від JihadJihad та Атія аль-Джабарійн
Питання від JihadJihad:
Мир Вам! Вибачте, але які існують докази того, що Мусаб ібн Умейр займався пошуком допомоги (Талаб ан-Нусра), при тому, що він був у Медині лише як носій заклику і не більше? Сподіваюсь на вичерпну відповідь.
Питання від Атія аль-Джабарійн:
Наш амір та шейх Абу Ясін... мир Вам, милість Аллаха та Його благословення!
У відповіді на питання «Про таріків (які залишили Іслам) та про перемогу, яка запізнюється!» відносно теми Талаб ан-Нусра було сказано:«Або Мусаб проявляв більше щирості у зверненні по допомогу, аніж Посланець Аллаха ﷺ?», — а також було:«Посланець Аллаха ﷺ просив про допомогу декілька десятків разів, але не знайшлось нікого, хто б йому відповів, хоча він ﷺ проводив цю діяльність з найкращою щирістю. Незважаючи на те, що щирість Мусаба (р.а.) не зрівняється зі щирістю Мухаммада ﷺ, знайшлись ті, хто відповів Мусабу». Дорогий наш шейх, будь ласка, нагадайте іще раз, які існують докази того, що Мусаб ібн Умейр (р.а.) займався Талаб ан-Нусра у Медині... Нам відомо із книг по життєпису Пророка ﷺ, а також із книги «Ісламська держава» за авторством Такиюддіна ан-Набхани, що Мусаб ібн Умейр, будучи у Медині, закликав людей до Ісламу, і там не говориться, що він просив у людей допомоги для релігії. Нехай благословить Вас Аллах, і Нехай Він збере нас усіх у найближчому майбутньому разом в Ісламській Державі.
Ваш брат Атія аль-Джабарійн — Палестина.
Відповідь: І вам мир, милість Аллаха і Його благословення
Ваші питання схожі, а тому я дам одну відповідь:
1. Я дивуюсь вашим питанням! Ви просите доказ того, що Мусаб (р.а.) просив допомоги (Талаб ан-Нусра) у Медині, будучи при цьому лише носієм заклику там, як говорить Jihad, або закликаючи людей до Ісламу, як говорить Атія! Хіба було так? І хіба Талаб ан-Нусра не відноситься до справи несення заклику? Хіба Талаб ан-Нусра не відноситься до заклику Ісламу?
Носій заклику закликає усіх людей до Ісламу, як звичайних, так і тих, у кого є сила та здатність надати захист. У відношенні звичайних людей носій заклику лише закликає їх до Ісламу, а у відношенні володарів сили — він закликає їх до Ісламу та до надання допомоги. Після того, як Аллах Всесильний наказав Посланцю Аллаха ﷺ шукати допомоги для Ісламу, Посланець ﷺ скерувався до голів племен, що мали силу та здатність надати захист, закликаючи цих голів до Ісламу. Якщо така людина приймала Іслам, то далі, врешті решт, Пророк ﷺ закликав її надати допомогу релігії. Але якщо голова племені не мав сил, а був по суті одним із звичайних людей, або його плем’я було невеликим і не мало своїх власних достатніх сил, то Посланець Аллаха ﷺ лише закликав його до Ісламу і не просив допомоги.
2. У такій же манері вів свою діяльність і Мусаб (р.а.), закликаючи жителів Медини до Ісламу та зачитуючи їм Коран до тих пір, поки Іслам не отримав там поширення. Потім Мусаб повідомив Посланцю Аллаха ﷺ, що не залишилось жодного двору у Медині, у який би не увійшов Іслам, тобто у якому б не увірував хтось із його мешканців. Це означає, що мусульман стало багато, але володарями сили були лише деякі із них, число яких оцінювалось у 73 чоловіка та 2 жінки. Коли володарі сили виразили згоду надати допомогу Ісламу, то в одинадцятому році початку пророцької місії Мухаммада ﷺМусаб повернувся до Пророку ﷺ та запропонував, щоб наступного року той прийняв їх делегацію та висунув їм умови, на які вони будуть готові, з дозволу Аллаха.
3. Я процитую вам те, що говориться у книзі «Ісламська держава» відносно цієї теми: «... Коли прийшов 11-й сезон хаджу, Мусаб повернувся в Мекку і розповів Посланцю Аллаха ﷺ новини про мусульман та про їх силу, про положення Ісламу серед них та його поширення. Він описав йому суспільство Медини, заявивши, що тепер у місті розмовляють лише про Посланця Аллаха ﷺ, а у повітрі вже не залишилось нічого, окрім Ісламу. Він розповів йому, що у місцевих мусульман є вплив та сила, через що Іслам став найбільшою силою серед решти інших, і що у цьому році частина мусульман, найсильніших своєю вірою, прибуде на хадж, готові нести послання Аллаха, як і готові захищати релігію Аллаха. Пророк ﷺ сильно зрадів новині Мусаба і почав довго розмірковувати над цією справою, порівнюючи між суспільствами Мекки та Медини. У Мецці він пробув 12 послідовних років, закликаючи її жителів до Ісламу, доклав максимум зусиль, не залишив жодної можливості, щоб не використати її з усіх сил, при цьому відчував усі види горя, і усе одно у закам’янілому суспільстві Мекки його заклик так і не пробив собі дороги. І тут же — суспільство Медини, із якого за один рік увірувала група хазраджитів, а потім уклали присягу 12 чоловіків. На другий рік заклик повів Мусаб ібн Умейр, і його одного було досить для формування ісламської атмосфери у Медині та швидкого входження людей в релігію Аллаха».
