Демонстрації і протести проти правлячого режиму у Судані тривають вже четвертий тиждень, і це відбувається на тлі крайньої поляризації політичних сил, які хочуть направити те, що відбувається, на свою користь після того, як рух мас спочатку був стихійним через дикий, невпинний ріст цін, через дефіцит палива і грошової маси, тому що уряд виявися безсилим вирішити цю проблему і лише закликав до терпіння, у результаті чого положення погіршилось і Судан вибухнув протестами.
Серед протестуючих стали з’являтись деякі політичні партії та опозиційні сили, бажаючи очолити демонстрації. Було видно, як секуляристські рухи намагаються вкрасти революцію, скеровану проти несправедливості і корупції. Ці світські сили намагаються перетворити революційні вимоги у гасла про скинення Умара аль-Башира, про свободу справедливість і мир і т.п. Бачачи усі ці протести, режим відчув небезпеку, що насувається, тому мобілізував своїх прибічників у парку «Зелений двір» м. Хартум, щоб направити миру і опозиції послання, у якому говорилось, що аль-Башир повний сил, його підтримують натовпи людей. На цьому заході Умар аль-Башир сказав наступне: «Існують певні сили, які прагнуть втілити у життя змову і підкорити Судан. Іноземні найманці намагаються знищити країну … Демонстрації проти уряду ведуться країнами, ворожими до Судану».
Тим не менш, протести тривають, атаки, як і раніше, є домінуючою рисою, жертви серед загиблих і поранених демонстрантів ростуть. Здається, що режим втомили усі ці рухи, і через деяких членів правлячої партії почав задаватись тон у бік загроз і залякувань. Так, колишній перший віце-президент Судану Алі Усман Таха заявив: «Наші загони готові захищати режим своїм життям». Потім секретар з питань культури і думки партії «Національний конгрес» аль-ФатіхІзз аль-Дін пообіцяв відрубати голову кожному, хто прийде на протести зі зброєю, і цей же чоловік заявляє на тому ж місці: «Ми прагнемо до Аллаху, ми ніколи не відхилимось від цього. Ми, як мусульмани, усі брати. Ніколи ми не зустрінемо Аллаха з лицемірством у душі».
Режим Судану, як і решта режимів мусульманських країн, став вогнищем зла, яке стоїть на службі колонізатора. Його функцією є здійснення політичних та економічних планів Заходу. І всупереч тому, що наші країни багаті ресурсами, ми живемо у крайньому зубожінні, і усе через політику, нав’язану нам ззовні. По сей день у Судані головує республіканський режим, який був залишений англійським колонізатором. Цей режим здійснює усе, що було нав’язано Заходом за допомогою своїх політичних інститутів. Не будемо далеко ходити, досить згадати так званий «національний діалог», який скерований на секуляризацію Судану завершення нового американського проекту. На протязі усього діалогу американські посланці контролювали комісії з цього питання, щоб бути упевненому у його належному завершенні. До цього було відокремлення Південного Судану під егідою Америки, виконавцем чого був режим Умара аль-Башира.
У подальшому аль-Башир визнав, що саме Америка відокремила південь Судану. Проте кожен, хто відстежує політичні події, знає про це. Може виникнути питання: хто є інструментом Заходу у відокремленні півдня? Відповідь буде простою: аль-Башир і заколотники Південного Судану були тим інструментом, який розчленив Судан на дві частини, а також підготував інші райони для подальшого розчленування і фрагментації. Що стосується економіки, то відомо, що Всесвітній банк малює економічну політику для Судану, а доповнює його МВФ своїми отруйними рецептами. Саме ця політика і рецепти довели країну до такого стану, саме Америка спланувала усі кризи, щоб контролювати Судан та його ресурси.
