З ті миті, як Абдул-Фаттах ас-Сісі прийшов до влади в Єгипті, скинувши до цього «Братів-мусульман», вбивши та кинувши за ґрати багату кількість людей, він швидкими та неврівноваженими кроками вдався , як він це називає, до «оновленню релігійної риторики». У своїй промові, сказаній з приводу святкування Ночі предопредеління (Ляйлят уль-кадр) у 20914 році перед гостями, серед яких були присутні діячі аль-Азхара та представники освіти та культури, президент закликав здійснити «релігійну революцію» та «відновити релігійну риторику», на що інтелігенція відреагувала без зволікання. Так, перед нами з’явився «ісламський дослідник та мислитель» Іслам Бахірі, який «на виду у Сісі» виразив свій сумнів стосовно Сунни Посланця ﷺ та здійснив відкриті нападки на труди Бухарі та Мусліма.
Тим часом письменник та журналіст Шаріф аль-Шубаші закликав жінок вийти га головну площу країни – площу Тахрір – та демонстративно зняти свої платки. У свою чергу, міністерство освіти об’явило про виключення, з метою її полегшення, із освітньої програми текстів, які пов’язані з с такими великими мусульманськими полководцями, як Салах ад-Дін Айюбі та Укба ібн Нафі. Також мав місце факт публічного спалення деяких ісламських книг на шкільному подвір’ї у районі Гізи («Аль-Джазіра» від 18.04.2015). Усе це привело до великого розлючення серед населення в усіх прошарках та вивело його на вулиці Єгипту так, що навіть деякі жіночі організації звинуватили аль-Шубаші у розвіддіяльності на користь іншої держави, і ситуація дійшла до масових засуджень даних ініціатив у соцмережах та на єгипетських вулицях, а наступне після міністерства освіти крило по «оновленню риторики» – Аль-Азхар – підняло питання про це на передачі «З Ісламом Бахірі» на телеканалі «Cairo centric». Після того, як викрились та полаялись між собою усі «реформісти», Сісі намагався виправити положення та врятувати хід «релігійної революції», і на своєму виступі з приводу святкування Ляйлят уль-кадр у 2015 році заявив: «Коли у минулому році у Ляйлят уль-кадр я говорив про релігійну революцію, то там не було мети вживати радикальних заходів. Мова йшла щодо здійснення революції у мисленні, яка стане відповідати часу, в якому ми сьогодні знаходимось, та щодо виправлення істинного образу Ісламу, заснованого на тому, що релігія – це взаєморозуміння» («Masr Alarabia» от 14.07.2015).
Сісі майже не упускає приводу вийти перед людьми та закликати їх до «оновлення риторики», мужньо нападаючи на релігію Аллаха та Умму, звинувачуючи її та її мислення у відсталості та нездатності іти у ногу з часом. Він звинувачує її у тому, що вона «бажає воювати з усім населенням Землі», глузує та злословить її за закони джихада, а тепер – засуджує за закони про віровідступництво, виправдовуючи атеїзм як «природню справу та право людини відмовитись від будь-якої віри» без наслідків для нього у дунья та ахіра. Врешті решт, під час свого останнього виступу на честь Ляйлят уль-кадр 29.06.2016, Сісі після свої набридлої промови про необхідність «оновлення релігійної риторики» виразив сумніви з приводу благочестя Умми та звернувся з досить засуджуючим питанням до муфтія та шейха аль-Азхара: «Хіба ми – найбільш науково-розвинена Умма? Хіба ми – найбільш здібна Умма? Хіба ми– найбільш толерантна Умма? Хіба ми – найбільш вшановуюча жінок Умма?». У своїй промові Сісі не не забув підкреслити, що «такий упадок» має масштабне місце в усьому ісламському світі, а не є сугубо єгипетським положенням, і причиною цьому є культура Умми. Президент також побажав від неї заново провести «ревізію» текстів та заснованих на них законів та «пристосувати» їх нинішньому часу. Тобто людина не бачить проблему у тому, що Іслам не втілюється, а впевнений, що проблема – в ісламських текстах, особливо це стало ясно після його слів: «Якщо чиста Сунна Посланця ﷺ була переглянута та розділена на те, що відповідає. І те, що не відповідає їй, то чому ж ми так само не можемо взяти та сказати : «Це – корисно, а це – ні»?», – тобто Сісі почав вимагати привести текти Сунни у відповідність до епохи !
