Політичні квоти перехідного у уряду у Судані несуть насіння розколу

Газета «Ар-Рая»
Друкарня

Уряд «Сил за свободу і змін» впадає в обурливе положення у своєму прагненні сформувати перехідний уряд, утопаючи у болоті розподілу політичних квот.

Ці кроки супроводжуються зіткненнями і різними формами громадянської непокори, які виявляють ідеологічний і політичний вакуум, який несуть з собою ці групи у владу у Судані. Будь-які громадські організації, які вимагають призначення правителів і чиновників на основі регіоналізм і політичних квот, без урахування ідеологічної основи, не принесуть реальних змінень, які відображали б волю і погляди народу,а, навпаки, відображають колоніальний порядок денний імперіалістів, які руйнують наші країни вщент.

Журналістка суданської газети «Al-Sudani» Ліна Якуб у суботу 17.08.2019, у день святкування підписання конституційної декларації, у своїй рубриці «Заключне слово» на останній сторінці газети опублікувала матеріал «Ну що, знов спочатку?!»: «Мене засмутило те, що ми почали з географічного, та політичного розділу квот. Адже з цього почала свою діяльність сила змін у своїй головуючій Раді. Опозиційне об’єднання сили за свободу і зміни, яке вбирає в себе п’ять головуючих опозиційних груп, почало розподіляти владу по географічній ознаці. Квоти розподіляються серед таких груп, як «Національна одностайність» від Південного Кордофану, «Громадянські сили» від центра, «Суданські профспілки» від Дарфура, «Зов Судану» від сходу країни, «Платформа федералізації» від півночі».

Журналістка Ліна Якуб пише: «Дуже сумно, що лідер сил зміни говорить про те, що кандидат від «Суданських профспілок» був усунутий із списків з тієї причини, що він не представляє певні племена у Дарфурі».

Видання «SudanTribune» за 16.08.2019 повідомило наступне: «Професор університету Фадва Абдул Рахман вибачилась за участь у Суверенній раді на знак протесту проти кандидата Мухаммеда аль-Хасана ат-Тааюші із списків. «Вважаю, що моя присутність у цій раді передбачає службу батьківщині без урахування політичних і регіональних квот», — заявила вона.

Революційний фронт відмовився святкувати підписання конституційної декларації, тому що вона не увібрала у себе ті угоди, які були досягнуті в Аддіс-Абебі і увійшли у пакт перемир’я як священна угода.

Лідер опозиційного об’єднання «Сили за свободу і зміни» Ібрахім Амін в інтерв’ю «SudanNewsAgency» заявив: «Точкою розбіжностей між «Силами за свободу і змін» і «Революційним фронтом» є відсутність назви останнього у конституційній декларації. Це дає привід решті бойовиків та озброєному опору вимагати включення їх імен у декларацію». «Революційний фронт» вимагає квоти у перехідному уряді» (див. видання «SudanTribune» за 12.08.2019). У той же день сайт опублікував заяву лідера «Руху за справедливі і рівність» Джібріля Ібрахіма: «Особисто я не соромлюсь сказати, що «Революційний фронт» має право брати участь в інститутах перехідного періоду. І дані кроки можна назвати позитивним показником, оскільки вони скеровані на досягнення миру, а зовсім не на отримання квот».

Під час революції прибічники «Сили за свободу і зміни» проголошували гасло «Так — компетентному уряду, ні — партійному» і називали цю модель «технократією». Сьогодні стає ясним, що дане гасло було нічим іншим, як брехнею і містифікацією. Ці сили почали розподіляти політичні квоти 57% у законодавчій раді і п’ять місць у Суверенній раді. Потім вони перейшли до географічного та регіонального розділення, яке несе в собі насіння розбрату, якими безбожні колонізатори прагнуть розірвати на шматки мусульманські країни. Хто має право представляти жителів північних, південних, східних чи західних областей країни і на якій основі — на расовій, родоплемінній чи регіональній? Хіба регіоналізм не є низьким та огидним критерієм, який розколює людей, а зовсім не об’єднує?!

Ісламська партія «Хізб ут-Тахрір» вивчила ці руйнівні ідеї і пояснює їх порочність на своїх перших уроках, за допомогою яких Хізб ут-Тахрір намагається ідеологічно і культурно сформувати молодих людей, щоб зробити із них ісламські особистості. У книзі «Система Ісламу», розповідаючи про те, як ідейне керівництво впливає на розвиток людини, Хізб приводить приклади низьких зв’язків, які об’єднують людей,такі як націоналізм, патріотизм, родоплемінні відносини і зв’язок на основі вигоди і т.д.

