Одним із найбільших випробувань, яким була випробувана Ісламська Умма після падіння Ісламської Держави і відсутності втілення шаріатських законів, а також поразки Умми капіталістичним мисленням, є втрата продуктивного, практичного мислення у вирішенні поставлених перед нею проблем. Немає різниці, чи то проблеми політичні, військові, економічні, соціальні та інші, протягом багатьох десятиліть не було будь-яких практичних, продуктивних рішень для проблем окупованих країн, таких як Палестина, Кашмір, Кавказ та інші країни. Не було досягнуто задовільних рішень для проблем, що виникають через ці тиранічні режими і системи колоніалізму, і так само весь цей час відбувалося застосування помилкових рішень у справі протистояння правителям-тиранам.
Що стосується економічних проблем у наших країнах, то вони не вирішувалися концентрацією і розподілом багатств, тобто з точки зору проблеми розподілу власності, як і не були знайдені вирішення проблем безробіття, бідності, проблеми житла, не було зупинене поширення хвороб, голоду, неписемності тощо.
Щодо соціальних проблем - не були вирішені проблеми, пов'язані з відносинами між чоловіком і жінкою в суспільному житті, і, як наслідок, серйозні наслідки цього призвели до підриву основ громад у наших країнах.
Так само було і з питанням культурної ідентичності наших суспільств: воно не було вирішено протягом десятиліть, зупинившись між націоналізмом, патріотизмом, між етнічними, сектантськими і міжмазхабними чварами.
І так було в усіх питаннях - не було правильних рішень, які сприяли б розвитку Умми, не було знайдено правильного шляху для звільнення наших країн від впливу колоніальних держав і від їх контролю над усіма нашими багатствами, не було знайдено жодного механізму для ґрунтовного вирішення кожної проблеми в наших країнах.
Правлячі еліти у наших країнах поставилися до цих проблем як до реальності, яку неможливо змінити, і потім почали працювати, щоб заспокоїти біль і зняти запалення, використовуючи седативні і знеболюючі рішення, які лише поглиблюють проблеми і збільшують ускладнення.
Причина такої деградації та борсання цих еліт полягає в тому, що вони не знаходили практичних рішень накопичених проблем через відсутність ідей, пов’язаних з рішенням проблем, і відсутності процесу мислення, пов’язаного з реальностям життя.
Метод продуктивного мислення у лідерів та Умми є легким і простим процесом. В основі необхідно існування ідей серед людей і постійне оновлення ідей, пов’язаних з реальностям усіх життєвих аспектів в общинах.
Тут під ідеями мається на увазі існування процесу мислення у лідерів, еліти і народу відносно реальностей у житті, тобто наявність інформації про реальні проблеми, щоб винести правильне рішення. Іншими словами, необхідно використання всього суспільства у процесі мислення і зв’язування ідей з фактами, а потім – винесення рішення для них.
Повторне використання ідей, виведення рішень з них і застосування їх до реальності приводять до продуктивного мислення і до творчої поведінки у використанні цих ідей.
Таким чином, це питання пов’язане з існуванням всеосяжних ідей, пов’язаних з усіма сферами життя індивідів, а продовження розповсюдження їх в суспільстві, потім – постійне зв’язування цих ідей з реальністю, творче, вміле використання їх у житті і сам цей образ мислення у індивідів приводять до утворення продуктивного образу мислення в Уммі.
Наприклад, роздуми про вирішення проблеми Палестини вимагає знання безлічі ідей, які відносяться до цього рішення. Це такі ідеї: необхідно, щоб армія зайнялася звільненням Палестини, і не повинна ця задача покладатися на збройні угруповання. Абсолютно заборонено покладатися у цій справі на невірних, заборонено приймати від них допомогу або консультуватися з ними, забороняється приймати будь-яку форму втручання з боку невірних у справи мусульман. Необхідно знати те, що дозвіл невірним брати участь у вирішенні навіть найменших проблем означає, що ми здійснюємо політичне самогубство і втрачаємо свій міжнародний рівень, а це означає, що ми втратили вплив і дозволили нашим ворогам піднестися над нами, що призводить до неминучого провалу і явного збитку.
