Ісламська держава володіє оригінальним виконавчим апаратом, заснованим самим посланцем Аллаха ﷺ в Осяйній Медині, якого дотримувалися праведні халіфи після нього, а після них інші халіфи мусульман до самого зруйнування Халіфату у 1924 році.
Даний апарат складається з наступних постів: ХАЛІФ (голова держави), МУАВІНИ (помічники голови держави), ВІЗИРИ ТАНФІЗ (виконавчі візири), ВАЛІЙ (голови адміністративно-територіальних одиниць), АМІР ДЖИХАДУ (головнокомандувач збройними силами), ВІДДІЛ ВНУТРІШНЬОЇ БЕЗПЕКИ, ЗОВНІШНЬОПОЛІТИЧНЕ ВІДОМСТВО, ВІДДІЛ ПРОМИСЛОВОСТІ, СУД, АДМІНІСТРАТИВНІ ДЕРЖДЕПАРТАМЕНТИ (відділи з питань інтересів громадян), БАЙТ УЛЬ-МАЛ (скарбниця), ІНФОРМАЦІЯ, МАДЖЛІС АЛЬ-УММА (рада представників умми).
Доказом усього переліченого вище слугують дії Посланця Аллаха ﷺ. Тому що він встановив та сформував державний апарат у такому вигляді. Сам він був головою цієї держави, і наказав мусульманам брати собі голову держави, коли у своїх хадісах він наказав їм встановити халіфа та імама.
Своїми МУАВІНАМИ (помічниками) Посланець Аллаха ﷺ обрав Абу Бакра та Умара. Повноваження муавіна, якого Посланець Аллаха ﷺ назвав візиром, не обмежуються окремим спектром питань. Навпаки, він є особою, яку халіф уповноважив займатися усіма обов’язками, які входять у прерогативу халіфу і не обмежив якоюсь певною справою.
Виконавчі ВІЗИРИ – це помічники, яких халіф призначає заступниками у питаннях виконання, контролю та ведення. Фактично вони є посередниками між халіфом та державними інститутами, громадянами та зовнішніми сторонами. У часи Посланця Аллаха ﷺ та праведних халіфів його, тобто виконавчого візира, називали «катіб» (писцем).
Що стосується ВАЛІЇВ, то Посланець Аллаха ﷺ призначав голів адміністративно-територіальних одиниць. Він призначив Утаба Ібн Усайда валієм у Мецці після її завоювання, а також призначав багатьох інших сподвижників валіями в інших областях та регіонах ісламської держави.
Збройні сили з точки зору адміністративного порядку підкоряються АМІРОВІ ДЖИХАДУ (військовому головнокомандуючому). Посланець Аллаха ﷺ був фактичним головнокомандувачем ісламської армії, вів управління її справами та питаннями, призначав командирів у деяких випадках для виконання тих чи інших військових справ.
Відносно ВІДДІЛУ ВНУТРІШНЬОЇ БЕЗПЕКИ у збірках достовірних хадісів аль-Бухарі від Анаса повідомляється, що «Кайс Ібн Саад був при Пророці у якості командувача вартою порядку від імені аміра». Також у прерогативу відділу внутрішньої безпеки входить усе, що має відношення до безпеки.
ЗОВНІШНЬОПОЛІТИЧНЕ ВІДОМСТВО, а саме питання міжнародних відносин, знаходяться у розпорядження халіфа, який безпосередньо керує міжнародними відносинами за допомогою виконавчого візира, а також має право призначити голову для цього відомства, який буде займатися лише питаннями міжнародних відносин.
Що стосується ПРОМИСЛОВОСТІ, то Посланець Аллаха ﷺ видавав накази на спорудження катапульти та метальних візків (чимось нагадують сучасні пушки та танки). Відділ промисловості відповідає за усі справи, які мають зв'язок з важкою та легкою промисловістю.
СУД АБО СУДОВИРОБНИЦТВО – це оголошення законного рішення для негайного виконання його в життя. Суд вирішує суперечливі питання, що виникають між громадянами, забороняє усе, що шкодить суспільству (тобто відповідає за захист прав споживачів), розбирає конфлікти, які виникають між громадянами та особами, які займають посаду в апараті правління. Посланець Аллаха ﷺ призначав суддів, які судили між людьми. Так він призначив Алі ібн Абу Таліба суддею в Ємен.
Що стосується АДМІНІСТРАТИВНОГО ДЕРЖДЕПАРТАМЕНТУ (з питань інтересів громадян), то Посланець Аллаха ﷺ призначав писарів в управління з інтересів громадян. Вони становили собою управляючих держдепартаментів. Наприклад, Хузайфа Ібн аль-Ямана вів запис обсягу врожаю областей Хіджазу. Він призначав інших окрім нього на управління інших інтересів, для кожного або кількох інтересів призначався писар.
БАЙТ-УЛ-МАЛ (скарбниця) – це місце збереження приходів держави до їх витрачання Це назва органу, який має повноваження стягувати і витрачати майно, яке належить мусульманам. Посланець Аллаха ﷺ зберігав майно або в мечеті, або у будинку однієї зі своїх жінок.
ІНФОРМАЦІЯ виступає однією з найважливіших справ заклику для держави. Тому що наявність відмінної інформаційної політики, яка представляє Іслам у потужному та впливовому вигляді, грає значну роль в осяянні мислень людей, яке приводить їх до дослідження, роздуму та прийняття Ісламу.
Що стосується МАДЖЛІС АЛЬ-УММА, то його задача полягає у наданні порад правителю і вимагання з нього звіту. Посланець Аллаха ﷺ не мав постійної ради, а більше старався радитися з мусульманами і запитував їх думку за необхідністю і власним бажанням. Він зібрав їх перед Ухудською битвою і запитував їх думку з приводу ведення цієї битви. Також він збирав їх з інших питань.
На підставі переліченого вище стає ясно, що Посланець Аллаха ﷺ утворив особливий певний апарат держави і дотримувався його до самої смерті. Вслід за ним прийшли халіфи, які також дотримувалися його і вели правління у відповідності з цим апаратом, який був встановлений Посланцем Аллаха ﷺ.
З поверненням Халіфату ісламська умма знову набуде це і отримає Праведний Халіфат, як відмітний виконавчий апарат, аналогічний тому, який був встановлений нашим Пророком Мухаммадом ﷺ. Це буде бездоганний комплексний апарат, який керуватиме справами держави.
Спеціально для центрального інформаційного офісу Хизб ут-Тахрір
Абу Юсуф
11 Рамадан 1435 рік
09/07/2014