Подібні зв’язки, як приводиться у темі, є небезпечними тим, що провокують ворожість і ненависть серед людей. Хізб говорить про те, що люди повинні об’єднуватись лише на ідеологічній основі, а точніше — на духовній доктрині з витікаючої із неї системою, незалежно від кольору шкіри, етносу, племені та роду людини. Тому Іслам був кращою об’єднуючою людей системою за історію людства, як це зробив Пророк ﷺ, коли йому вдалось зробити братами представників племені аль-Авс и аль-Хазрадж, мухаджирів і ансарів, що зробило Ісламську Державу найкращою у світі моделлю побудови громадської гармонії.

Найбільш небезпечним у цих квотах, передбачуваних цією злощасною угодою, виступає підготовка до федералізації та автономному управлінню; одним словом, це кинджал злісного розколу. І це відображається у настирливості озброєних рухів вести переговори у якості протилежної сторони. «Революційний фронт» відмовився святкувати, доки укладена з ним угода не буде внесена у конституційну декларацію. Також Абдульазіз аль-Хульві відмовився сісти за стіл переговорів зі спільною делегацією Військової ради і «Сил за свободу і зміни» на чолі з Хумаідаті, Каббаші та Ахмедом Рабі, який їздив у Джубу (столиця Південного Судану) з аналогічною метою.

Видання «SudanTribune» за 28.07.2019 повідомило: «Група аль-Хульві відмовляється вести переговори до формування перехідного уряду». Аль-Хульві не був присутній у суботу 27 липня 2019 року на зустрічі, яка була організована при посередництві президента Південного Судану Сальви Кііра. Аль-Хульві обмежився лише відправкою делегації на чолі зі своїм заступником Джокадом Мекуаром, який у своєму інтерв’ю журналістам у Джубі сказав: «Наша група вважає необхідним проведення переговорів з майбутнім перехідним урядом з питань миру». Видання «SudanTribune» за 08.08.2019 з посиланням на «Революційний фронт» повідомило наступне: «Надходили часті повідомлення про їх вимоги бути представленими у Суверенній раді і про те, щоб надати їм уряди у конфліктних областях, а саме — в Дарфурі та південному Кордофані».

Як можуть жителі Судану, бачачи усі ці нещастя, святкувати угоду, яка закладає політичні квоти та вузький регіоналізм в основу державного устрою, що неминуче призведе до руйнування країни подібно тому, що трапилось у Ніфіша.

Дана угода — ніщо інше, як виродження попереднього режиму з усіма його формами, громадянськими чи військовими, які по факту є світськими системами. Автори і сторони цієї угоди обманюють людей під приводом захисту громадянського суспільства і свобод. Усі ці гучноголосі гасла і проекти представляють собою проекти безбожного колонізатора, які скеровані на віддалення і знищення Ісламу і розділення Судану на п’ять квазідержав. І це підтверджує той факт, що ніяких кращих змін у Судані не відбулось з початку колонізації і по сьогоднішній день,оскільки зміни вимагають незалежної від колонізатора системи і власних, а не запозичених від колонізатора ідей. І усе це можливо лише завдяки Ісламу та його моделі державного устрою — Праведному Халіфату за методом пророцтва. Жителям Судану треба долучатись до своїх щирих синів, які працюють над встановленням цієї держави. Лише так можна буде досягти миру, безпеки, благополуччя і спокою. Всевишній Аллах говорить:

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

«Аллах обіцяв тим із вас, які увірували і робили праведні діяння, що Він неодмінно зробить їх намісниками на землі, подібно тому, як Він зробив намісниками тих, хто був до них. Він неодмінно обдарує їх можливістю сповідувати їх релігію, яку Він схвалив для них, і змінить їх страх на безпеку. Вони поклоняються Мені і не долучають співтоваришів до Мене. Ті ж, які після цього відмовляться увірувати, є нечестивцями» (24:55).

 


Професор Мухаммад Джамій Абу Айман
Помічник офіційного представника Хізб ут-Тахрір у Судані
20 Зуль-хіджа 1440 р.х.
21.08.2019р.

Останній номер газети Ар-Рая арабською
Інтерв'ю з Османом Баххаш про газету «Ар-Рая»
Газета Ар-Рая