Тексти із Корану і Сунни, які розповідають про повернення Халіфату

Газета «Ар-Рая»
Друкарня

Аяти і хадіси розповідають нам про повернення Халіфату, чим зцілюють наші серця і наповнюють їх заспокоєнням. Ця блага звістка проганяє геть відчай і підштовхує мусульман, зокрема — носіїв заклику, до іще більш старанної і щирої діяльності по втіленню у життя обіцянки Всевишнього і благої звістки Його Посланця ﷺ.

З дозволу Аллаха, ті, які ведуть діяльність по встановленню Другого Праведного Халіфату, набудуть успіху в обох світах отримають перемогу у цьому світі і отримають велику нагороду у Наступному житті.

Коран:

وَعَدَ اللَّه الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَات لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْض كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلهمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينهمْ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْد خَوْفهمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْد ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

«Аллах обіцяв тим із вас, які увірували і робили праведні діяння, що Він неодмінно зробить їх намісниками на землі, подібно тому, як Він зробив намісниками тих, хто був до них. Він неодмінно обдарує їх можливістю сповідувати їх релігію, яку Він схвалив для них, і змінить їх страх на безпеку. Вони поклоняються Мені і не долучають співтоваришів до Мене. Ті ж, які після цього відмовляться увірувати, є нечестивцями» (24:55),

يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ٣٢ هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ

«Вони хочуть загасити світло Аллаха своїми вустами. Але Аллах не допустить цього і завершить поширення Свого світла, навіть якщо це ненависно невіруючим. Він — Той, Хто відправив Свого Посланця з вірним керівництвом та істинною релігією, щоб піднести її над рештою усіх інших релігій, навіть якщо це ненависно многобожникам» (9:32,33),

وَكَانَ حَقّاً عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ

«Нашим обов’язком було допомагати віруючим» (30:47).

Такою є божественна обіцянка віруючим про майбутнє намісництво, про владу на землі, про зміну страху на безпеку. Подібне положення було досягнуто у часи праведних халіфів, і ми сподіваємось, що воно повториться і в подальші часи, адже Аллах не порушує Свої обіцянки:

وَكَانَ وَعْدُ رَبِّي حَقًّا

«Обіцянка мого Господа є істиною» (18:98).

Сунна:

Наводить Ахмад від Таміма ад-Дарі (р.а.): «Я чув, як Посланець Аллаха ﷺ говорив:

لَيَبْلُغَنَّ هَذَا الْأَمْرُ مَا بَلَغَ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ، وَلَا يَتْرُكُ اللهُ بَيْتَ مَدَرٍ وَلَا وَبَرٍ إِلَّا أَدْخَلَهُ هَذَا الدِّينَ،ُ بِعِزِّ عَزِيزٍ وَبذُلِّ ذَلِيلٍ، عِزًّا يُعِزُّ اللهُ بِهِ الْإِسْلَامَ وَذُلًّا يُذِلُّ اللهُ بِهِ الْكُفْرَ

«Ця справа обов’язково досягне тих місцевостей, куди досягають день і ніч. І Аллах введе в цю релігію кожен дім, із цегли чи шкур: або за допомогою величі величного, або за допомогою приниження. Могутністю Аллах звеличить цю релігію, а приниженням Аллах принизить невір’я».

Наводить Муслім від Саубана (р.а.):

إِنَّ اللَّهَ زَوَى لِي الْأَرْضَ فَرَأَيْتُ مَشَارِقَهَا وَمَغَارِبَهَ وَإِنَّ أُمَّتِي سَيَبْلُغُ مُلْكُهَا مَا زُوِيَ لِي مِنْهَا

«Аллах зібрав переді мною усю землю, і я побачив її від сходу до заходу. Володіння моєї Умми охоплять усе, що було зібрано переді мною …».

