Коли припиниться війна в Ємені? 2 ч.

Статті
Друкарня

У першій частині нашої статі ми почали говорити про центри влади в Ємені і про те, хто має перевагу. Ми розглянули армію, а тепер перейдемо до дослідження другої сили — племінної.

Племена:

Племена мають великий вплив у державі, на них базується влада, тому що багато племінних шейхів самі по собі є правителями. Але ця племінна сила пов’язана лише з особистістю шейха, а не з усіма членами племені, тому що звичайні люди слідують за шейхом на основі звичаїв і традицій, а хто виходить проти цих звичаїв, стає ізгоєм. Серед цих традицій є як ісламські, так і традиції часів невігластва.

Перше — є чинники, які сприяли формуванню сліпого слідування за шейхом:

1) Традиції.

2) Невігластво (джахілія). Члени племені були навмисно введені у невігластво за допомогою позбавлення освіти і надання можливості служити в армії і охороняти шейха племені.

3) Повноваження, надані державою шейху племен. Наприклад, люди по кожному питанню повинні звертатись до нього. Наказ шейха виконується негайно, а його влада у племені — сильніша, аніж влада держави. Через цю владу навіть держава не може притягти шейха до відповіді, коли той коїть тиранію, попираючи права людей. Держава надає шейху племені щомісячні виплати, а також закриває очі, чи навіть дозволяє йому отримувати гроші від зовнішніх сил, особливо від родини Саудів, які на постійній основі надавали засоби племінним шейхам.

Через сліпе слідування за племінним шейхом будь-яка сила може купити вірність усього племені з усіма його можливостями, лише схиливши на свою сторону одну особистість. Цього ж можна досягти за допомогою грошей і забезпечення його особистих інтересів. Винятком є дуже мала кількість, з якою постійно бореться режим, деяких вбиваючи, а інших намагаючись замінити їх родичами.

Друге — зв’язок племен з державою:

З миті революції 1962 року на півночі проти Мутаваккілійського королівства при підтримці США через Абдель Насера держава працювала над створенням міністерства по справам племен, через яке шейхи отримували гроші, і таким чином їх почали псувати грошима з того часу і до сьогоднішнього дня.

Англійці були більш успішні у цій справі, підкуповуючи голів племен через саудівського короля Абдуль-Азіза Аль Сауда, зосередившись на верховних шейхах племінних союзів Бакіль і Хашід, якими є Сінан Абу Лухум та Абдуллах аль-Ахмар.

Так шейхи були зіпсовані грошима. Цього ж методу особливо сильно дотримувались англійці. Багато шейхів продовжували отримувати гонорари від правителів КСА, потім багатьох із них підтримував Саддам Хусейн, а за ним — і Каддафі. Усе це було сплановано Британією. Такого самого підходу дотримувався Алі Салех і багато партій, які входять у Національну асамблею, підкупаючи шейхів брудними грошима. Зв’язок між племенами і державою у Ємені стала робота на англійців за гроші. Підступна Британія змогла підв’язати шейхів до себе за допомогою грошей, забезпечивши постійні надходження, будь то через Алі Салеха, родину Саудів, Саддама Хусейна чи Каддафі.

Третє — реальність племен:

Племена, проживаючі у північних і східних регіонах, мають великий вплив, аніж решта племен, через їх близькість до столичного центру управління. Їх можна розташувати у наступному порядку:

1. Племена Хашід, в основному сконцентровані в Амрані, Хадджі і Сані.

2. Племена Бакіль, сконцентровані у Сані, Амрані, Хадджі, Махвиті і аль-Джауфі.

3. Племена Мазхадж, зосереджені в основному у Дамар  Маріб.

Їх вплив обумовлений знаходженням їх членів на військових постах у державі і зв’язком їх старших шейхів з колонізатором. Деякі члени племен, займаючи керівні посади, використали свій вплив і стали крупними бізнесменами. Більшість із них вступило в армію, залишаючись під впливом своїх шейхів, і отримало у руки легку і середню зброю, а деякі і зовсім заволоділи важкою зброєю.

Племена, які проживають у центральних і південних регіонах:

У центральних регіонах роль племен практично зникла по декільком причинам, серед яких — навмисні дії держави по припиненню ролі племен у цих областях. Що стосується південних регіонів, то англійці після окупації Адена(а услід за ними — і Соціалістична партія) прагнули повністю покінчити з роллю племен на півдні. Тому вплив племен залишився лише у провінції Шабва, Абьян і Далі.

