Той, хто тримає пост та богобоязливість

Статті
Друкарня

 З іменем Аллаха — Милостивого та Милосердного

Той, хто тримає пост у світлі Корану та Сунни:

Всевишній Аллах говорить у перших аятах сури «Аль-Бакара»:

الٓمٓ ١ ذَٰلِكَ ٱلۡكِتَٰبُ لَا رَيۡبَۛ فِيهِۛ هُدٗى لِّلۡمُتَّقِينَ ٢ ٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِٱلۡغَيۡبِ وَيُقِيمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ وَمِمَّا رَزَقۡنَٰهُمۡ يُنفِقُونَ ٣ وَٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيۡكَ وَمَآ أُنزِلَ مِن قَبۡلِكَ وَبِٱلۡأٓخِرَةِ هُمۡ يُوقِنُونَ ٤ أُوْلَٰٓئِكَ عَلَىٰ هُدٗى مِّن رَّبِّهِمۡۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ ٥

«Аліф. Лам. Мім. Це Писання, в якому нема сумніву, є вірним керівництвом для богобоязливих, які вірують у сокровенне, роблять намаз та витрачають із того,чим Ми їх наділили, які вірують у ниспослане тобі та ниспослане до тебе і переконані в Останньому житті. Вони слідують вірному керівництву від їх Господа, і вони є тими, хто набув успіху» (2:1–5).

Ці аяти перераховують деякі якості богобоязливих рабів, які керуються Кораном. Перша якість — це віра у сокровенне, друга — здійснення намазу, третя — витрачання із того, чим їх наділив Аллах, четверта — віра у те, що було ниспослано Мухаммаду ﷺ, і у те, що було ниспослано колишнім посланцям, п’ята — віра в Останнє життя. І найбільш важливою якістю богобоязливих є їх слідування вірному керівництву від їх Господа, тобто прагнення до того, що наказав Аллах, і відсторонення від того, що Ним заборонено. А це є успіхом в обох світах.

Богобоязливі раби є друзями Аллаха. У сурі «Юнус» сказано:

أَلَآ إِنَّ أَوۡلِيَآءَ ٱللَّهِ لَا خَوۡفٌ عَلَيۡهِمۡ وَلَا هُمۡ يَحۡزَنُونَ ٦٢ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَكَانُواْ يَتَّقُونَ ٦٣ لَهُمُ ٱلۡبُشۡرَىٰ فِي ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا وَفِي ٱلۡأٓخِرَةِۚ لَا تَبۡدِيلَ لِكَلِمَٰتِ ٱللَّهِۚ ذَٰلِكَ هُوَ ٱلۡفَوۡزُ ٱلۡعَظِيمُ

«Воістину, друзі Аллаха не пізнають стразу і не будуть опечалені. Вони увірували та були богобоязливі. Їм призначена радісна звістка у цьому світі та в Останньому житті. Слова Аллаха не відлягають відміні. Це — великий успіх»(10:62–64).

Аллах захищає Своїх друзів від ворогів. Імам Бухарі повідомляє від Абу Хурайри (р.а.), що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

إِنَّ اللَّهَ قَالَ مَنْ عَادَى لِي وَلِيًّا فَقَدْ آذَنْتُهُ بِالْحَرْبِ وَمَا تَقَرَّبَ إِلَيَّ عَبْدِي بِشَيْءٍ أَحَبَّ إِلَيَّ مِمَّا افْتَرَضْتُ عَلَيْهِ وَمَا يَزَالُ عَبْدِي يَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّوَافِلِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِي يَسْمَعُ بِهِ وَبَصَرَهُ الَّذِي يُبْصِرُ بِهِ وَيَدَهُ الَّتِي يَبْطِشُ بِهَا وَرِجْلَهُ الَّتِي يَمْشِي بِهَا وَإِنْ سَأَلَنِي لَأُعْطِيَنَّهُ وَلَئِنِ اسْتَعَاذَنِي لَأُعِيذَنَّهُ

