Знать Умми і відведена їй роль

Газета «Ар-Рая»
Друкарня

بسم الله الرحمن الرحيم

Всевишній Аллах наділив усі свої створіння певними властивостями, і вони підкорені природним законам Всесвіту, порушити які можуть тільки Посланці, роблячи чудеса, що відбувається заради підтвердження їх пророцької місії .

Подія з аль-Ісра ва аль-Мірадж (нічне перенесення і піднесення пророка Мухаммада ﷺ) була однією із надприродних подій , яка повергло в шок многобожників Мекки, і це служило доказом пророцтва нашого Пророка Мухаммада ﷺ.

Що стосується прагнення Мухаммада ﷺ відносно створення держави в Медині, то його неможна віднести до категорії чудес, інакше увесь цей процес не зайняв би стільки років, а саме — тринадцяти, а здійснилось би це за одну ніч чи менше — подібно події аль-Ісра ва аль-Мірадж. Він ﷺ діяв згідно з порядком життя і природними законами всесвіту, коли руйнував держави і на їх руїнах споруджував нову. Пророк ﷺ діяв енергійно і практично, не вагаючись і не жалкуючи зусиль; він прораховував і співвідносив кожен крок, не ухиляючись в сторону в тому, що було методом, якого необхідно було дотримуватись для досягнення цілі, враховуючи при цьому реальність і обставини, час і місце, що примушувало його діяти по-різному, якщо це відносилось до засобів і способів.

Пророк ﷺ терпів усі ці труднощі і тяготи на своєму шляху, щоб той, хто прийде після нього і терпляче послідує по його шляху, був упевнений, що і він досягне своєї мети так само ж, як досяг її Пророк Аллаха ﷺ, докладаючи людські зусилля поруч з повним упованням на Всевишнього Аллаха.

У питанні встановлення державності відомою практикою є те, що бажаючий цього добитись повинен діяти разом з тими, хто підтримає його із числа знатних і впливових осіб, за якими слідує народ. Саме ці знатні люди і приведуть його до мети; знатні люди завжди і скрізь грали величезну і важливу роль. Під знатними людьми тут маються на увазі шановні, вшановані і впливові представники народу. Їх роль полягає у тому, щоб вести народ уперед, представляти його, говорити від його імені і направляти його.

Священний Коран приваблює увагу і вказує на них в декількох ситуаціях , і він говорить про них, називаючи її знаттю. Всевишній говорить:

وَقَالَ الْمَلأُ مِن قَوْمِ فِرْعَونَ

«Знатні люди із народа Фараона сказали» (7:127),

أَلَمْ تَرَ إِلَى الْمَلإِ مِن بَنِي إِسْرَائِيلَ

«Чи не знаєш ти про знать синів Ісраіла» (2:246).

Також можна знайти це значення в інших аятах. Аллах говорить:

وَاخْتَارَ مُوسَى قَوْمَهُ سَبْعِينَ رَجُلاً لِّمِيقَاتِنَا

«Муса вибрав із свого народу сімдесят чоловіків для призначеного Нами строку і місця» (7:155),

وَلَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَبَعَثْنَا مِنهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا

«Аллах взяв завіт з синів Ісраіла. Ми створили серед них дванадцять вождів» (5:12).

В арабській мові і згідно думці вчених по тафсіру (тлумаченню Корану), слово اَلنَّقِيبُ означає старійшина свого народу, він навіть більше, аніж старійшина, він є вірним і надійним он попечителем свого народу. Всевишній Аллах говорить:

فَلَوْلاَ كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِكُمْ أُوْلُواْ بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِي الأَرْضِ

«Якщо б тільки серед поколінь, які жили до вас, були мудрі люди, які виступали б проти нечестя на землі» (11:116). Маються на увазі ті, у кого є розуміння, розум, релігія і проникливість. Навіть Посланець Аллаха ﷺ звернувся до тих, хто прийшов, щоб присягнути йому в Міні, зі словами:

أَخْرِجُوا إِلَى مِنْكُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيباً يَكُونُونَ عَلَى قَوْمِهِمْ بِمَا فِيهِمْ

«Виберіть мені дванадцять старійшин із вашого числа, які могли б відповідати за своє плем’я». маються на увазі ті, хто буде представляти присягаючих людей.

