Нинішні правителі мусульман, режими, закони і конституції не відображають ані прагнень Умми, ані її почуття. Навпаки, усі вони — лихо мусульманських народів. Правителі — це агенти Заходу, які управляють Уммою на основі західних систем і законів, витікаючих із західного погляду на життя.
Умма ж по своїй природі розуміє це,і тому не йде в ногу з ними. Ось чому виникла гостра необхідність в тих, хто вийде в образі і одязі вчених і почне обманювати людей, надаючи існуючим системам і законам ісламський відтінок, стверджуючи, що у них є правильне розуміння Ісламу, оскільки вони — представники університету аль-Азхар і спеціалісти. При цьому такі псевдовчені навіть не намагаються пов’язати свої фетви хоч з якимись шаріатськими доказами.
Вони більше не звертаються до людей з шаріатськими текстами у спробі спотворити їх інтерпретацію. Тепер вони відкрито суперечать шаріатським текстам, будь то категоричним (катий) або припускаємим (занній). Прикладів тому багато, і ось один із них: тих, хто забороняє вітати християн з їх святами, шейх аль-Азхара називає нерозуміючими Іслам. За його словами, привітання — це прояв доброти. Він говорить, що громадяни держави рівні в правах і обов’язках, і християни не можуть називатись зімміями. Шейх вказав на те, що термін «меншості» не виражає духу і філософії Ісламу, а термін «громадянство» є найбільш підходящим виразом, як і найбільшим, якщо не єдиним стримуючим чинником для стабільності суспільства. Він пояснив, що громадянство означає рівність прав і обов’язків усіх громадян країни («RT Arabic», 30.12.2021).
Проте шейх аль-Азхара не уточнив реальність цих свят і не пояснив, чи суперечать вони ісламським переконанням чи ні. Потім він продовжив говорити про те, що до християн неможна використовувати термін «ахлю зімма» (люди, які перебувають під опікою мусульман), тому що вони перебувають під опікою (зімма) Аллаха і Його Посланця ﷺ, наводячи хадіс:
أَلَا مَنْ قَتَلَ نَفْساً مُعَاهِداً لَهُ ذِمَّةُ اللَّهِ وَذِمَّةُ رَسُولِهِ، فَقَدْ أَخْفَرَ بِذِمَّةِ اللَّهِ، فَلَا يُرَحْ رَائِحَةَ الجَنَّةِ، وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ سَبْعِينَ خَرِيفاً
«Хто вбив муахіда (перебуваючого під опікою мусульман), який має право на покровительство (зімма) Аллаха і Його Посланця, той посягнув на покровительство Аллаха, і він не відчує навіть запаху Раю при тому, що запах цей розходиться на відстань сорока років пішого шляху» (Тірмізі).
Після цього шейх закликав більше не використовувати слово «зіммій», а замінити його словом «громадянин». Тим самим він хоче, щоб мусульмани були прив’язані тільки до тих людей, які живуть з ними в одних кордонах, прокреслених договором Сайкс-Піко і розділяючих Умму Мухаммада ﷺ. Таким чином, християни в Єгипті повинні стати для нас ближче, аніж мусульмани Індії, Китаю, Палестини, Сирії і Іраку. Шейх аль-Азхара намагається встановити серед нас зв’язок на основі громадянства, як того хоче Захід і його агенти, стерши зв’язок на основі ісламських переконань (акида), об’єднуючих усю Умму.
Інший приклад сучасних придворних вчених — це Махді Ашур, радник муфтія Єгипту, який видав фетву, що дозволяє святкувати «Різдво», додавши, що «за святкування буде винагорода». Як він вразився, «Іслам не конфліктує з прихильниками інших релігій, і в усіх релігій є спільний знаменник». Також радник підкреслив, що «святкувати народження Іси дозволено, тому що він — посланець і пророк Аллаха, і усілякий, хто святкує це, щоб наблизитись до Аллаху, буде винагороджений» («TRT Arabi», 23.12.2021).
Ця заява Махді Ашура супроводжувалась фетвою верховного муфтія Єгипту і шейха аль-Азхара про припустимість привітання християн і супроводжувалась висловлюваннями муфтія на користь відмови від використання слова «зіммій». Цими заявами вони відрізнились від усіх вшанованих вчених минулого і теперішнього, які забороняють святкувати і вітати християн з цим святом через явне протиріччя з ісламськими переконаннями (акидою). Іса (а.с.) не помер і не був розіп’ятий, але Аллах забрав його до Себе, а християни згідно своїм віруванням, святкують «народження сина Божого або народження самого Бога». Як мусульманин може вітати християнина зі святом, як вони стверджують, «народження сина Божого»?! Адже Аллах говорить:
قُلۡ هُوَ ٱللَّهُ أَحَدٌ ١ ٱللَّهُ ٱلصَّمَدُ ٢ لَمۡ يَلِدۡ وَلَمۡ يُولَدۡ
«Скажи: «Він — Аллах Єдиний, Аллах Самодостатній. Він не народив і не був народжений» (112:1–3).
