Серйозні відхилення проісламської партії «Ан-Нахда»

Газета «Ар-Рая»
Друкарня

Член політбюро руху «Ан-Нахда» Імад Хумайрі повідомив у понеділок туніські газеті «Аль-Джадіда», що єврей Сімон Саляма включений у список кандидатів, що балотуються у муніципалітет міста Монастіра від про ісламської партії «Ан-Нахда» на майбутніх муніципальних виборах 6 травня поточного року.

Як пише портал «Walla», Сімон Салама не просто став кандидатом від «Ан-Нахд» на муніципальних виборах, якій пройдуть у його рідному місті та оплоті покійного Хабіба Бургіби — Монастирі і зайняв у партійному списку перше місце. Аль-Хумайрі додав, що це висунення служить позитивним посиланням з боку руху, який, за його словами, «є національною партією, відкритою для усіх тунісців». Він зазначив, що «конституція дає можливість обиратись усім тунісцям, незалежно від їх релігійної приналежності». Окрім цього, аль-Хумайрі не виключив, що «Ан-Нахда» висуне інших євреїв на попередніх виборах, зокрема — парламентських.

Цей крок викликав шок в усіх народних політичних колах Тунісу, за винятком єврейської діаспори у Тунісі, яка з великою радістю сприйняла цю новину. «На початку я був проти, але тепер стало ясно, що з партією «Ан-Нахда» ми зможемо добитись усіх своїх громадянських прав, що надаються конституцією», — сказав представник єврейської общини Яков Перес в інтерв’ю туніському журналісту Мунзіру бі-Діяфій. В спеціальному репортажі «aljazeera.net» кандидат Саймон Салама заявив, що «цивілізованість» руху «Ан-Нахда» і той факт, що останній відокремлює свою політичну діяльність від релігійно пропаганди, спонукали його погодитись з внесенням його кандидатури у виборчий список цього руху.

Даний крок руху «Ан-Нахда» співпав з її відмовою на найвищому рівні від закону, який вважає злочинним нормалізацію відносин з сіоністським утворенням, що був наданий невеликою групою депутатів для схвалення його у Палаті представників.

Незважаючи на те, що рух «Ан-Нахда» класифікує себе як ісламський рух, тим не менш, ці кроки неможна співвіднести до нав’язуваному фікх аль-Мувазана (юридичному принципу пошуку користі шляхом зважування), якого дотримується цей рух з самого початку свого утворення для того, щоб виправдати свої явні порушення законів Ісламу. Про цей новий курс рух заявив на своєму десятому з’їзді. «Ми виходимо із політичного Ісламу, щоб увійти у мусульманську демократію, ми є мусульманами-демократами і не вважаємо себе частиною політичного Ісламу», — сказав лідер руху шейх Рашид аль-Ганнуши. Іншими словами, стався повний розрив зв’язку з усім, що має відношення до Ісламу у політичному житті.

І оскільки єврейська община у Тунісі нараховує усього 1000 людей, і більшість із них зосереджена на острові Джерба, отож, висунення кандидатури Салями не скеровано на те, щоб заручитись підтримкою євреїв або їх народною платформою, якої там взагалі не існує. Швидше усього, висунення рухом «Ан-Нахда» туніського єврея на муніципальних виборах та його намір притягти інших євреїв на майбутніх парламентських виборах є посланням та сигналом зарубіжним силам, щоб заручитись прихильністю Заходу після того, як стало очевидним для «Ан-Нахди», що політична арена всередині країни визначається ззовні, а точніше — міжнародними політичними силами. Це означає, що кожен, хто хоче прийти до влади у країні, зобов’язаний заручитись прихильністю Заходу. І підтвердженням тому служить зустріч двох перших осіб руху «Ан-Нахда» з високопосадовими політиками у Парижі. Як стало відомо згодом, на зустрічі приймались рішення, пов’язані з виборами у 2014 році, і визначалась політична кон’юнктура, у якій ми зараз живемо у межах вистави консенсусу та найважливішого елементу п’єси: демократичного плюралізму.

