Ібн Таймія, хай змилується над ним Аллах, сказав: «Знай, що привчання себе до арабської мови сильно впливає на розум, характер і релігію. А також уподібнює тебе первісткам цієї Умми з числа сподвижників і табіїнів. А уподібнення до них робить людину більш розумною, побожною і моральною. Також сама арабська є частиною цієї релігії, а володіння нею - фардом, бо розуміння Книги і Сунни - теж фард. І їх неможливо зрозуміти без знання арабської мови. І те, без чого не провадиться ваджіб, теж є ваджіб»
Світ Інтернету або всесвітня павутина, що означає інфраструктуру, яка передає всю необхідну інформацію через континенти... Світ, який захопив увагу багатьох людей, привернув їх інтереси і став становити велику цінність в їх житті. Можливо, найбільше він привернув увагу молоді, яка стала залежною від нього, особливо - від засобів зв'язку.
Цей віртуальний світ полонив своїх користувачів, особливо - молодь, прив'язавши їх на довгий час до комп'ютера або планшета і відрізавши їх повністю від реального світу, за винятком тих новин, які передають їм ці пристрої.
Він став засобом зв'язку між ними, де вони висловлюють свою турботу, судження і думки. Цікаво, що мова спілкування серед молоді або розмовна мова, поширена серед них, стала становити написання нових літер, за допомогою яких вони переписуються через, за їхньою логікою, легкість і швидкість їх написання. Ця мова стала називатися мовою «Facebook», за допомогою якого спілкується і переписується молодь, в той час як арабська мова - рідна мова - стала важкою, і молодь стала бентежитися при спілкуванні нею. Більш того, вона стала уникати спілкування нею і стала вважати її повільною, що ускладнює їх рух в світлі швидкої системи життя і науково-технологічного прогресу, свідком якого став світ.
Які причини небажання мусульманської молоді говорити мовою своєї релігії? Чому вона втратила довіру до неї? Що необхідно для вирішення цієї кризи довіри? І як стерти розрив між мусульманською молоддю та її рідною мовою?
Щоб з'ясувати причини, ми повинні зрозуміти істини, на яких будувався світ з моменту його виникнення. Безсумнівно, що боротьба між вірою і невір'ям є вічною і що боротьба між істиною і брехнею триватиме до Судного дня. А тому культури завжди намагаються поширити свої погляди і здійснити удар по поглядам інших культур, щоб забезпечити своє панування і вплив на світ. І тому Захід протягом багатьох століть прагнув здійснити удар по Ісламу, щоб перемогти його і послабити, особливо - в душах його прихильників.
Всевишній Аллах говорить:
ولن ترضى عنك اليهود ولا النصارى حتى تتّبع ملتهم
«Іудеї та християни не будуть вдоволені тобою, поки ти не станеш дотримуватися їх релігії» (2:120)
В тій самій сурі він скаже:
وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَن دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا وَمَن يَرْتَدِدْ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
«Вони не перестануть битися з вами, поки не відвернуть вас від вашої релігії, якщо тільки зможуть. А якщо хто з вас відступить від своєї релігії і помре невіруючим, то його діяння виявляться марними як в цьому світі, так і в Останньому житті. Вони є мешканцями Вогню і залишаться там вічно» (2:217)
І говорить Всевишній Аллах:
ودّوا لو تكفرون كما كفروا
«Вони хочуть, щоб ви стали невіруючими, подібно до них» (4:89)
З розвалом Ісламської Держави ця релігія стала просто обрядами, а не законами Шаріату, яких повинен дотримуватися мусульманин. Захід знищив Ісламську Умму, і зокрема - молодь, на яку покладаються надії і яка може служити цій великій релігії. Молодь стала пиячити і приставати до своїх сестер-мусульманок, не дотримуючись в цьому законів Шаріату. Нікчемні правителі стали віддаляти їх (і Умму - в цілому) від Ісламу.
Мусульманська молодь стала вважати свою релігію просто обрядами і перестала розуміти її як систему для життя, в якій повинні втілюватися її закони і за допомогою чого повинні поширюватися мир і безпека серед людей. Так виник між ними величезний розрив, і наша молодь стала далекою від Ісламу.
Виклики, які стоять перед ісламською молоддю, - це виклики, пов'язані з питанням ідентичності, і туди ж відноситься арабська мова. Безсумнівно, що він відноситься до найактуальніших і найсерйозніших питань, оскільки мова є сховищем ідеї, і вони разом - це дві сторони однієї монети. Як сказав Ібн Таймія: «У кожного народу є своє гасло. Гаслом прихильників Ісламу є їхня мова». Він також сказав: «Знай, що привчання себе до арабської мови впливає на розум, характер і релігію. Знання арабської мови є фардом, бо розуміння Книги і Сунни - теж фард. І їх неможливо зрозуміти без знання арабської мови. І те, без чого не здійснюється ваджіб, теж є ваджіб».