Якщо ці ідеї постійно присутні в розумі, вони неодмінно зв'язуються з реальністю, і цей зв'язок обов'язково призводить до заперечення ролі іноземців у будь-якому рішенні наших проблем, у тому числі - і з питання Палестини. І в результаті у наших розумах складається аксіома, а саме - відмова від рішень, пропонованих Америкою, Росією, Великобританією, Францією і ООН. Також це обов'язково означає відмову визнавати державу євреїв, яку було створено Великобританією у нашій країні, а також відмову вести з ними будь-які переговори або підписувати з ними будь-які угоди, такі як Конвенція Осло та інші. Ця відмова врятує Умму від лих і гегемонії невірних колонізаторів і зробить так, що Умма буде думати про розв'язанні палестинської проблеми тільки правильним шляхом, наприклад, джихадом і війною за звільнення всієї Палестини, і не дасть втратити жодного дюйма її землі.
І такий вид вирішення проблем зробить так, що колонізатори і окупанти навіть не будуть думати про те, що можна затриматися або поселитися в мусульманських країнах, тому що вони будуть знати, що протягом короткого проміжку часу, як кажуть, рано чи пізно, але вони будуть вигнані звідти.
Втрата продуктивного способу мислення Уммою змусила її роздумувати логікою матеріалізму, а не логікою понять, і в результаті вона почала думати, що той, хто володіє найбільшими засобами сил, - він і буде керувати і контролювати, навіть якщо він ідейно деградував. Наявність такої логіки призвела до того, що неуки та нікчемні люди отримали у своє володіння кермо влади на наших землях.
Втрата продуктивного способу мислення Уммою призвела до того, що багато революційних рухів ставали частиною існуючої реальності, навіть якщо ця реальність була створена силами невіри, або вони сприяли утворенню продажних сил, тому ми бачимо зрештою те, що вони здійснюють американські проекти і, знаючи або не знаючи, з добрим чи поганим наміром, здійснюють інтереси Америки.
Наприклад, ми чуємо в новинах, що Росія, Сполучені Штати, Саудівська Аравія і Туреччина на зустрічі в Парижі минулого тижня вирішили, що сирійська держава повинна бути світською, плюралістичною і демократичною державою. Це означає, що воно абсолютно не буде ісламською за їхнім планом, однак, незважаючи на це, ми все ще бачимо, як багато революційних сторін продовжують співпрацювати з Саудівською Аравією і Туреччиною. Причина такого деградаційної поведінки цих революціонерів полягає в тому, що ці рухи не використовують ідеї і образ продуктивного мислення у боротьбі з цією реальністю, вони зі згодою підкоряються Туреччині та Саудівській Аравії, незважаючи на те, що вони бачать, що ці дві держави є агентами Америки і відмовляються втілювати Шаріат.
Наприклад, багато організацій і революційних рухів у Сирії як і раніше визнають хаотичні збройні акції, відокремлені від чіткої політичної ідеї, стверджуючи, що зміна можлива тільки зброєю, і тому ми бачимо, як часто змінюються їх лояльність і напрям. І в кінці ми знаходимо, що вони підкоряються тим, хто дає їм зброю, незважаючи на те, що цей хтось - Америка чи її послідовники та агенти.
Таким чином, ми бачимо, що втрата продуктивного способу мислення у індивідів, керівництва і суспільства неминуче призводить до провалу лідерів, організацій та країн у досягненні їх цілей, а також вона призводить до підпорядкування цих лідерів, організацій та країн колоніальним державам.
Автор: Ахмад аль-Хутваній
Джерело: газета «Ар-Рая»
22 Мухаррама 1437
04.11.2015