Погляд Хізб ут-Тахрір на угоду між військовими і силами змін
При африкансько-ефіопському посередництві і під повним міжнародним покровительством, включаючи Сполучені Штати, Об’єднане Королівство і Європейський Союз, у п’ятницю, 5 липня 2019 року, була об’явлена угода між Військовою радою і силами Декларації свободи і змін по розділенню влади у перехідний період, розрахований на три роки і три місяці. Таким чином, згідно угоді,наступні три роки країною будуть правити три органи управління: Суверенна рада, Рада міністрів і Законодавча рада, формування якої відкладено на строк від 45 днів до трьох місяців. Угода зводиться до наступних пунктів:
• У склад Суверенної ради увійдуть 11 людей: 5 військовослужбовців, 5 громадянських осіб і один громадянський з військовим минулим. Головувати у Суверенній раді на першій сесії, яка триватиме 21 місяць, буде військовий, а потім на другій сесії на протязі 18 місяців буде головувати громадянська особа.
• Рада міністрів буде сформована із компетентних і незалежних людей, висунутих силами Декларації свободи і змін.
• Буде сформована незалежна комісія по розслідуванню застосування насильства у ході розгону сидячого страйку 3 червня 2019 року перед будівлею військового командування.
Сторони конфлікту з самого початку знали, що влада знаходиться не у Раді міністрів і не у Законодавчій раді, а в Суверенній раді, яка приймає рішення в армії, силах швидкого реагування, безпеки і поліції. Само собою зрозуміло, що влада знаходиться у найбільш сильної категорії — в озброєних сил. Тому, стикнувшись з непримиримою позицією в угоді про Суверенну раду, Військова рада намагалась позбавити опозицію елементів сили, яка виражалась у сидячому страйку перед Генеральним командуванням армії. Як наслідок, стався розгін сидячого страйку, а потім — штучна демонізація руху і спроба привести інші політичні сили до лінії розділення уряду, який вони називають «пиріг».
Військові також провели великомасштабну операцію по скупці совісті політичних сил, старійшин, сановників і шейхів, і почали намагатись сформувати так званий «громадянський уряд», що примусити сили Декларації за свободу і зміни погодитись на повний контроль Кабінету міністрів і дві третини місць (67%) у Законодавчій раді, в обмін на те, що військові будуть контролювати і очолювати Суверенну раду. Проте хід подій змінили масові демонстрації 30 червня 2019 року, на які вийшли обмануті люди, які порахували, що громадянський вибір Суверенної ради захистить їх революцію. Під впливом подій 30 червня Військова рада погодиться з ініціативою розділити владу з силами Декларації свободи і змін.
Дорогі брати!
Революція, яка утворила нинішню поличну ситуацію, почалась стихійно із міста Атбара 19 грудня 2018 року. Ці хвилювання не почались під впливом політичних сил, оскільки люди вийшли через масове зубожіння, високі ціни, тяжку ситуацію, збільшення безробіття і несправедливий розподіл багатств. Потім рух вступив у процес об’єднання професіоналів, для яких були відкриті платформи у ЗМІ, щоб вони очолили маси революціонерів під гаслами свободи, миру і справедливості. Як наслідок, з’явились так звані сили «Декларації свободи і змін», які представляють собою одну із протиборчих сторін.
Вимоги революціонерів кристалізувались навколо гасел миру і справедливості. Виникли і інші вимоги, такі як покарання за вбитих і притягнення до відповідальності символів скинутого режиму.
Чи досягне ця угода вимог народу набути справедливість і мир, усунути тиранію, помститися за вбитих і поранених, а також забезпечити гідне життя, якого з нетерпінням чекає уся країна?!
Хізб ут-Тахрір у Судані — це лідер, який не бреше своєму народу, не догоджає нікому і не лицемірить, а ставить усе на свої місця, показує факти і роз’яснює свою думку у наступних пунктах:
Перше: переговори не були засновані на Ісламі, а суперечки між Військовою радою і силами Декларації свободи і змін не були повернуті до Корану і Сунни. Пророка ﷺ, як того вимагає Аллах:
وَمَا ٱخۡتَلَفۡتُمۡ فِيهِ مِن شَيۡءٖ فَحُكۡمُهُۥٓ إِلَى ٱللَّهِۚ
«Рішення усього, у чому ви розходитесь у думках, залишається за Аллахом» (42:10),
فَإِن تَنَٰزَعۡتُمۡ فِي شَيۡءٖ فَرُدُّوهُ إِلَى ٱللَّهِ وَٱلرَّسُولِ إِن كُنتُمۡ تُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ وَٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأٓخِرِۚ
«Якщо ж ви станете сперечатись про що-небудь, то зверніться з цим до Аллаха і Посланця, якщо ви вірите в Аллаха і Останній день» (4:59).
Замість цього вони звернулись до Африканського союзу і держави Ефіопія під головуванням американців і британців — під головуванням невіруючого колонізатора.
Друге: поруч з виживанням старої системи, конституції законів, угода відновлює старому режиму з його структурами головування у Суверенній раді і лише замінює деякі старі обличчя новими. Таким чином, країна знаходиться у процесі відновлення тієї ж світської системи, законодавства і структур, які приймаються більшістю голосів. Тому суданський народ не побачить нічого, окрім підсилення тиранії, зубожіння і приниженого життя.