Таким чином, резолюції десятого з’їзду руху «Ан-Нахда» у 2016 році відносно відокремлення проповідницької діяльності від політичної роботи, по великому рахунку. адресовані міжнародному гравцю,який наполягав на прийнятті цих резолюцій. З цієї причини лідер руху «Ан-Нахда» шейх Рашид Ганнуши не став згадувати палестинську проблему у своєму виступі, у якому він опосередковано зачепив арабські та мусульманські країни та їх проблеми. Згодом рух «Ан-Нахда» продемонстрував свої позиції і на найвищому рівні виступило проти того, щоб вважати злочинним процес нормалізації відносин з сіоністським утворенням. У якості виправдання такої позиції заступник голови руху Алі Арід в інтерв’ю газеті «Аш-Шурук» заявив, що країна переживає важкі часи і дуже слабка в аспектах. І тому визнання злочинним нормалізації відносин з «Ізраїлем» може привести країну до повного краху.

Усе це ясно демонструє політичний курс руху «Ан-Нахда», який обірвав зв’язок з політичним Ісламом і не заперечило рішенню Себсі з питання про рівність у спадкуванні або про дозволеність мусульманці вийти заміж за немусульманина, але, у той же час, виступило проти того, щоб вважати злочинним нормалізацію відносин з сіоністським утворенням. Більше того, цей рух вирішив полюб’язничати з цим збоченим утворенням через висунення євреїв Тунісу на муніципальні і, можливо, парламентські вибори надалі. Таким чином, цей рух прагне предстати перед Заходом в образі сучасної цивілізованої партії, а точніше — слухняного учня.

Поза усілякого сумніву, прийняття такої політики розцінюється як вишукування у чергу перед Організацією Об’єднаних Націй, яка знаходиться під повним західним контролем, і це є одним із тяжких злочинів, який зміцнює гегемонію безбожних наддержав над нашими країнами. Погляд на наслідки революції у Тунісі, по спливанню семи років після її початку, показує, що постановка змінень у залежність від західної волі, принаймні від згоди Заходу веде країну до того, що було раніше, тобто до революційного положення справ.

Тому ми закликаємо наших вірних братів у русі «Ан-Нахда», які разом з нами вели боротьбу та пережили в’язниці, тортури та заслання у часи Бургіби та Бен Алі, до відмови від шляху, який веде їх до загибелі. Ми говоримо їм, що несення заклику, неухильне дотримання Ісламу та робота над поверненням його — Ісламу — в усі сфери життєдіяльності людини є найбільш великими обов’язками, покладеними на нас Ісламом. Тому ми закликаємо їх повернутись до правильної ісламської основи, щоб позбутися від пасток Заходу та повернутись на праведну стезю шляхом утвердження законів Аллаха у якості третейського судді в усіх своїх справах. І ми нагадаємо їм слова Всевишнього Аллаха:

وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ

«Іудеї та християни не будуть задоволенні тобою, доки ти не станеш дотримуватись їх релігії. Скажи: «Шлях Аллаха — це прямий шлях». Якщо ж ти станеш потурати їх бажанням після того, як до тебе явилось знання, то Аллах не буде тобі ані Покровителем, ані Помічником» (2:120), —

Як і закликаємо їх об’єднатись з політичною партією «Хізб ут-Тахрір», яка є єдиною світовою ісламською партією, яка не зраджувала своїм принципам з самого початку свого утворення, не зрікалась від постулатів Ісламу і не підносила які-небудь гасла окрім ісламських гасел. Ця славна ісламська партія рухається по вірному шляху, який веде до відновлення ісламського образу життя шляхом встановлення Праведного Халіфату за методом славного Посланця Аллаха ﷺ, і не приймає ніяких половинчастих рішень, забороняючи на підґрунті шаріатських доказів поступове втілення шаріатських законів при будь-яких обставинах. Ця класична ісламська партія з самого свого утворення видатним ісламських вченим шейхом Такиюддіном Набхані, нехай буде милостивий до нього Аллах, слідувала одному і тому ж методу і не ухилялась від цього подібно іншим ісламським партіям та рухам, якій погрузли у трясовині компромісних рішень, вступили у зали законодавчих органів і стали співучасниками у світських безбожних системах правління. Всевишній Аллах говорить:

الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ

«Якщо Ми обдаруємо їх владою на землі, вони будуть робити намаз, виплачувати закят, веліти робити схвалене та забороняти засуджуване. А кінець усіх справ — у Аллаха» (22:41).

Професор д-р аль-Асад аль-Аджилі
19 Джумадааль-ахіра 1439 р.х.
07.03.2018р.

Останній номер газети Ар-Рая арабською
Інтерв'ю з Османом Баххаш про газету «Ар-Рая»
Газета Ар-Рая