Про зв’язок чоловіків та жінок через інтернет

Відповіді Аміра
Друкарня

Адресований   Abdullah Abdulrahman и أبو القاسم

Питання:
На одному із зібрань у розмові про те, як ведуться діалоги в інтернеті, було сказано, що простір інтернет – це віртуальний простір, а тому той, хто пише в інтернеті – не несе відповідальності за свої слова. Також було сказано, що навіть розмова між чоловіками та жінками не має жодного значення,про щоб не йшла мова, тому що відсутній іхтілят (змішування) .. чи вірно це? Прошу вас роз’яснити цю справу,нехай благословить вас Аллах!


أبو القاسم
Ас-саляму алейкум ва рахматуллах!
«питання про хукм секс  чатів на фейсбук та е-мейл»
Сучасна молодь, а особливо підлітки, часто стикаються з цим питанням, тому нам необхідно дізнатися про це, щоб не впадала наша молодь у гріх, і щоб зберегти суспільство від справи, в якій  може бути для них величезний гріх.  

Відповідь:

Ва алейкум ас-салям ва рахматуллахі ва баракятух!

Ваші питання схожі, і ми вже відповідали на подібне питання, і я повторю його вам:

Серед людей є ті, хто люблять філософствувати у справах, як, наприклад, акцентують питання на тому, чи є зв’язок  у фейсбуку іхтілятом (змішуванням)?

Нібито забороненим (харам) є тільки іхтілят (змішування), а якщо його нема – то і нема гріха!

Акцентуючи також на те, що це віртуальний світ, нібито це просто уява, у якій дозволяється  уявляти усе, що завгодно!!

Серед них є і ті, хто намагається утворити вплив даної справи на шаріатський хукм стосовно зв’язку у фейсбуку. Або ж думають, що раз нема іхтіляту (змішування), то у цьому нема нічого .. і тому подібне із питань, у яких вони починають плутатися через невігластво та неясності…

Проте справа не обстоїть так. Навпаки, якщо дійсно відбулося звернення однієї людини до іншої за допомогою повідомлення, і достовірно відомо, що повідомлення доставлене адресату, то у такому випадку воно підпадає під хукм прямого звернення від даної людини до іншої.

І нема різниці у тому, чи написаний лист рукою або інструментом…
Як і нема різниці у тому, чи прийняв адресат це повідомлення через людину, яка принесла йому листа, або ж воно було доставлене його через інтернет, фейсбук або чогось іншого. Важливо, що відправником дійсно був відправлений лист, і адресат дійсно його отримав; тому , з цієї точки зору, реальність цих ситуацій одна…

Тому хукм стосовно послання (повідомлення) один, і людина у відповіді за нього, тому що це один із її вчинків. І Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Аллах пробачив моїй Уммі те, про що людина розмовляє про себе (внутрішнім голосом прим.), доки не здійснить або не вимовить», вивів аль-Бухарі та Муслім від Абу Хурайра (р.а.), текст належить аль-Бухарі.

Також достовірно відомо, що Посланець Аллаха ﷺ відправляв листа королям та правителям з закликом до Ісламу, і це доводить, що донесення послання листом – що є шаріатським хукмом – як і донесення за допомогою прямого спілкування…

Вивів аль-Бухарі: Ібн Аббас сказав: мені повідомив Абу Суфьян ібн Харб, що він був у Шамі разом з людьми із Курайшу по торговим справам у той час, коли між Посланцем Аллаха ﷺ та невірними Курайша було перемир’я. Абу Суфьян розповідає: ми зустріли посланця Кісри у Шамі… До слів: Кісра наказав принести листа Посланця Аллаха ﷺ, у якому було: «З іменем Аллаха  Милосердного! Від Мухаммада раба Аллаха та Його Посланця до Іраклія – повелителя Риму. Мир тому, хто послідував істині! Потім: я закликаю тебе до Ісламу, прийми його та збережи себе.  Прийми Іслам та Аллах дасть тобі нагороду двічі, якщо ж ти відмовишся, то на тобі буде гріх і усіх аріанців, і:

قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلا نَعْبُدَ إِلا اللَّهَ وَلا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ

«Скажи: «О, люди Писання! Давайте прийдемо до єдиного слова для нас і для вас, про те, що ми не будемо поклонятися нікому, окрім Аллаха, не будемо долучати до Нього жодних співтоваришів, і не будемо вважати один одного господами поруч з Аллахом». Якщо ж вони відвернуться, то скажіть: «Засвідчите, що ми є мусульманами»  (3:64).

Спираючись на усе це, відповіддю на питання буде:

1 – листування, не важливо, за допомогою простої пошти або ні, або фейсбук, твіттер .. хукм їх один, і він не відрізняється від хукму звичайної розмови. Тому неможна говорити, що це віртуальний світ, а то реальний світ, навпаки, це потоплення у невігластві та гріху … Якщо ти прямо скажеш чужій для тебе жінці заборонені слова, будеш покараний Шаріатом за це, те ж саме стосується і листування, і після  підтвердження випадку листуванні послідує покарання, так само, як  якщо б ці слова були сказані напряму.  

Тому, так само як не дозволяється спілкуватися з чужою жінкою без потреби, підтвердженою  Шаріатом, так само і у випадку з листуванням, і те, що дозволено у цій темі вживу, дозволено і по листуванню. А те, що не дозволено вживу, то не дозволено і по листуванню.

2 – іхтілят (змішування) без потреби у ній заборонений (харам по Шаріату), проте не тільки іхтілят заборонений. Так, якщо чоловік назвав жінку, яка знаходиться вдалині від нього, поганим словом, то це  також заборонено (харам), навіть якщо вона не поблизу. І якщо чоловік, продаючи жінці товар на ринку, подивився на неї з бажанням, то це також заборонено, хоча іхтілят на ринку дозволений. І якщо чоловік їде у громадському транспорті, розмовляючи з жінкою вдалі від нього непристойно (порочно), навіть якщо вона не сидить поруч із ним, то це також харам…

Також, якщо чоловік відправив повідомлення, тобто слова, то він у відповіді за них так само, як якщо б він розмовляв вживу…

3 – ми закликаємо кожного мусульманина та мусульманку, а особливо хлопців та дівчат, нести цей чистий богобоязливий заклик, який вони несли і продовжують нести серед суворих хвиль попереду та позаду нас, справа та зліва, адже у нас нема іншого притулку, окрім як до Всевишнього Аллаха. Ми закликаємо їх міцно дотримуватися законів Шаруату, і не тільки у відстороненні від забороненого, але і у відстороненні від деякого дозволеного, побоюючись знаходження забороненого  поблизу нього, адже сподвижники відсторонювались від багатьох дверей дозволеного, побоюючись впасти у заборонене.

4 – ми переконливо прохаємо кожного мусульманина та мусульманку, а особливо носіїв заклику, серйозно та з сумлінням результативно використовувати ці сучасні засоби для поширення Ісламу впливовим способом. І у той же час бути мудрими та усвідомленими, уникаючи не тільки усілякого бруду, але і будь-якого  пилу від бруду.   

Прошу Всевишнього Аллаха, щоб Він зберіг нас чистими та богобоязливими, що досягти успіху у цьому житті та у наступному, і обрадувати віруючих.


Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
22 зуль-хіджа 1434
27/10/2013

(Низка відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта, на запитання відвідувачів сторінки у Фейсбуку)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=225712307596854

Головне меню