Рішення основної проблеми людини 44 ч.

Світогляд
Друкарня

Звідки з’явилась людина?

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِينٍ

«Воістину, Ми створили людину із есенції глини» (23:12).

Що на нього очікує?

ثُمَّ إِنَّكُمْ بَعْدَ ذَلِكَ لَمَيِّتُونَ* ثُمَّ إِنَّكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ تُبْعَثُونَ

«Після цього ви неодмінно помрете. А потім, у День воскресіння, ви неодмінно будете воскрешенні» (23:15, 16).

Для чого вона була створена?

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ

«Я створив джинів та людей лише для того, щоб вони поклонялись Мені» (51:56).

Який результат усього цього?

فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُم مِّنِّي هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلَا يَضِلُّ وَلَا يَشْقَى * وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكاً

«Якщо ж до вас явиться від Мене вірне керівництво, то всілякий, хто послідує Моєму вірному керівництву, не виявиться заблудшим та нещасним. А хто відвернеться від Мого Нагадування, на того чекає тяжке життя» (20:123–124).

Звідки з’явилась людина? Що на неї очікує? Для чого вона була створена? надання повної думки про людину, життя та Всесвіт буде рішенням цієї основної проблеми людини. Коли ж знайде своє рішення основна проблема, тоді вирішиться і решта інших.

Основні та другорядні проблеми людини

Частина 44

(продовження)

Статевий потяг — це один із проявів інстинкту продовження роду. Цей інстинкт, як і інші інстинкти, відрізняється від органічних потреб тим, що для його збудження вимагається наявність зовнішнього чиннику. Ісламська акида перешкоджає прояву чинників збудження у громадському житті, встановивши кордони для чоловіків та жінок в одязі та поведінці. Внаслідок цього від них не виходить те, що приводить до збудження інстинкту, і ніщо не відволікає людей від їх справ у громадському житті. Іслам зобов’язав чоловіків та жінок опускати погляд заради уникнення збудження і зобов’язав оберігати свої статеві органи. Іслам заборонив жінці виставляти напоказ «місця для прикрас» (тобто срамні частини тіла (аврат)) у громадському житті, а також перед сторонніми чоловіками, які не є махрамами — в особистому житті.

Іслам зобов’язав жінку берегти свою честь, вилучив із громадського життя інстинктивний, тваринний погляд з боку обох статей та зобов’язав будувати взаємовідносини між ними у громадському житті подалі від сексуального погляду.

Творець людини краще знає те, чого потребує людина, і знає, з якими проблемами стикнеться людина при вдоволенні інстинктів та органічних потреб. Тому Всевишній Аллах надав людині правильну систему, правильні поняття та правильний погляд на вдоволення своєї природи — інстинктів та органічних потреб. З причини потягу між чоловіком та жінкою виникають стосунки, які потребують врегулювання. Правильна система упорядкувала ці стосунки, а також те, що витікає із них: вагітність,пологи, годування грудьми, опіка, виховання, родинність. Жінка перебуває на забезпеченні чоловіка або опікуна; таким є припис Аллаха. Аллах зобов’язав жінці підкорятись чоловіку, якщо це не веде до непослуху Аллаха, і зобов’язав чоловіка надати їй житло. Усе це скеровано на те, щоб у людей не було проблем у стосунках один з одним.

Аллах упорядкував стосунки між чоловіком та жінкою подалі від сексуального потягу. Він зобов’язав підтримувати зв’язок з близькими родичами, зробивши це засобом наближення до Аллаху, за яке послідує нагорода від Всевишнього (саваб). Також Він велів підтримувати родинні зв’язки і з більш далекими по родинності людьми, також вказавши на це як на засіб наближення до Аллаху.

Аллах встановив закони про спадок, визначивши чоловіку і жінці ту долю, яка їм належить.

Всевишній Аллах зобов’язав дітей вшановувати своїх батьків.

Аллах обіцяв Рай тому, хто виховав у дусі Ісламу трьох доньок, а також тому, хто виховав двох або навіть одну доньку. Аллах зробив їх перепоною від Вогню для свого батька. Аллах заборонив закопувати живцем доньок, позбавляти їх життя, як і пригрозив за це покаранням у цьому світі і у Наступному, а також заборонив вбивство дітей з причини бідності або страху перед бідністю, повідомив, що він наділяє прожитком дітей так само, як і їх батьків.

Людство утопає у стражданнях через те, що люди перетворили це життя у місце набуття насолод, до чого, мовляв, і повинна прагнути кожна людина. Капіталістична система перетворила жінку на товар, який купують, оцінюючи її вартість по красі тіла. Капіталізм зайняв жінку тим, що вона постійно дбає про своє тіло, стежить за своєю красою і за модою, появою нового вбрання;він поставив перед нею головну задачу — добре та привабливо виглядати. Він зробив її здобиччю для голодних чоловіків. Капіталізм обдурив її, і тим самим вивів із дому,роздяг та позбавив скромності. Капіталістична система вимушує жінку працювати та трудитись, щоб знайти собі прожиток. І це відбувається у такому виді, що у неї не залишається часу для виконання своїх зобов’язань. Капіталізм вигадав нове божество, назвавши його «свободою», внаслідок чого природа людини увійшла у протиріччя сама з собою, а інстинкти людини зіштовхнулись один з одним. Людям стало складно орієнтуватись у тому, чи прагнути до збереження роду, виконуючи зобов’язання, або до збереження своєї зовнішності, щоб інші пишались їх красою? Таким чином, страждання людей не припиняються.

Те нещастя, яке спіткає жінку, спіткає і чоловіка, тому що він проявляє недбалість до збереження людського роду у своїх стосунках з жінкою. Він відвертається від цієї задачі, хоча збереження людського роду веде його до спокою та вдоволення. Він зробив вдоволення інстинкту самою метою, за якою він постійно біжить, але не може наздогнати, нібито це — міраж. Він вважає, що у вдоволенні прихована мета, і продовжує знаходити його, доки не прийде розчарування, результатом чого стає аморальне вдоволення, яке призведе до іще більших страждань.

Людству у цілому необхідно прийняти ісламську акиду у якості рішення його основної та другорядних проблем у житті. Ця акида ниспослана Всевишнім Аллахом, Творцем людини, а він знає природу Свого творіння, тому тільки від Нього може виходити правильна система з метою врегулювання інстинктів та органічних потреб .

Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Абу Мухаммад (Халіфа Мухаммад), Йорданія
13 Джумада ас-сані 1438 р.х.
12.03.2017 р.