, але і стопи також. Але вищезгадана думка є сильніше, правильніше за думку Абу Ханіфи через вищезгадані докази, якими є аят та хадіс, приведений у ат-Тірмізі. І Аллах знає краще, і Він – Наймудріший.
 
Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!
Ваш брат Ата ібн Халіль Абу Aр-Рашта
 

30 Зуль-када 1436
14.09.2015

Серія Відповідей Аміра Хізб ут Тахрір-Ати ібн Халіля Абу ар-Рашті на запитання відвідувачів його сторінки в «Фейсбук».

 

Головне меню