В Сунні також є один хадіс, який вселяє в наші душі надію і дає упевненість, що Умма поверне свою колишню велич і владу, а,отож, вона буде головувати на світовій арені. Наводить Муслім від Абу Хурайри (р.а.):

لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تَعُودَ أَرْضُ الْعَرَبِ مُرُوجًا وَأَنْهَارًا

«Час (Судний день) не прийде до тих пір, поки земля арабів знов не перетвориться у пасовиська, по яким течуть річки». В версії Ахмада є наступний додаток:

وَحَتَّى يَسِيرَ الرَّاكِبُ بَيْنَ الْعِرَاقِ وَمَكَّةَ لَا يَخَافُ إِلَّا ضَلَالَ الطَّرِيقِ

«…а вершник, який пересувається між Іраком і Меккою, буде побоюватись тільки відхилення від шляху …».

Вісники повернення Халіфату також повідомляють нам про те, що будуть завойовані Константинополь і Рим, який сьогодні є оплотом Католицької Церкви. Наводиться від Абу Кабіля:

كُنَّا عِنْدَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِو بْنِ العاص وَسُئِلَ أَيُّ الْمَدِينَتَيْنِ تُفْتَحُ أَوَّلًا الْقُسْطَنْطِينِيَّةُ أَوْ رُومِيَّةُ فَدَعَا عَبْدُ اللَّهِ بِصُنْدُوقٍ لَهُ حَلَقٌ قَالَ فَأَخْرَجَ مِنْهُ كِتَابًا قَالَ فَقَالَ عَبْدُ اللَّهِ بَيْنَمَا نَحْنُ حَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَكْتُبُ إِذْ سُئِلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَيُّ الْمَدِينَتَيْنِ تُفْتَحُ أَوَّلًا قُسْطَنْطِينِيَّةُ أَوْ رُومِيَّةُ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَدِينَةُ هِرَقْلَ تُفْتَحُ أَوَّلًا يَعْنِي قُسْطَنْطِينِيَّةَ

«Одного разу ми були разом з Абдуллахом ібн Амром ібн аль-Асом, його спитали: «Яке місто буде відкрито першим: Константинополь чи Рим?». Тоді Абдуллах ібн Амр попросив принести скриню з кільцем, потім витягнув із скрині листа і сказав: «Якось ми сиділи з Посланцем Аллаха ﷺ і записували хадіси, і тут його ﷺ спитали: «Яке із двох міст буде відкрито першим: Константинополь чи Рим?», — на що Посланець Аллаха ﷺ відповів: «Місто Іраклія буде відкрито першим», — маючи на увазі Константинополь». Зміст хадіса говорить про те, що Рим буде відкритий другим, тобто після Константинополя! Хочеться зазначити той факт, що сподвижники (р.а.) не сумнівались, що обидва міста будуть завойовані, проте їх хвилювало питання: яке місто буде завойовне першим? Усі ми знаємо, що Константинополь був завойований руками Мухаммада аль-Фатіха (Мехмеда II). Яки же чудовий цей амір і яке ж чудове те військо!

Є хадіс, який розповідає про битви з євреями і перемогу над ними. Наводять Бухарі і Муслім від Ібн Умара (р.а.):

سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ تُقَاتِلُكُمْ الْيَهُودُ فَتُسَلَّطُونَ عَلَيْهِمْ ثُمَّ يَقُولُ الْحَجَرُ يَا مُسْلِمُ هَذَا يَهُودِيٌّ وَرَائِي فَاقْتُلْهُ

«Я чув, як Посланець Аллаха ﷺ сказав:«Євреї будуть битись з вами, і ви отримаєте над ними верх. Потім камінь скаже: «О, мусульманин! Це єврей за мною! Вбий його!».

Наводить аль-Хакім від Умара ібн аль-Хаттаба (р.а.): «Посланець Аллаха ﷺ сказав:

أَتَدْرُونَ أَيَّ أَهْلِ الْإِيمَانِ أَفْضَلُ إِيمَانًا قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ الْمَلَائِكَةُ قَالَ هُمْ كَذَلِكَ وَيَحِقُّ ذَلِكَ لَهُمْ وَمَا يَمْنَعُهُمْ وَقَدْ أَنْزَلَهُمُ اللَّهُ الْمَنْزِلَةَ الَّتِي أَنْزَلَهُمْ بِهَا بَلْ غَيْرُهُمْ قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ فَالْأَنْبِيَاءُ الَّذِينَ أَكْرَمَهُمُ اللَّهُ تَعَالَى بِالنُّبُوَّةِ وَالرِّسَالَةِ قَالَ هُمْ كَذَلِكَ وَيَحِقُّ لَهُمْ ذَلِكَ وَمَا يَمْنَعُهُمْ وَقَدْ أَنْزَلَهُمُ اللَّهُ الْمَنْزِلَةَ الَّتِي أَنْزَلَهُمْ بِهَا بَلْ غَيْرُهُمْ قَالَ قُلْنَا فَمَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ أَقْوَامٌ يَأْتُونَ مِنْ بَعْدِي فِي أَصْلَابِ الرِّجَالِ فَيُؤْمِنُونَ بِي وَلَمْ يَرَوْنِي وَيَجِدُونَ الْوَرَقَ الْمُعَلَّقَ فَيَعْمَلُونَ بِمَا فِيهِ، فَهَؤُلَاءِ أَفْضَلُ أَهْلِ الْإِيمَانِ إِيمَانًا

«Чи знаєте ви, хто із віруючих краще іманом?». Люди сказали: «О, Посланець Аллаха! Це янголи?», — на що він ﷺ сказав: «Так, вони також мають право на те, щоб називатись так, і ніщо не заважає їм бути такими, Аллах і дав їм те положення, яке дав. Але мова про інших!». Люди сказали: «О, Посланець Аллаха! Це пророки, яких Аллах вшанував честі нести Його пророцтво і послання?». Він ﷺ сказав: «Так, вони також мають право на те, щоб бути такими, і ніщо не заважає їм такими бути, Аллах і дав їм те положення, яке дав. Але мова про інших!». Тоді вони спитали: «О, Посланець Аллаха! Хто ж це?», — на що він ﷺ сказав: «Після мене з’являться люди із чресл чоловіків, які вірують в мене, не бачачи мене, вони знайдуть Листи залишеними, але будуть вчиняти так, як в них написано. Це і є кращі іманом». Аль-Хакім сказав, що хадіс достовірний, оскільки відповідає умовам Бухарі і Мусліма, хоча вони не навели його у своїх збірках. Зміст хадісу полягає у тому, що вони знайдуть Листи, в яких буде те, що не практикується із Корану і Сунни, і будуть керуватись цим.

Наводить Ібн Асакір в книзі «Таріху Дімашк» від Юнуса ібн Майсара ібн Хальбаса:

هَذَا الأَمْرُ كَائِنٌ بَعْدِي بِالْمَدِينَةِ ثُمَّ بِالشَّامِ ثُمَّ بِالْجَزِيرَةِ ثُمَّ بِالْعِرَاقِ ثُمَّ بِالْمَدِينَةِ ثُمَّ بِبَيْتِ الْمَقْدِسِ فَإِذَا كَانَ بِبَيْتِ الْمَقْدِسِ فَثَمَّ عُقْرُ دَارِها وَلَنْ يُخْرِجَهَا قَوْمٌ فَتَعُودَ إِلَيْهِمْ أَبَداً

«Ця справа після мене буде в Медині, потім — в Шамі, потім — в Джазірі, потім — в Іраку, потім — у великому місті (Константинополь), потім — в Байт уль-Макдіс. Коли вона буде в Байт уль-Макдіс, то там буде центр її територій, звідки ніхто її не зможе видворити. А хто видворить її (столицю Халіфат), то вже ніколи вона не повернеться назад». Аль-Хакім сказав, що хадіс достовірний, оскільки відповідає умовам Бухарі і Мусліма, хоча вони і не навели його у своїх збірках. Під словом «справа» тут мається на увазі Халіфат. Наводить аль-Хакім від Абу Хурайри (р.а.):

إِذَا وَقَعَتِ الْمَلَاحِمُ خَرَجَ بَعْثٌ مِنَ الْمَوَالِي مِنْ دِمَشْقَ هُمْ أَكْرَمُ الْعَرَبِ فَرَسًا وَأَجْوَدُهُ سِلَاحًا يُؤَيِّدُ اللَّهُ بِهُمُ الدِّينَ

«Коли спалахнуть криваві битви, з’явиться група вільновідпущеників (аль-мавалі) із Дамаска, які кращі серед арабів у верховій їзді і кращі у володінні зброєю. Аллах підтримає релігію за допомогою них».