«Воістину, Аллах сказав: «Я об’явлю війну ворогуючому з тим, кому Я є покровителем. Найулюбленішим із усього, щоб (не робив) раб Мій у прагненні наблизитись до Мене, є те, що Я поставив йому в обов’язок . Мій раб буде старатися наблизитись до Мене, роблячи добровільне (поклоніння), доки Я не полюблю Його. Коли ж Я полюблю його , то стану його слухом, за допомогою якого він буде чути, і його зором, за допомогою якого він буде бачити, і його рукою, якою від буде хапати , і його ногою, за допомогою якої він буде ходити. І якщо Він попросить мене, Я обов’язково дарую йму (це), а якщо звернеться до Мене із захистом, Я обов’язково захищу його».

Богобоязливий раб знаходить вихід при будь-якій складності та втіху при будь-якому сумі звідти, звідки він не очікував і не розраховував. Аллах сказав:

وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجۡعَل لَّهُۥ مَخۡرَجٗا ٢ وَيَرۡزُقۡهُ مِنۡ حَيۡثُ لَا يَحۡتَسِبُۚ

«Тому, хто боїться Аллаха, він створює вихід із положення та наділяє прожитком звідти, звідки він навіть і не припускає» (65:2,3).

А також Аллах полегшує справи для богобоязливих:

وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجۡعَل لَّهُۥ مِنۡ أَمۡرِهِۦ يُسۡرٗا

«Тому, хто боїться Аллаха, Він полегшує справи» (65:4)

Аллах сказав:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَقُولُواْ قَوۡلٗا سَدِيدٗا ٧٠ يُصۡلِحۡ لَكُمۡ أَعۡمَٰلَكُمۡ وَيَغۡفِرۡ لَكُمۡ ذُنُوبَكُمۡۗ وَمَن يُطِعِ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ فَقَدۡ فَازَ فَوۡزًا عَظِيمًا

«О ті, які увірували! Бійтесь Аллаха та говоріть праве слово. Тоді Він виправить для вас ваші справи та пробачить вам ваші гріхи. А хто підкоряється Аллаху та Його Посланцю, той вже досяг великого успіху» (33:70,71).

Звідси розуміється, що у богобоязливості з правим словом є виправлення справ та прощення гріхів. Відносно ж Ахірату Аллах сказав:

۞مَّثَلُ ٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِي وُعِدَ ٱلۡمُتَّقُونَۖ تَجۡرِي مِن تَحۡتِهَا ٱلۡأَنۡهَٰرُۖ أُكُلُهَا دَآئِمٞ وَظِلُّهَاۚ تِلۡكَ عُقۡبَى ٱلَّذِينَ ٱتَّقَواْۚ وَّعُقۡبَى ٱلۡكَٰفِرِينَ ٱلنَّارُ

«Ось опис Раю, обіцяного богобоязливим. Там течуть ріки, не вичерпуються страви та не зникає тінь . Таким є кінець богобоязливих, а кінцем невіруючих буде Вогонь» (13:35).

Також дружба богобоязливих рабів не обернеться у ворожнечу, як у інших:

ٱلۡأَخِلَّآءُ يَوۡمَئِذِۢ بَعۡضُهُمۡ لِبَعۡضٍ عَدُوٌّ إِلَّا ٱلۡمُتَّقِينَ

«Того дня ворогами стануть усі люблячі друзі , окрім богобоязливих» (43:67).

На завершення ми приведено мольбу Посланця Аллаха ﷺ, приведену Ібн Масудом:

اللهُمّ إِنّي أَسْأَلُكَ الْهُدَى وَالتُّقَى وَالْعفافَ والْغِنَى

«О Аллах, воістину, я прошу тебе про керівництво , богобоязливість , стриманість та достаток» (Муслім).

І хто більш гідний богобоязливості, аніж тримаючий пост, який близький до Аллаха за рахунок свого посту , намазу, зікру та мольби про прощення?

28 травня 2017 року
2 Рамадана 1438 р.х.