Завоювання Константинополя є однією із важливих подій у житті Умми

Статті
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

У житті Умми одні події відрізняються від інших, як відрізняються доленосні битви від звичайних. Наприклад, до доленосних битв відносяться битви при Бадрі, біля Рову (Хандак), при Ярмуку, Айн-Джалуті, Кадісії, Ель-Мансурі, Хаттіні, за Константинополь і т.д.

І, з дозволу Аллаха, нас очікують битви з євреями,завоювання Риму і т.д.

Битва при Бадрі вважається однією із важливих битв в історії Ісламу. Адже за допомогою неї Аллах не лише зміцнив позиції Ісламу і мусульман, але й також принизив невір’я і його послідовників. День битви при Бадрі — це день розрізнення між істиною і брехнею. Аллах сказав:

يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ

«У день розрізнення, у день, коли зустрілись дві армії при Бадрі» (8:41).

Цей день дозволив високо підняти прапор Ісламу, підсилив мусульман, зміцнив позиції Ісламської Держави, але також вселив страх у серця невірних і лицемірів. У другому році по хіджрі відбувся перший Ід аль-Фітр в історії Ісламу, проведення якого Аллах поставив в обов’язок мусульманам через декілька днів після перемоги при Бадрі.

У битві Хандак, у якій на многобожників обрушився шквальний вітер, мусульмани отримали перемогу, що стало доказом переваги Ісламської Держави над усіма разом узятими ворогами.

У битві при Ярмуку мусульмани отримали переконливу перемогу над візантійцями, що стало початком зворотного відліку для Візантійської імперії. Але ж вона була державою №1 у світі на ту мить.

У битві при Кадисії мусульмани поклали край існуванню Персидської імперії, яка вела боротьбу з Візантією за першість на світовій арені.

У битві при Ель-Мансурі були розбиті хрестоносці, а у битві при Айн-Джалуті татаро-монголи зазнали руйнівної поразки. Але ж саме навала татаро-монгол знищила Аббасідський Халіфат, а столиця Халіфату Багдад була утоплена у крові. На ту мить лише Єгипет залишився останнім непідкореним оплотом для мусульман, здатним дати відсіч ворогу — як хрестоносцям, так і монголам. Якщо б тоді хрестоносці і монголи змогли перемогти мусульман Єгипту, то вони змогли б захопити Мекку і Медину, що означало б кінець Ісламу і мусульман. Але Всевишній Аллах предопреділив для Умми появу великих полководців і ватажків, таких як Сайфад-Дін Кутуз. Адже саме Кутуз у битві при Айн-Джалуті завдав руйнівної поразки татаро-монголам, тим самим зберігши мусульманські країни від беззаконня і звірств агресора.

У битві при Хаттіні мусульмани під головуванням Салах ад-Діна розбили хрестоносців і звільнили аль-Кудс, який хрестоносці утримували у своїх руках на протязі 88 років. Ця битва поклала край їх владі у землях Шаму, але вигнати їх остаточно вийшло лише у Мухаммада I ан-Насіра.

Що стосується завоювання Константинополя, то це була одна із найбільших подій в історії Ісламу, адже з його падінням перед ісламським закликом відкрились простори Європи. Але ж до цього ісламський заклик був запертий у кордонах Андалусії, де правили Омейяди,звідки згодом невірні вигнали мусульман. Завоювання Константинополя відкрило широкі можливості перед подальшими завоюваннями Європи — Європи, яка знемагала від війн між існуючими там державами і націями. Завоювання Константинополя примусило їх забути свої образи і розбіжності і підштовхнуло до об’єднання через страх перед Ісламом.

Завоювання Константинополя мало велике значення для Ісламу і мусульман. Більше того, про це нас обрадував Посланець Аллаха (с.а.с.). Передається від Абдуллаха ібн Бушра аль-Хасамі, який чув від свого батька, а той чув від Пророка (с.а.с.):

لَتُفْتَحَنَّ الْقُسْطَنْطِينِيَّةُ فَلَنِعْمَ الْأَمِيرُ أَمِيرُهَا وَلَنِعْمَ الْجَيْشُ ذَلِكَ الْجَيْشُ

«Константинополь неодмінно буде завойований! Який же чудовий той амір і яке ж чудове те військо!».

Далі він говорить: «Потім мене покликав Маслама ібн Абдуль-Малік і, розпитавши про хадіс, одразу вирушив на завоювання Константинополя» (Ахмад).

Проте ця блага звістка втілилась у життя руками Мухаммада II (Мехмед II),якого після цього почали називати аль-Фатіх (Завойовник). Його вчитель і наставник Ак Шамсуддін з малих років заклав у свідомість Мухаммада любов до джихаду та ідею завоювання Константинополя, постійно розповідаючи йому про це хадіси. Він говорив Мухаммаду, що той стане тим, хто завоює Константинополь, тим, хто зможе втілити у життя благу звістку Посланця Аллаха (с.а.с.). І у результаті руками Мухаммада аль-Фатіха був завойований Константинополь. Так він та його військо стали тими, кого Посланець Аллаха (с.а.с.) назвав «чудовим аміром і чудовим військом». Але ж Константинополь був неприступною фортецею, оточеною високими стінами, і якщо б на ту мить увесь світ був би однією державою, то Константинополь неодмінно був би його столицею. Ось таким був його статус у той час.

Починаючи з появи Ісламу мусульманине одноразово намагались завоювати Константинополь. Першим на цьому шляху був Муавія ібн Абу Суфьян, який мобілізував військо для його завоювання.

У ці дні проходить річниця взяття Константинополя — річниця, яка нагадує нам про колишню велич Ісламу і мусульман. Про велич, яка виховала таких чоловіків, як Мухаммад аль-Фатіх. Завоювання Константинополя було передоднем для здійснення інших благих звісток, серед яких — встановлення Другого Праведного Халіфату, перемога над сіоністами і завоювання Риму. Проте перемога над євреями і завоювання Риму можливі лише після встановлення Другого Праведного Халіфату. Завоювання Риму дозволить підкорити владі Ісламу решту Європи, дозволить відчути її народам справедливість ісламських законів.

О, мусульмани! Сьогодні Хізб ут-Тахрір вдень і вночі веде діяльність по повергненню Другого Праведного Халіфату, щоб Аллах дарував Уммі перемогу і головування у світі. І, з дозволу Аллаха, цей день близько!

 


Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Шайіф Шараді — Ємен
20 Джумада аль-уля 1441 р.х.
15.01.2020 р.