У наші дні люди звикли орендувати банкетні зали для проведення весільних урочистостей. Дані урочистості проходять у двох видах:
Перший вид: змішані зали, куди запрошуються чоловіки і жінки, і вони усаджуються разом, тобто один з одним. Нареченого усаджують поруч з нареченою в оточенні жінок: махрамів і немахрамів. У подібних обставинах жінки бувають прикрашені, з відкритими постидними місцями (аурат). Там вони співають і танцюють перед нареченим і нареченою, іноді у цьому беруть участь і чоловіки. Наречений одягає коштовності на руки, шию та вуха нареченої, як це прийнято сьогодні.
Другий: зали, що орендуються людьми, які дотримуються норм Ісламу. Один зал надається чоловікам, другий — жінкам, тобто чоловіки сидять окремо від жінок. Проте нареченого і наречену усаджують у залі для жінок, де жінки (махрами і немахрами) співають і танцюють перед нареченим і нареченою, при цьому серед жінок можуть бути ті, у кого відкриті постидні місця (аурат), і мати місце табаррудж (виставлення напоказ своїх прикрас і місць прикрас). Потім наречений так само надягає коштовності на руки, шию і вуха нареченої, як це прийнято.
Питання:
1. Чи є забороненим (харамом):
— змішанні зали;
— перебування нареченого разом з нареченою у жіночому залі?
Або ж це, як говорять деякі шейхи, стало загальною потребою, і тому це прощається і не є гріхом?
Відповідь:
1. Іхтілят (змішування) чоловіків і жінок є забороненим (харам). Доказів на це досить. Життя мусульман у час Посланця Аллаха ﷺ та його сподвижників гласить про це. Іхтілят чоловіків і жінок є забороненим, виключаючи ті випадки, коли Шаріат його дозволив. Відносно таких випадків є дозвіл у текстах Книги Аллаха і Сунни Його Посланця ﷺ, як, наприклад, купівля-продаж, родинні зв’язки і т.д.
Не існує доказу відносно дозволеності спільного перебування чоловіків і жінок у весільних залах. Навпаки, є докази на те, що у часи Посланця ﷺ та його сподвижників жінки могли знаходитись в окремому місці з нареченою, а чоловіки — окремо від них. Отож, іхтілят під час урочистостей є забороненим без винятків . Що стосується весільної процесії супроводу нареченої у дім її чоловіка, то чоловікам і жінкам дозволяється супроводити наречену у дім її чоловіка, а потім чоловіки відокремлюються від жінок; саме так відбувалось у часи Посланця Аллаха ﷺ,і він мовчазно схвалив це.
Тому присутність чоловіків і жінок в урочистих залах без розділення, тобто в одному приміщенні, а не у двох приміщеннях, є харамом. Якщо при цьому іще і відкриті постидні місця (аурат), як це відбувається у більшості таких ситуацій , дана заборона підсилюється. А також є забороненим (харам), коли наречений сидить поруч з нареченою в оточенні жінок (махрами і немахрами), особливо коли вони знаходяться з відкритим посудними місцями (ауратом), як це прийнято сьогодні серед жінок.
Що стосується висловлювання про те, що це стало загальною потребою , то це не робить заборонене дозволеним. Воно відкидається через свою суперечність Шаріату. Більше того, існує багато хадісів, де схвалюються ті, хто дотримаються своєї релігії, порівнюючи їх з тим, хто стискає у руці розпечений вуглик, через важкість випробування, у якому буде мусульманин, який дотримується своєї релігії Іслам.
Посланець Аллаха ﷺ сказав:
يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ الصَّابِرُ فِيهِمْ عَلَى دِينِهِ كَالْقَابِضِ عَلَى الْجَمْرِ
«Прийде час, коли серед людей та людина, яка хто дотримується своєї релігії, буде подібна тому, хто стискає у руках розпечений вуглик» (Ахмад).
6 Джумада аль-ахіра 1424 р.х.
08.08.2003 р.