Ібн Каййім в книзі «Ахкам ахлі зімма» пише: «Що ж стосується привітання зі святами невір’я, то це заборонено по одностайній думці вчених. До заборонених справ відноситься, наприклад, привітання з їх святами і постами. Також заборонено говорити слова на кшталт: «зі святом», «вітаємо вас» і т.д. Якщо навіть чоловік, який сказав ці слова, уникне невір’я (куфра), то, як мінімум, він скоїть заборонене (харам). Привітання зі святами невірних рівносильне привітанню чоловіка з тим, що він поклоняється хресту. Це навіть великий гріх і більш ненависна справа перед Аллахом, аніж привітання п’яниці з розпиванням спиртного, привітання вбивці з вбивством, перелюбця з скоєнням перелюбства і т.п. багато людей, які не цінують свою релігію, впадають у цій гріх, не усвідомлюючи усієї гидоти того, що вони коять, адже хто привітає чоловіка з гріхом, нововведенням або невір’ям, той піддає себе гніву Аллаха».
Махді Ашур не зупинився на своїй дивній фетві, і продовжив видавати не менш небезпечні фетви. На одній із передач приватного супутникового каналу його спитали про те, як з токи зору релігії оцінювати «дружні відносини між хлопчиком і дівчинкою». Ашур не побачив нічого поганого в дружбі між чоловіком і жінкою при умові, що чоловік буде оберігати свою подругу, як, наприклад, оберігає свою сестру.
Він сказав: «Якою повинна бути дружба? Вона може бути твоєю подругою, але ти повинен оберігати її, як свою сестру, не ображати її почуття і не робити з нею щось заборонене. Проте немає нічого забороненого, якщо відносини відбуваються в шаріатських рамках». Потім Ашур додав: «Хлопчику і дівчинці дозволено виходити разом і сидіти в громадському місці при умові, що він обходиться з нею, як зі своєю сестрою» («Al Jazeera Mubasher», 25.12.2021). Ми не знаємо, звідки він взяв цю фетву, оскільки він не згадав жодного джерела. Більше того, його думка суперечить ясним шаріатським текстам. Невже він не знає про заборонність відносин і дружби між двома протилежними статями?! Що він скаже про слова Аллаха:
مُسَٰفِحَٰتٖ وَلَا مُتَّخِذَٰتِ أَخۡدَانٖۚ
«не розпусницями або маючими приятелів» (4:25)?!
Невже вчений такого рівня не знає, що єдині дозволені Шаріатом стосунки між чоловіком і жінкою — це шлюб? Чому він не згадав про заборону на змішування і усамітнення, а також про наказ опускати погляди ? Невже він не знає і цих законів?!
Прибічники несправедливості не будують нації і не створюють цивілізації. Свою владу вони зберігають, у першу чергу поширюючи відсталість у суспільстві і прирікаючи людей на зубожіння, щоб увесь свій час вони витрачали на пошук шматка хліба. У цьому їм допомагають придворні вчені, які, використовуючи почуття людей до релігії, ставлять народи на коліна перед правителями. Саме такі вчені є однією із причин відсталості Умми, втрати релігії і прав, а також зміцнення нинішніх правителів, прислуговуючих Заходу. Тому сьогодні наші країни підкорені невірним, застосовуючи їх системи і закони. Подібні вчені уперше схилились на бік беззаконників, і тепер їм не уникнути Вогню. Ібн Адій повідомляє зі слів Абу Хурайри (р.а.), що Посланець Аллаха ﷺ сказав:
إِنَّ فِي جَهنَّمَ وَادياً تَستَعِيذُ مِنْهُ كُلِّ يَوم سَبْعِينَ مَرَّةً، أعَدَّهُ اللَّهُ لِلقُرَّاءِ المُرَائِينَ بِأعْمَالِهِمْ، وإِنَّ أبغَضَ الخَلقَ إِلى اللَّهِ عَالِمُ السُّلطانِ
«У Пеклі є долина, від якої сам (Вогонь) просить захисту по сімдесят разів на день. Аллах приготував це місце для читців (Корану), які виставляють свої справи напоказ. Воістину, найненависніший для Аллаха чоловік — це придворний вчений».
Вчені і шейхи несуть відповідальність перед Аллахом і вважаються спадкоємцями Посланця Аллаха ﷺ. Так нехай же вони не схиляються на бік беззаконників, чия тиранія торкнеться не тільки Умми, але і їх самих. Їх обов’язок — передавати людям послання Пророка ﷺ, зберігаючи непричетність до правителів, систем і законів, які суперечать Корану і Сунні. Вони повинні стати істинними проповідниками Ісламу, щоб вести Умму правильним шляхом до відновленню ісламського образу життя.
З їх вуст люди повинні чути, що єдиний шлях оживлення Ісламу — це побудова держави, яка повністю застосує Шаріат всередині своїх територій і буде поширювати релігію Аллаха по усьому світу шляхом давату і джихаду. Вчені повинні заявляти про те, що Іслам — це милість для світів, а не тільки для мусульман. Лише після цього вони заслужать ступінь спадкоємців Посланця Аллаха ﷺ. Нехай же вони звернуться до народу з закликом докласти усіх зусиль для встановлення Другого Праведного Халіфату. Можливо, Аллах пробачить їм усі колишні гріхи.
Газета «Ар-Рая»
Саід Фадль
Член інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір в Єгипті
2 Джумада ас-сані 1443 р.х.
05.01.2022 р.