Знатні люди зіграли значущу роль у справі Пророка ﷺ, починаючи з його заклику і до заснування держави. Так, наприклад, Пророк ﷺ під час прошення допомоги (талаб ан-нусра) скористався перевагами Абу Бакра ас-Сіддіка (р.а), який супроводжував Посланця Аллаха ﷺ, у заклику до встановленню Ісламу як пануючої влади в регіоні. Абу Бакр (р.а) знав племена, їх родовід і знать, що дало Пророку ﷺ можливість вибирати племена, до яких можна було звернутись з прошенням про допомогу і встановленням Ісламської Держави. Передається зі слів Алі ібн Абу Таліба (р.а), що він сказав:

«Коли Всевишній Аллах велів Своєму Посланцю ﷺ шукати захисту і покровительства у різних арабських племен, він вийшов із дому, а я і Абу Бакр супроводжували його … Ми підійшли до зібрання людей, Абу Бакр підійшов до них і привітав їх . Він завжди випереджав у будь-якій справі і знав родовід арабів. Далі ми підійшли до іншому зібранню арабів. Судячи по їх виду, це були благородні люди. Вони тримали себе і розмовляли спокійно і з гідністю. Абу Бакр, звернувшись до них, сказав: «Звідки ви?».Вони відповіли: «Ми — народ Шейбана ібн Саъляба». Тоді Абу Бакр звернувся до Пророка ﷺ зі словами: «Нехай будуть мої батько і мати викупом для тебе! Це — кращі представники свого народу».

Із їх числа був Абу Зарр аль-Гіфарі, який прийняв Іслам , а потім привів в Іслам усе своє плем’я Гіфар.

Інша ситуація трапилась з Мусабом ібн Умайром (р.а), послом Посланця Аллаха ﷺ, коли він долучив до заклику знатних людей Медини, таких як Усайд ібн Худайр і Саад ібн Муаз, який привів до Ісламу Бану Абд аль-Ашхала із Бану аль-Аус. І так далі...

Говорячи про благословенну революцію Шаму, необхідно зазначити, що вона виступила проти наймогутнішого режиму, відомого людству, який до того усунув старійшин свого народу, після чого не залишилось ніякої знаті. Цей режим зробив собі прислужників , які слідували за ним скрізь, куди б той не пішов. Як тільки зародилась революція, на її шляху вступили невірні режими, і вони потопили її брудними грошима, утворили керівництво, яке справно виконує будь-які накази , сформували загони, які усунули старійшин народу, і справа перейшла до рук «зелених». Ці режими загнали революцію в болото приниження і зневаги, довівши її до краху.

Необхідно, щоб усе прийшло в норму, а революція повернулась у своє початкове русло, скероване до Аллаху та її лідеру — нашому Пророку Мухаммаду ﷺ. Необхідно, щоб знать повернулась і зайняла відведену їй роль в керівництві людьми, стрепенулась і зосередилась, зібрала свою енергію і вирушила уперед, ідучи по прямому шляху, висвітленому світом сподвижників Пророка Аллаха ﷺ, послідувавши за свідомим і щирим політичним керівництвом, яке має усе необхідне для успіху. Перед вами — Хізб ут-Тахрір, який має право вести Умму до добру по милості Аллаха, партія, яка володіє повним і детальним проектом, виведеним із Книги Аллаха, Сунни Його Посланця ﷺ, Іджма і Кияса. Тоді втрачена ланка в нашій революції буде відновлена, і ми встанемо на шлях, який веде до скиненню режиму і встановленню панування Ісламу, і жертви скоротяться, трагедії закінчаться, здійсниться помста за приниження і пролиту кров, і тоді не тільки мусульмани, але і увесь світ просякнеться пахощами під затишком Другого Праведного Халіфату за методом пророцтв, насолоджуючись благодатним життям, яке забезпечать закони Ісламу.

Серйозна і сумлінна діяльність приведе до перемоги віруючих, адже богобоязливим уготований хороший ісход, і Аллах не обділить нагородою сумлінних.

Амір Салім
16.02.2022

Останній номер газети Ар-Рая арабською
Інтерв'ю з Османом Баххаш про газету «Ар-Рая»
Газета Ар-Рая