Якщо справи так підуть і далі, тобто без міркування над корінним перетворенням у країні, то ми залишимось жити у тій же атмосфері, що і останні 60 років. Іншими словами, ми залишимось жити у державі, режим якої знаходиться на службі у Заходу, де на протязі усього часу відбувалось наступне: до влади приходить партійний уряд, потім відбувається військовий переворот, далі революція, далі знов при владі партійний уряд, потім військовий переворот, далі революція … Лише корінне перетворення покладе кінець цьому циклу, проте треба розуміти, що рішення полягає у політичній ідеї, заснованої на ідеології Ісламу. Лише тоді кожна річ встане на своє місце, тому що закони Шаріату — це закони Господа світів. Сказав Всевишній:
أَفَحُكۡمَ ٱلۡجَٰهِلِيَّةِ يَبۡغُونَۚ وَمَنۡ أَحۡسَنُ مِنَ ٱللَّهِ حُكۡمٗا لِّقَوۡمٖ يُوقِنُونَ
«Невже вони шукають суду часів невігластва? Чиї рішення можуть бути краще рішень Аллаха для людей переконаних?» (5:50).
Правитель в Ісламі править лише законами Аллаха, таким чином, він є лише виконавцем та тим, хто піклується про справи Умми. Правління в Ісламі — це не пиріг, від якого треба урвати шматок, а це відповідальність і аманат (дещо довірене). Сказав Посланець ﷺ:
وَإِنَّهَا أَمَانَةُ وَإِنَّهَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ خِزْيٌ وَنَدَامَةٌ إِلَّا مَنْ أَخَذَهَا بِحَقِّهَا وَأَدَّى الَّذِي عَلَيْهِ فِيهَا
«… а (влада ) — це аманат (дещо довірене), яке обернеться (для можновладців) ганьбою і жалем у Судний день, за винятком тих, хто по праву взяв цей аманат і належним чином виконав свій обов’язок» (Муслім).
Тому той, хто повстав проти режиму, повинен вимагати запровадження Шаріату, щоб не бути обдуреними, як це трапилось у жовтні 1964 та у квітні 1985 рр., коли люди повстали проти корумпованих режимів. Сьогодні відбувається те ж саме. Необхідно зрозуміти, Шаріат є єдиним виходом для появи гідного у цьому світі та успіху. Шабаби Хізб ут-Тахрір серед вас і з вами, вони направлять вас до благого, так дійте разом з ними заради істинного перетворення, яке приписано Всевишнім. Адже ми повинні жити, керуючись Ісламом:
فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤۡمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيۡنَهُمۡ ثُمَّ لَا يَجِدُواْ فِيٓ أَنفُسِهِمۡ حَرَجٗا مِّمَّا قَضَيۡتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسۡلِيمٗا
«Але ні — клянусь твоїм Господом! — вони не увірують, доки вони не оберуть тебе суддею в усьому, що заплутано між ними, не перестануть відчувати у душі утискання від твого рішення і не підкоряться повністю»(4:65),
وَأَنِ ٱحۡكُم بَيۡنَهُم بِمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ وَلَا تَتَّبِعۡ أَهۡوَآءَهُمۡ
«Суди між ними згідно тому, що ниспослав Аллах, не потурай їх бажанням» (5:49).
А правління під затишком Другого Праведного Халіфату та обіцяне нам Аллахом:
وَعَدَ ٱللَّهُ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنكُمۡ وَعَمِلُواْ ٱلصَّٰلِحَٰتِ لَيَسۡتَخۡلِفَنَّهُمۡ فِي ٱلۡأَرۡضِ كَمَا ٱسۡتَخۡلَفَ ٱلَّذِينَ مِن قَبۡلِهِمۡ
«Аллах обіцяв тим із вас, які увірували і робили праведні діяння, що Він неодмінно зробить їх намісниками на землі, подібно тому, як він зробив намісниками тих, хто був до них» (24:55).
І було радісною звісткою від Посланця ﷺ:
ثُمَّ تَكُونُ خِلاَفَةً عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةٍ. ثُمَّ سَكَتَ
«А потім буде Халіфат, правління в якому буде здійснюватись за методом пророцтва», — після чого він замовчав»(Ахмад).
Газета «Ар-Рая»
Ібрахім Усман (Абу Халіль)
Офіційний представник Хізб ут-Тахрір у Судані
10 Джумада аль-уля 1440 р.х.
16.01.2019 р.