Реальність Хізб ут-Тахрір після встановлення Халіфату

Відповіді Аміра
Друкарня

بسم الله الرحمن الرحيم

Низка відповідей вченого Ати ібн Халіля Абу ар-Рашти, аміра Хізб ут-Тахрір, на питання, задані на його сторінці в «Фейсбук» по темі «Ідея»

Відповідь на питання від Мунзіра Абу Убейда:

Питання: Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

В Проекті Конституції в статті 21 сказано: «Мусульмани мають право утворювати політичні партії для того, щоб вимагати звіту від правителів, а також для того, щоб досягти влади за допомогою Умми».

Питання: якщо партія прийде до влади зі своєю політичною програмою, чи буде вона застосовувати її, як це роблять партії в сучасних державах?

Також, чи правильно, щоб амір партії, подібно нашій партії, поєднував керівництво партією і пост халіфа одночасно?

І якщо це правильно, то як партія під керівництвом свого аміра, який є халіфом, буде вимагати звіту у халіфа?

Нехай благословить Вас Аллах, наш амір, і направить до благу за допомогою Вас.

Відповідь: Ва алейкум ас салам ва рахматуллахі ва баракятуху!

Ми вже давали відповідь на цю тему декілька разів: 14.08.1967, 26.12.2014 та ін. Зверніться до них для подробиць.

Але стисло це наступне:

1. Прихід до влади партії «Хізб ут-Тахрір» відрізняється від приходу існуючих партій у світі. До влади приходить не група людей із партії, а ідея, яку партія прийняла в деталях. Партія працює, щоб довести до правління свою ідею, а не своїх членів.

2. Але оскільки ідею партії можуть найкращим чином застосувати ті, хто її прийняв, жив нею і заради неї, то халіфом повинен стати член партії; помічники (муавіни), амір джихаду — теж повинні бути із партії. Ці три органи влади повинні бути із партії, щоб ідея була застосована правильно. А решта органів можуть бути як із партії, так і ні, по здібностям і достатності.

3. Хоча прихід партії до влади означає прихід її ідеї, партія остерігається нав’язувати своїх членів людям. Це є сильним застереженням. Передається, що Умар ібн аль-Хаттаб обрав шістьох для шури виборів халіфа, зустрівся з Алі і сказав йому: «Абу Хасан, якщо тебе оберуть, не нав’язуй людям Бану Хашим». І зустрівся з Усманом і сказав йому: «Усман, якщо тобі буде дано правити, не нав’язуй людям Бану Умайя». Якщо халіф буде із Хізб ут-Тахрір, то члени Хізба будуть подібні Бану Хашим для Алі і Бану Умайя для Усмана, тому є хибним нав’язувати народу своїх людей.

4. Що стосується заклику партією правителя до звіту після приходу до влади, то відповідь є такою:

Партія займається чотирма видами діяльності: просвітою (концентрованою (індивідуальною) і колективною), інтелектуальною боротьбою у розкритті правильних і хибних ідей. Ця діяльність не відноситься до теми звіту правителя, а є ідейною просвітницькою роботою партії, вона однаково продовжується як до приходу до правління, так і після. Прийняття влади не впливає на даний вид діяльності.

Щ стосується третього виду, тобто викриття змов, то це не буде діяльністю партії, тому що перебування партії в правлінні скасовує розкриття партією планів колонізаторів, а будуть цим займатись органи влади.

Звітом правителів по дотриманням інтересів, як і до прийняття правління, продовжують займатись комітети вілаятів.

Комітети вілаятів зберігають за собою право вимагати звіту у керівництва партії (аміра і його кабінету) під час перебування владі, як це дозволяється і до приходу до правлінню. Проте це може бути зроблено виключно в інтересах Умми і суворій відповідності з положеннями Шаріату, ревно і добросовісно стежачи за його дотриманням.


Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
4 Раби уль-авваль 1445 р.х.
19.09.2023 р.

Головне меню