Боляче бачити небажання молоді говорити цією мовою - мовою Корану. Сказав Всевишній Аллах:
قرآنًا عربيًا غيرَ ذي عوج لعلهم يتقون
«Ми ниспослали Коран, в якому немає неправди, арабською мовою, щоб вони злякалися» (39:28)
І сказав:
إنا أنزلناه قرآنًا عربيًا لعلكم تعقلون
«Воістину, Ми ниспослали його у вигляді Корана арабською мовою, щоб ви могли зрозуміти його» (12:2)
Дивно, коли читають Коран і не розуміють його. А коли питаєш молодь про значення якогось слова в Корані, вони відповідають, що не знають! Як вони будуть розуміти Книгу Аллаха, коритися Його законам, коли вони не розуміють ту мову, якою вона була послана? Яким буде зв'язок між тими, хто звертається і між тими, до кого звертаються, якщо мова - незрозуміла? Як можна досягти вдоволення Творця без знання про те, що веде до Його вдоволення?
Захід сконцентрував свою увагу на тому, щоб розрідити арабську мову, стерти її орієнтири і спотворити її. Це входило в його плани і змови, щоб підірвати Іслам, бо він знає вплив арабської мови на розуміння законів Ісламу. Коли буде завдано удар з арабської мови, тоді буде завдано удар по розумінню законів Ісламу і тоді буде гарантія, що Іслам не буде запроваджений. Захід використовував всі засоби, щоб стерти цю мову і зробити її нікчемною для ісламської молоді. Для цього він став поширювати думки про те, що дана мова є відсталою і не може йти в ногу з часом швидким прогресом, свідком якого став світ. І той, хто бажає йти в ногу з прогресом, повинен відкинути її й оволодіти сучасною мовою, спробувати зрозуміти її і жити з нею. Під сучасною мовою, звичайно, мається на увазі мова Заходу, яку він нав'язує усіма можливими шляхами.
Писати і говорити арабською мовою стало ганьбою, чого побоюється більшість молоді. Можна побачити, як вони докладають зусиль для того, щоб вимовити деякі англійські або французькі вирази, показуючи тим самим, що вони йдуть в ногу з часом... До чого докотилася найкраща молодь кращої Умми! Хіба можна залишити арабську мову, що є найпочеснішою мовою і мовою, обраною Творцем, щоб вона була мовою великого Корану і щоб їй віддавалася перевага перед іншими мовами людства?! Наша молодь задихається в гонитві за мовою, яка належить до дивного і чужого світу, що змушує її жити без культури, ідентичності і коріння нещасними та заблудлими.
Швидкий погляд на світ Інтернету (і зокрема - на засоби зв'язку) занурить нас в море незрозумілої мови, яку не назвеш ані арабською, ані англійською. Навпаки, це - якийсь гібрид. Це мова, яка стала називатися мовою Інтернету або сучасною мовою. Це мова, яка не має правопису, морфології та синтаксису. Це мова, позбавлена всіх правил, щоб відобразити реальність своїх користувачів - реальність, в якій молодь повинна бути вільною, без правил для поведінки і обмежень...
Якщо запитаєш одного з них: «Чому ти використовуєш цю мову і не пишеш на арабській мові?», - То він зневажливо і з гордовитою душею відповість: «Ця мова - швидше і легше. Що стосується арабської, то вона - складна, і я не знаю добре правила». Дивно, о молодь Ісламської Умми! Дивно, о молодь, що володіє багатством, якому заздрять вороги цієї Умми, що ви робите упущення по відношенню до нього! Дивно, о молодь Ісламу, що ви говорите, що арабська мова - складна. Сказав бельгієць Джордж Сартон: «Арабська мова є найбільш ясною та легкою мовою в світі. Не потрібно марно втомлювати себе, намагаючись вигадати новий метод для полегшення того, що і так є легким, і роз'яснення того, що і так є ясним. Якщо подивишся на будь-яку мову, то ти не знайдеш труднощів у читанні навіть найгіршого почерку. Така природа арабської мови, якій характерна легкість і ясність». І навіщо ж потрібна зневага до арабської мови з боку молоді цієї Умми?!
Хто відповідальний за її становище і ставлення до мови її релігії, на якому були послані закони Шаріату і без якого вони не розуміються?
Віддаленість ісламської молоді від арабської мови означає втрату ідентичності і культури, яка відрізнила її і робила її протягом століть ватажком людства. Однією з найважливіших основ Ісламської Умми є арабська мова, і нехтування нею несе небезпеку. З давніх часів ця мова була мовою культури, знань, прогресу і літературного мистецтва, протягом багатьох років вона була сховищем знань і панівною мовою в світі. Це - арабська мова, багата на невичерпне морем красивих слів.