Наводить Ахмад від Нумана ібн Башира (р.а.):

كُنَّا قُعُودًا فِي الْمَسْجِدِ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَكَانَ بَشِيرٌ رَجُلًا يَكُفُّ حَدِيثَهُ فَجَاءَ أَبُو ثَعْلَبَةَ الْخُشَنِيُّ فَقَالَ يَا بَشِيرُ بْنَ سَعْدٍ أَتَحْفَظُ حَدِيثَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الْأُمَرَاءِ فَقَالَ حُذَيْفَةُ أَنَا أَحْفَظُ خُطْبَتَهُ فَجَلَسَ أَبُو ثَعْلَبَةَ فَقَالَ حُذَيْفَةُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تَكُونُ النُّبُوَّةُ فِيكُمْ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةٌ عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ فَتَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَرْفَعَهَا ثُمَّ تَكُونُ مُلْكاً عَاضّاً فَيَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَكُونَ ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا ثُمَّ تَكُونُ مُلْكاً جَبْرِيَّةً فَتَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةً عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ ثُمَّ سَكَتَ

«Одного разу, коли ми сиділи в мечеті Посланця Аллаха ﷺ (сам Башир був гідним передавачем), прийшов Абу Сааляба аль-Хушані і спитав: «О, Башир ібн Саад! Чи запам’ятав ти хадіс Посланця Аллаха ﷺ про правителів?», — на що Хузайфа відповів: «Я запам’ятав усю його ﷺ проповідь!». Після чого Абу Сааляба сів, а Хузайфа продовжив: «Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Пророцтво триватиме стільки, скільки побажає Аллах. Потім, коли побажає Аллах, воно припиниться. Потім прийде період Халіфату, заснованого на методі пророцтва. Він так само триватиме стільки, скільки побажає Аллах. Потім, коли побажає Аллах,він припиниться. Потім прийде період злої монархії, яка так само триватиме стільки, скільки побажає Аллах. Потім, коли побажає Аллах, він припиниться. Потім прийде період деспотичного правління, яке триватиме стільки, скільки побажає Аллах. Потім, коли побажає Аллах, він припиниться. А потім знов прийде період Халіфату, заснованого на методі пророцтва», — а потім він ﷺ замовчав». У цьому хадісі говориться про етап, який сьогодні очікують люди: етап Халіфату, заснованого на методі пророцтва. Даний етап допоможе людям забути біль і тиранію деспотичного правління. З дозволу Аллаха, цей етап не за горами.

Підбиваючи підсумки: повідомлення про повернення Халіфату,заснованого на методі пророцтва, є мутаватіром по змісту, оскільки воно передано принаймні двадцятьма п’ятьма сподвижниками (р.а.), тридцятьма дев’ятьма табіїнами і шістдесятьма двома табі ат-табіїнами. А це виключає ймовірність їх змови про брехню. Не говорячи вже про те, що Всевишній обіцяв перемогу і владу мусульманам. Також Посланець Аллаха ﷺ обрадував нас благою звісткою про завоювання Константинополя, і він був завойований. Тепер ми очікуємо завоювання Риму, з дозволу Аллаха, він теж буде завойований. Прийде час, коли Іслам пошириться на усіх територіях, коли будуть битви з євреями, коли буде повернення Халіфату. Не треба квапити веління Аллаха, усьому свій час! Але треба бути щирим і жертвувати заради встановлення влади Ісламу. Ми просимо Аллаха, щоб Він вшанував нас розумінням важливості Другого Праведного Халіфату і щоб Він вшанував нас бути із числа тих, хто веде діяльність по його встановленню!

 

Газета «Ар-Рая»
Алі аль-Бадрі — Ірак
11 Шабана 1442 р.х.
24.03.2021 р.

Останній номер газети Ар-Рая арабською
Інтерв'ю з Османом Баххаш про газету «Ар-Рая»
Газета Ар-Рая