Саудівський режим хорош на стадіонах, але не на полях битв!

Новини та коментарі
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Новина: Газета «The Athletic» повідомила, що Саудівському державному інвестиційному фонду було запропоновано інвестувати в «Манчестер Юнайтед» до придбання «Ньюкасл Юнайтед».

Ця новина з’явилась після інтерв’ю управляючого Саудівським фондом державних інвестицій Ясіра аль-Румайяна. Він заявив, що вони вивчили пропозиції інвестувати в клуби Італії, Франції і Великобританії, перш ніж придбати «Ньюкасл» в межах угоди, яка була завершена у жовтні минулого року. Він додав: «Наприклад, в Об’єднаному Королівстві нам запропонували придбати 30% капіталу клуба за 700 мільйонів фунтів стерлінгів без якого-небудь втручання в його управління». Аль-Румайян не уточнив назву клуба, але газета «The Athletic», як спеціалізується на спорті, повідомила, що мова йде про клуб «Манчестер Юнайтед». На початку 2019 року в новинах повідомлялось, що наслідний принц Саудівської Аравії Мухаммад ібн Сальман, який також є головою ради директорів Державного інвестиційного фонду, був зацікавлений у купівлі «Манчестер Юнайтед» у американської родини Глейзерів, повідомляє «Daily Mail» (веб-сайт «Alhurra», 5 жовтня 2022 року).

Коментар: Витрати саудівського режиму на покупку футбольних команд в Європі нагадали нам історію в Мешхеді в середині квітня 2020 року, коли Абдуррахім аль-Хувайті прийняв смерть шахіда. Аль-Хувайті говорив: «Цей світ знаходиться під опікою таких людей, як Мухаммад ібн Сальман, що викликає жалкування. В наші дні ми випробувані владою «дітей». Він сказав це до того, як був вбитий саудівським режимом, і його слова вселяють в Ісламську Умму сміливість говорити правду перед лицем пригноблювачів.

Те, що саудівський режим витрачає величезні суми грошей на порожні справи, такі як футбол в Європі, не сприяє донесенню ісламського заклику у світі. Навпаки, це має зворотній ефект; такими розтратами режим прагне показати, що Ісламська Умма обожнює того, хто її завоював, і пране подражати йому, як нібито у не немає відмінного послання!

Істинне керівництво Ісламської Умми забороняє марнотратство, в статті 132 Конституції Ісламської Держави,підготовленої Хізб ут-Тахрір, говориться: «Дії з власністю відбуваються у межах дозволу Законодавця, будь то витрачання або збільшення власності. Так, наприклад, забороняється надмірність, надмірна розкіш і скупість. Забороняються капіталістичні компанії, кооперативні товариства та інші операції (договори, контракти, угоди в економіці), які суперечать Шаріату. Забороняється лихварство, грубий обман, монополізм, азартні ігри і тому подібне». Доказом цієї статті служать докази витрачання майна і докази обходження з цим майном, як торгівля, найм та інше. Що стосується доказу витрачання, то Всевишній Аллах сказав:

لِيُنفِقۡ ذُو سَعَة مِّن سَعَتِهِۦۖ

«Нехай той, хто володіє достатком витрачає згідно своєму достатку» (65:7). Відносно заборони марнотратства Всевишній сказав:

وَلَا تُسۡرِفُوٓاْۚ إِنَّهُۥ لَا يُحِبُّ ٱلۡمُسۡرِفِينَ

«...не марнотратьте, адже Він не любить марнотратних» (6:141),

وَلَا تُبَذِّرۡ تَبۡذِيرًا إِنَّ ٱلۡمُبَذِّرِينَ كَانُوٓاْ إِخۡوَٰنَ ٱلشَّيَٰطِينِۖ

«...але не марнотрать надмірно. Воістину, марнотратники — брати дияволів» (17:26,27). Про заборону скупості Аллах сказав:

وَٱلَّذِينَ إِذَآ أَنفَقُواْ لَمۡ يُسۡرِفُواْ وَلَمۡ يَقۡتُرُواْ وَكَانَ بَيۡنَ ذَٰلِكَ قَوَاما

«Коли вони витрачають, то не марнотратять і не скупляться, а дотримуються середини між цими крайностями» (25:67).

Марнотратство майна стало невід’ємною якістю саудівського режиму, особливо в програмах, скерованих на знищення ісламської особистості і в знищенні таких якостей, як серйозність і мужність. Режим витрачає майно мусульман на футбол, мистецтво, музику і за допомогою хитрих махінацій намагається захопити молодь в цих забавах замість того, щоб старатись формувати якості, такі як перевага іншого над собою, щоб молодь займалась повелінням схвалюваного і забороною засуджуваного, а також докладала зусиль в слідуванны шляху Посланця ﷺ і його сподвижників.

Ми наведемо хадіс для так званої «мовчазної більшості». Передав Абдуррахман ібн Сабіт від Джабіра ібн Абдуллаха, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

يَا كَعْبُ بْنَ عُجْرَةَ أَعَاذَكَ اللَّهُ مِنْ إِمَارَةِ السُّفَهَاءِ. قَالَ: وَمَا إِمَارَةُ السُّفَهَاءِ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ: أُمَرَاءُ يَكُونُونَ بَعْدِي فَمَنْ أَتَى أَبْوَابَهُمْ فَصَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَأُولَئِكَ لَيْسُوا مِنِّي وَلَسْتُ مِنْهُمْ، وَلا يَرِدُوا عَلَى حَوْضِي، وَمَنْ لَمْ يَأْتِ أَبْوَابَهُمْ وَلَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَلَمْ يُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ، فَأُولَئِكَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُمْ وَسَيَرِدُونَ عَلَى حَوْضِي

 «О, Каб ібн Уджра! Нехай убереже тебе Аллах від правління дурнів!». Каб спитав: «Що означає правління дурнів?». Пророк відповів: «Це правителі, які будуть після мене. Ті, хто не будуть іти прямим шляхом і не будуть вчиняти згідно моїй Сунні. Хто буде слідувати за ними, вважати їх брехню правдою і допомагати їм в їх несправедливості — з тими у мене немає нічого спільного, і їх не буде біля мого райського джерела. Той, хто не буде слідувати за ними, не буде вважати їх брехню правдою і не буде допомагати їм в їх несправедливості — ті зі мною і будуть біля мого джерела».

Як суспільство у цілому, так і індивіди повинні припинити підтримувати дурних правителів, вони повинні прагнути виправити положення в країні Двох святинь і працювати над формування кращої Умми серед інших народів. Умми, яка буде закликати до схвалюваному і забороняти засуджуване, яка поверне свої країни в лоно Ісламу, а землі невір’я осяє світлом Ісламу і справедливістю ісламської системи. Ця Умма буде битись на справжніх полях битви, а не на стадіонах. Тому, хто трудиться для звеличення релігії, Всевишній Аллах, можливо, дозволить випити воду із джерела Свого улюбленця ﷺ, після чого він ніколи не відчуватиме спраги.

 

Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Нізар Джамаль
15 Рабі уль-авваль 1444 р.х.
11 жовтня 2022 р.