ЗМІ відіграли велику роль у збільшенні розриву між ісламською молоддю і мовою її релігії. Телебачення і радіо в своїх програмах використовують народну мову, тримаючись подалі від класичної, за винятком лише деяких серіалів і історичних фільмів, щоб переконати, що арабська мова - древня і не йде в ногу з прогресом суспільства. Також вони стали навмисне вводити слова з іноземних мов, показуючи їх як відображення еволюції, прогресу і науки. І ті, хто бажає йти в ногу з часом, повинні вивчати їх і приймати.
Також супутникові канали прагнули до мовлення на місцевому діалекті народу під приводом того, що ця мова легко розуміється і йде «від серця до серця». Таких мовлень стало багато, в той час як класична арабська мова була залишена без уваги або ж стала мовою деяких релігійних, документальних або новинних програм. Вся увага була звернена на народну мову, щоб за допомогою нього донести до дітей та молоді те, що їх цікавить. Так їх вуха звикли до цієї мови, і вони стали бавитися над будь-яким словом, почутим з серіалу або фільму, не розбираючи значення цього слова або не думаючи над задумом всього цього.
Розглянемо освітні програми, книги і те, як вони прагнуть зруйнувати все і зробити з синів цієї Умми покоління, яке не знає нічого про своє коріння, яке не знає своєї мови, за допомогою якої розуміється і зберігається ця культура. Ми бачимо, як вони впроваджують слова з народної мови або вирази з іноземних мов і пишуть все це арабськими літерами. Нам стає шкода це покоління, яке живе слабким, нещасним і схвильованим між реальністю, в якій зібрані всі засоби для того, щоб відхилити їївід правильного шляху розвитку і розвитку його Умми, залишивши між незначними залишками його доктрини. Додатково до цього навмисне видаються газети і журнали на народній мові, щоб забулася рідна мова і пропала її значимість.
Молодь звикла чути народне наріччя і забула свою мову. Вони забули мову законів їх релігії, і їх спіткала слабкість і відсталість. Небезпечно, якщо молодь почне ухилятися від арабської мови, оскільки це призведе до загибелі її релігії і її законів. Як вони будуть розуміти її і за допомогою якої мови, якщо мова, якою були послані ці закони, вже незрозуміла для них?
Молодь сьогодні засліплена Заходом і його прогресом, і тому вона живе західним життям в гонці за легким заробітком, покладаючись не так на знання своєї релігії і її законів, а на свою власну мову - сучасну мову, далеку від класичної арабської мови, яка для них перетворилася на предмет глузувань і презирства.
Вирішення цієї проблеми починається з необхідності перетворення цих порочних понять, затверджених нікчемним Заходом, і потрібно дати переконання про те, що ця Умма є найкращою Уммою, виходячи зі слів Всевишнього Аллаха:
كنتم خير أمة أخرجت للناس تأمرونَ بالمعروف وتنهونَ عن المنكر وتؤمنون بالله
«Ви є кращою з общин, яка з’явилася на благо людства, наказуючи робити схвалюване, утримуючи від засуджуваного і віруючи в Аллаха» (3:110)
Дотримання арабської мови означає дотримання Ісламу і його законів. Сказав Всевишній Аллах, підносячи його:
لسانُ الذي يلحدون إليه أعجميٌّ وهذا لسان عربيٌّ مبين
«Мова того, на кого вони вказують, є іноземною, тоді як це – ясна арабська мова» (16:103)
Сумно, коли ісламська молодь буває першою, хто воює проти цієї мови і нехтує нею. Це - мова їх релігії, не кажучи вже про те, що сказали про неї мислителі, які усвідомили її цінність, силу і красу: «Найдивнішим у історії людства було поширення арабської мови. Вона не була відомою і з'явилася раптово, в досконалій, плавній, багатій і повній формі. У неї не було дитинства і старості. Це мова, що перевершила інші кількістю слів, точністю значень і красою системи складання»(Ернест Ренан).
Також німкеня Зігрід Хунке не стала приховувати свою любов до цієї мови і сказала: «Як може людина протистояти красі цієї мови, її здоровій логіці і її неповторному шарму? Сусіди арабів самі в завойованих країнах впали зачарованими від цієї мови».
О молодь моєї гордої Умми, слабке знання арабської мови означає слабкий зв'язок Умми з Книгою Аллаха, з її читанням і законами. В цьому і полягає слабкість мови і її загибель. Не будьте помічниками для своїх ворогів, прагнете, як чоловіки, так і жінки, до розвитку і своєї величі, і досить жити спогадами величі наших предків. Ідіть до вашої величі, о молодь Ісламської Умми!
Для Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір написала Зайна ас-Саміт
11 Раджаб 1437
18.04.2016
Стаття написана в рамках кампанії жіночого відділу Хізб ут-Тахрір під девізом: «Мусульманська молодь - піонери справжнього розвитку»