Третє: як і раніше влада розглядається «пирогом», який вони прагнуть поділити. І цей погляд лише провокує конфлікти на підґрунті приналежності до якої-небудь місцевості чи етнічної приналежності. Військова рада і сили Декларації свободи і змін сперечаються за ці частки. Революційний фронт відкликав свого представника перед підписанням угоди, щоб отримати більшу частку, і деякі озброєні рухи почали вимагати 30% квот. Тому країна ніколи не побачить блага від таких політиків.
Четверте: найнебезпечнішим є те, що сторони угоди пов’язані з зовнішніми силами, тобто з силами головного ворога. Британія, колишній колонізатор, намагається знов прийти до влади через сили Декларації свободи і змін і деякі озброєні рухи. Америка, яка нав’язала свій вплив на Судан через армію після перевороту Німейрі у 1969 році, використала свого агента аль-Башира для відокремлення півдня і тепер прагне підсилити свій вплив через Військову раду. І це не принесе країні нічого хорошого.
П’яте: революція, яка почалась стихійно, була викрадена у той день, коли вона змінила свій курс, вимагаючи громадянського правління. Громадянська держава — це світська держава, яка відокремлює релігію від життя. Це підхід старого режиму, який приймає системи і закони більшістю голосів, шляхом обману чи без, але у будь-якому випадку вдалині від Корану і Сунни. Громадянські і військові є двома сторонами одного секуляризму, через який люди на протязі десятиріч живуть у зубожінні і приниженні під так званим «національним правлінням».
Шосте: з часу проголошення уявної незалежності Судан пережив шість гірших періодів. Три із них у громадянському напрямку: 1954–1958, 1964–1969, 1985–1989. Три — у військовому напрямку: 1958–1964, 1969–1985, 1989–2019. Усі ці громадянські і військові режими зробили свій внесок у те, щоб привести країну до цієї жалюгідної ситуації. Але, незважаючи на усе це, вони знов хочуть наступити на ті ж самі граблі.
Сьоме: беручи до уваги зовнішні зв’язки двох сторін кризи, відмінність їх інтересів і прагнення досягти влади будь-якими способами, можна сказати, що перехідний період буде дуже напруженим, оскільки кожна сторона буде прагнути звинуватити іншу у злочинах, передбачати поразку і намагатись зібрати навколо себе максимум сил. Усе це є передвісником тяжкого періоду для країни і народу.
Восьме: на тлі відновлення старої системи і боротьби за пости будуть забуті вимоги революціонерів щодо гідного життя, справедливості, миру і покарання за вбитих і поранених. Усе це — через відсутність у сторін справедливої політичної ідеї, яка витікає із ісламської віри, а також тому, що більш сильна сторона завжди несе відповідальність за вбитих і поранених.
Дорогі брати!
Реальні зміни, яких добиваються не лише жителі Судану, але й мусульмани усього світу та усе людство, засновані на ідеї справедливої політики, яка витікає із доктрини віри в Аллаха. Це здійснюване лише у тому випадку, якщо Іслам досягне влади у державі Халіфат.
۞إِنَّ ٱللَّهَ يَأۡمُرُكُمۡ أَن تُؤَدُّواْ ٱلۡأَمَٰنَٰتِ إِلَىٰٓ أَهۡلِهَا وَإِذَا حَكَمۡتُم بَيۡنَ ٱلنَّاسِ أَن تَحۡكُمُواْ بِٱلۡعَدۡلِۚ إِنَّ ٱللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِۦٓۗ إِنَّ ٱللَّهَ كَانَ سَمِيعَۢا بَصِيرٗا
«Воістину, Аллах велить вам повертати ввірене на зберігання майно його володарям і судити по справедливості, коли ви судите серед людей. Як чудово те, чим увещеває вас Аллах! Воістину, Аллах — Чуючий, Бачачий» (4:58).
З цією метою Хізб ут-Тахрір розробив повноцінну концепцію ісламського життя: системи управління та економіки, соціальну систему, освітню політику, зовнішню політику, всеохоплююче законодавство і систему як конституцію держави, а також інші положення. Партія звертається до вірних володарів сили і захисту, щоб вони надали їй владу для відновлення ісламського образу життя за допомогою створення Другого Праведного Халіфату за методом пророцтва і виконання ісламського заклику усьому світу як доленосного питання мусульман. Хізб ут-Тахрір у своїй діяльності не звертає ніякої уваги на невдоволення невірних та їх організацій, прагнучи лише до вдоволення Аллаха.
Ми просимо усіх братів журналістів, політиків, мислителів та громадських активістів вдатися до вивчення свого ідейного багатства із ісламської віри, яке прийнято партією Хізб ут-Тахрір для відновлення ісламського образу життя. Так вони виконають свій шаріатський обов’язок перед цією спадщиною, звеличуючи свою релігію і закликаючи до добру двох світів.
وَٱللَّهُ غَالِبٌ عَلَىٰٓ أَمۡرِهِۦ وَلَٰكِنَّ أَكۡثَرَ ٱلنَّاسِ لَا يَعۡلَمُونَ
«Аллах владний вершити Свої справи, проте більшість людей не знає про це» (12:21).
Ібрахім Усман Абу Халіль
Офіційний представник Хізб ут-Тахрір у Судані
№ H/T/S/58/1440
Четвер, 8 Зуль-каъда 1440 р.х.
11.07.2019 р.