4. Як бачите,Мусаб (р.а.), перш ніж направити володарів сили із Медини до Пророку ﷺ, сам прибув до нього та повідав про поширення Ісламу у місті, повідав, що серед тих, хто увірував, є володарі сили, здатні надати захист, і вони готові прибути у наступному сезоні у Мекку, щоб Посланець Аллаха ﷺ узяв з них таку домовленість, яку побажає. Посланець Аллаха ﷺ зрадів тому, що сказав Мусаб, ствердно віднісся до його рішення та погодився зустрітися з ними у наступному. Так і трапилось: у наступному сезоні, тобто у дванадцятому році після початку пророцької місії, вони зустрілись, і була укладена Друга присяга при Акабі.
5. Тепер процитуємо сказане про те, що трапилось, із книги «Ісламська держава»: «Йшов дванадцятий рік пророцтва (622 рік християнського літочислення ). Дійсно, із Медини прибуло дуже багато паломників, 75 із яких були мусульманами (73 чоловіка та 2 жінки). Цими жінками була Насіба бінт мужчины Каб ібн Умар із племені Бану Мазін ібн Наджар та Асма бінт Амр ібн Аді із племені Бану Саліма. Мусульмани Медіни таємно зустрілись з Пророком ﷺ...і він ﷺ домовився зустрітись з ними в Акабі в один із вечорів ташріка. Пророк ﷺ дав їм вказівку не будити тих, хто заснув, і не чекати відсутніх. У призначений день, по спливанню 1⁄3 части ночі, мусульмани один за іншим скерувались у бік Акаби, включаючи і двох; вони зібрались біля підніжжя гори і почали чекати Мухаммада ﷺ. Потім вони звернулись до Пророку ﷺ: «О Посланець Аллаха, говори, яку клятву хочете почути від нас ти та твій Господь?». Мухаммад ﷺ прочитав Коран та закликав присутніх до Ісламу. Потім він сказав: «Кляніться, що будете захищати мене від того, від чого захищаєте своїх дружин та дітей». Барра ібн Марур простягнув руку для байату і сказав : «О Посланець Аллаха, прийми нашу клятву. Клянусь Аллахом, ми — діти війни, вона досталась нам у спадок від наших батьків». Потім вони спитали: «О Посланець Аллаха, якщо ми збережемо нашу вірність, то яка нас чекає нагорода?».«Рай», — відповів Пророк ﷺ».
Із усього цього стає ясним наступне:
Посланець Аллаха ﷺ послав Мусаба (р.а.) разом з 12 людьми в Медину після Першої присяги при Акабі у десятому році після початку пророцької місії. Мусаб (р.а.) закликав людей до Ісламу у Медині. Серед них були і володарі сили, яких він до того ж закликав надати допомогу релігії Аллаха. Мусаб (р.а.) повернувся до Пророку ﷺ в одинадцятому році і описав Пророку ﷺ реальне положення справ, описав те, як поширюється Іслам серед жителів міста, у т.ч. — і серед володарів сили, які готові зустрітись з Пророком ﷺ у наступному, вже дванадцятому році, і Пророк ﷺ може їм висунути умови їх допомоги релігії. Посланець Аллаха ﷺ утвердив рішення Мусаба і погодився з його діями, які він провів у Медині, зрадівши хорошим результатам, досягнутим у цьому місті. Таким чином, на наступний рік до нього прибуло 73 чоловіка та 2 жінки, була укладена Друга присяга при Акабі, здійснено переселення в Медину і встановлена держава.
Дії Мусаба у Медині вважаються основою у справі Талаб ан-Нусра. Його руками Аллах дарував Уммі володарів сили, готових допомогти релігії Аллаха. Я повторю іще раз те, що сказав Мусаб (р.а.) Посланцю Аллаха ﷺ: «Він розповів йому, що у місцевих мусульман є вплив та сила, через що Іслам став найбільшою силою серед решти інших, і що у цьому році частина мусульман, найсильніших своєю вірою, прибудуть на хадж, готові нести послання Аллаха, як і готові захищати релігію Аллаха».
Нехай Аллах дарує Мусабу прощення і нехай Він буде ним задоволений! Руками Мусаба Аллах надав релігії велику перемогу, яка увінчалась у Другій присязі при Акабі з наступним переселенням мусульман у Медину та встановленням держави. Хвала Аллаху, Господу світів!
Я сподіваюсь, що цієї відповіді буд досить, іншаАллах.
Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
18 Зуль-хіджа 1439 р.х.
29.08.2018 р.
Низка відповідей вченого Ати ібн Халіля Абу ар-Рашти, аміра Хізб ут-Тахрір, на питання, задані на його сторінці у Фейсбуку «Фікх»