Ісламський світ сьогодні має потребу у конструктивних політичних лідерах, здатних керувати та піклуватись, і потребує появи політики у її істинному сенсі.
Причина цього недоліку полягає у відсутності політичної свідомості, заснованої на міцній базі і правилах, які загубила більшість мусульман. Як же може бути інакше, якщо в Ісламській Уммі відсутнє застосування положень Ісламського Шаріату, особливо — положень системи правління. В основі усього цього лежить втрата Ісламською Уммою держави Халіфат, який служив механізмом виконання ісламських систем і законів, а також гарантував наявність багатьох державних діячів і справжніх політиків.
Багато невігласів та кар’єристів вважають, що політика — це мистецтво обману. Насправді, політика — це безпосередньо турбота про справи людей і захист їх інтересів. Такою є її постійна реальність, яка не змінюється зі зміненням часу та місця. Те, що може змінюватись — це база, яка слугує основою цієї турботи. База може бути декількох видів: неповною ідеєю, або ідеологією, яка поєднує доктрину і систему, або вузьким інтересом.
Політик, коли є правителем, практично піклується про справи людей і запроваджує закон над ними. Якщо ж він не є правителем, то закликає правителів до відповіді, коли вони відступають від наміченого шляху, впливає на суспільство, сприяє утворенню громадської думки і громадських змінень.
Вищенаведене стосується політики і політиків, а політична свідомість пов’язана з формуванням політичного менталітету на основі певних базисів та правил. Якщо формування буде міцним, тоді новоутворені політики будуть справжніми лідерами у суспільстві, а політика буде полягати у турботі про справи людей, підіймаючи їх на нові рівні.
Ефективна політична свідомість ґрунтується на міцній ідейній базі, яка у той же час вважається політичною базою для усіх політичних концепцій. В Ісламі цією базою вважається доктрина єдинобожжя «ля іляхаілля-Ллах», яка є основою будівлі і єдиною точкою зору мусульманина на світ. Разом зі зникненням цієї точки зору зникає і політична свідомість мусульман, як це трапилось сьогодні. Вона була замінена іншими поглядами, що не витікають із ісламської акиди, а заснованими на вузьких національних та низьких патріотичних зв’язках, а також зв’язках на основі індивідуальних інтересів.
Проте бази, яка витікає із акиди, недосить для утворення політичної свідомості, підготовки державних діячів і забезпечення наявності впливових політиків. Поруч з базою, яка витікає із акиди, треба забезпечити наявність набору елементів, необхідних для процесу формування правильної політичної свідомості:
1 — Загальні відомості про країни, народи, їх культуру, релігію, політичну систему, різноманітні елементи їх сили, багатствах, географічне положення, прагнення і тому подібне.
2 — Відстеження щоденних новин, подій, змінень та заяв офіційних осіб у першу чергу. Це відбувається різноманітними способами: шляхом читання та перегляду журналів, газет або сайтів, або шляхом прослухування передач новин, коментарів та політичних аналізів. Важливо, щоб це тривало безперервно кожен день. Це відстеження повинно стати щоденною їжею політиків, що вимагає настирливості та невпинної активності. Воно представляє одну із найважливіших політичних дій, будучи ключем до розуміння усього політичного процесу. Ця робота несе багато труднощів і вимагає міцного терпіння. Людина не зможе стати політиком без відстеження усього переліченого.
3 — Виключення попередньої думки, яка вже може бути підготовленою до події і може вплинути на аналітика так, що він прийме її і підкориться їй.
4 — Не звертати уваги на погляди інших і не піддаватись їх впливу, навіть якщо вони поважаються більшістю, оскільки це питання не є питанням більшості або меншості, а є питанням відповідності або невідповідності реальності.
5 — Враховувати усі прийняті раніше встановлені правила і використовувати їх при аналізі.
6 — Зв’язування: вибір інформації, яка відноситься до події або заяві, і прив’язка її до правилу або декільком прийнятим правилам, а потім винесення рішення і формування нових політичних концепцій. У процесі зв’язування враховується три умови:
а) не абстрагувати подію, віддаляючись від попередніх або справжніх обставин, позицій та інформації,
б) не використовувати повне порівняння лише через присутність схожості,
в) відстежувати усі реакції на подію, аналізувати їх і враховувати при зв’язуванні.
Нарешті, необхідно підкреслити дві речі у відношенні політичної свідомості, заснованої на цьому методі:
1 — Погляди, досягнуті за допомогою цих правил, є припущеннями, які можуть виявитись помилковими, навіть якщо на цьому шляху були докладені великі зусилля і використані найбільш правильні способи мислення.
2 — Треба пам’ятати, що політичний аналіз або свідомість призначені не для розумового вдоволення і не для інтелектуального розвитку, а для вступу у політичну боротьбу, впливу на суспільство для підготовки до процесу всеохоплюючих змінень, скинення маріонеткових режимів, усунення руху по орбіті крупних держав і встановлення Другого Праведного Халіфату за методом пророцтва.
Утворення політичної свідомості таким чином забезпечить появу надійних державних діячів і створення нового покоління в Ісламській Уммі, яке поведе її до слави, гідної кращої общини серед людей.
Газета «Ар-Рая»
Ахмад аль-Хатвані
15 Джумада ас-сані 1440 р.х.
20.02.2019 р.