Висновок полягає у тому, що племінні шейхи у країні вважаються проанглійськими, і у період правління британських агентів вони залишались міцною опорою для правителів, пов’язаних з Британією.

Четверте — який же статус племен після лютневої революції 2011 року? Як змінилась племінна карта?

Найважливіший момент, про який ми говоримо, — це входження Америки в Ємен з метою протистояння англійському впливу  за допомогою хоусітів. Вона вжила для цього декілька кроків:

1. Америка намагалась підкупити багатьох племінних шейхів і почала з родичів хашимитських родин чи тих, хто був з ними зв’язаний. Вона відправила їх у південні околиці Лівану і звідти встановили з ними фінансовий зв’язок.

2. Після вересня 2014 року, коли хоусіти увійшли у Сану, вони захопили декілька шейхів, а багато інших втекли, особливо пов’язані з партією «Аль-Іслах».

3. Після березня 2015 року, коли почалась операція «Буря рішучості», хоусіти проникли у племінний регіон, зокрема — на території тих, хто підтримував «Всезагальний народний конгрес».

4. Після грудня 2017 року, коли Алі Салех був вбитий, багато прибічників «Всезагального народного конгресу» втекли, чи були ув’язнені, чи взяті під домашній арешт.

Таким чином, послабшав вплив англійців на племена у північних районах, у справжній час контрольованих хоусітами. У той же час підсилився вплив Америки через хоусітів по наступним причинам:

1. Вступ хоусітів у Сану, операція «Буря рішучості» і вбивство Алі Салеха — усе це вдарило по самому серцю племен. Деякі племінні шейхи були вбиті, інші ув’язненні, іще одні взяті під домашній арешт, а деякі втекли. Сини голови племінного союзу Хашід Абдуллаха аль-Ахмара були вигнані із країни разом з іншими шейхами. Садік аль-Ахмар втратив усілякий вплив і був взятий під домашній арешт. Голова племінного союзу Бакіль втік за кордони країни, а його син Саба втік в ОАЕ при наступі хоусітів. Усе це створило вакуум, який самі хоусіти намагаються заповнити.

2. Навмисні акти залякування шейхів, скоєні хоусітами, такі як вбивства, викрадення, насильницькі зникнення і обстріл домів. Останній приклад — худжурський район у муфахазі Хадджа, де шейхів спочатку стратили, а потім обстріляли їх дома.

3. На протязі цього часу хоусіти намагались замінити племінних шейхів підконтрольними начальниками безпеки.

4. Хоусіти знаходяться у пошуку вірних шейхів. Для цього вони створили так звану «Раду єдності племен», а також провели від імені мудреців Ємену декілька конференцій, на які запросили племінних шейхів. Багатьох із нових відданих шейхів вони призначили у Раду Шури.

Проте Америці та її хоусітам треба багато, щоб ліквідувати вплив англійців на племена і нав’язати свій вплив. І цьому є декілька причин, найбільш важливою із яких є те, що ми знаходимось наприкінці періоду тиранії і на порозі виникнення Праведного Халіфату за методом пророцтва. Їх же шлях є довгим, тому що агенти Заходу намагаються створити державу для своїх партій, а не для Умми, і, отож, будь-який пост у державі повинен бути зайнятий їх партією. Для усього цього у них немає часу.

Племінні шейхи повинні розуміти, що вони стали маріонетками у руках протиборчих агентів і що цей шлях веде їх та увесь єменський народ до загибелі як у цьому світі, так і у Майбутньому житті. Ці шейхи повинні зрозуміти, що гроші, до яких вони тягнуться, звалять їх у провалля. Хіба вони не бачать, що трапилось з рештою шейхів?! Час би їм скеруватись у бік застосування Шаріату Аллаха і допомогти партії «Хізб ут-Тахрір» у справі встановлення Праведного Халіфату. Хізб вже направив свої послання багатьом із них і продовжує закликати до добру. Всевишній Аллах говорить:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا للهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ

«О ті, які увірували! Відповідайте Аллаху і Посланцю, коли він закликає вас до того, що дарує вам життя» (8:24).

 

Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Абдульхаді Хайдар, Ємен
11 Зуль-каъда 1440 р.х.
14.07.2019 г.