«Перегляд Сунни», про який сказав Сісі, насправді здійснювався з боку набожних мусульманських улемів, у ході якого вони ствердили те, що не відноситься до Сунни, і те, що виходить із Сунни Посланця Аллаха ﷺ, для того, щоб у подальшому підкорити цим текстам усю землю з усіма її жителями, а далеко не для того, що переслідує Сісі! Він бажає підкорити слова Аллаха та Його Посланця ﷺ пристрастям та правлінню Заходу, який визначить зі своє точки зору «це – корисно, а це – ні »! Ось що у нього означає «у ногу з часом» і як він розуміє релігію, до якої прагне. Проте адже людина забула чи не хоче пам’ятати слова Аллаха:
Мова, з якою звертається Іслам до усіх людей («релігійна риторика»), має два джерела – Коран та Сунна, і ми повинні проявити старанність та привести у відповідності до неї реальну дійсність, в якій опинились, а не навпаки – змінюючи Шаріат у ногу з часом. Ми повинні ретельно вивчити та зрозуміти реальність та пов’язані з нею шаріатські тексти, а потім застосувати рішення над цією реальністю, щоб вона стала відповідати тому, що наказав Аллах. Таке можуть робити лише вчені в області фікха та інших ісламських наук, які бояться Аллаха, а зовсім не вчені при султані, які не забороняють йому заборонене та не наказують робити схвалене.
Краще б Сісі на таких чудових святкуваннях нагадав Уммі про її колишню славу та велич, коли вона керувалась своєю істинною релігією і поширювала процвітання та безпеку для людей і навіть для птахів, про те, як люди входили в Іслам натовпами, а не звинувачував би Умму в усіх лихах та «смертельній небезпеці від неї» для народів!
Було б кращим для Сісі об’яснити Уммі та усім людям, що джерело розрухи та спустошення на мусульманських територіях сьогодні – це Америка, Росія, єврейське утворення та Європа … Хіба людина гне бачить їх бази у мусульманських країнах, звідки вони вбивають мусульманських дітей, чоловіків та жінок?!
Було б мудріше для Сісі замість того, щоб звинувачувати Умму та її релігію у тероризмі, звинуватити уряд М’янми, який заживо спалює мусульман; Росію, яка вбиває мусульман у Сирії; свого брата Башара, який вбив півмільйона мусульман; або ж Халіфу Хафтара, який продовжує це робити у Лівії! Проте ми бачимо, як Сісі протягує усім цим тиранам руку допомоги у їх терорі, а тепер іще стоїть перед Уммою, які стікає кровлю, та звинувачує її у відсталості, тероризмі та «самознищенні»!
О народ благословенного Єгипту! Ми у Хізб ут-Тахрір нагадуємо вам про те, що Салах ад-Дін Айюбі, Укба ібн Нафі, Мехмед аль-Фатіх – це ваші пращури, які, відкривши країни та місто Константинополь, почали втілення благої звістки Посланця ﷺ, а ви удостоєні її довершити – відкрити Рим, як обіцяв Посланець ﷺ, за спиною Праведного халіфа у затишку Праведного Халіфату за методом пророцтва – і ця обіцянка неодмінно здійсниться, незважаючи на злобу Сісі та його західних друзів!
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
«Аллах обіцяв тим із вас, які увірували та робили праведні діяння, що Він неодмінно зробить їх намісниками на землі, подібно до того, як Він зробив намісниками тих, хто був до них. Він неодмінно обдарує їх можливістю сповідувати їх релігію, яку Він схвалив для них, і змінить їх страх на безпеку. Вони поклоняються Мені та не долучають співтоваришів до Мене. Ті ж, які після цього відмовляться увірувати, є нечестивцям » (04:55)
Абдуллах Абдульмуін
«Ар-Рая» №85
1 Шавваля 1437 р.х.
06.07.2016 р.