Мухаммад ібн Рашид аль-Мактум: у нас – найвищі хмарочоси у світі!

Новини та коментарі
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

بسم الله الرحمن الرحيم

Новина: Шейх Мухаммад ібн Рашид аль-Мактум, що є віце-президентом і прем'єр-міністром ОАЕ і еміром Дубая, опублікував на своїй офіційній сторінці в Твіттері історичне фото шістдесятих років зі своїм покійним батьком Рашидом ібн Саїдом аль-Мактумом, зроблене під час їх візиту в Нью-йорк в Емпайр-стейт-білдінг, який в той час був найвищим хмарочосом в світі.

Вказавши це, він зазначив: «Шістдесяті роки, мій батько в Нью-Йорку...в Емпайр-стейт-білдінг, в найвищому хмарочосі світу... Зародження мрії, яка втілилася в реальність в Дубаї». Під час того візиту вік Ібн Рашида не перевищував 14 років, даний візит мав місце 1 серпня 1963 року. У продовження він написав: «У нас є Бурдж-Халіфа, найвищий хмарочос у світі ... Вчора «Dubai Holding» і «Emaar» ввели в експлуатацію найвищу вежу хмарочоса, і час тільки збільшить наші мрії».

Коментар: У загальновідомому хадісі про Джибріїля (а.с.), де він спитав Пророка (с.а.с.) про Судний день, сказавши: «Розкажи мені про його ознаки», – Посланник Аллаха (с.а.с.) відповів йому:

أن تلد الأمة ربتها، وأن ترى الحفاة العراة العالة رعاء الشاء يتطاولون في البنيان

«Ознакою наближення Судного дня стане те, що мати народить свою пані, і те, що ти побачиш, як босі, голі й незаможні пастухи овець будуть намагатися перевершити один одного по висоті своїх будівель» (передав Муслім).

Ан-Нававі сказав: «Сенс цього полягає в тому, що бедуїни і також бідні й нужденні з людей, перед якими відкриються багатства цього світу, почнуть хвалитися своїми будівлями».
Шейх Хамуд ат-Тувайджірі говорить у своїй книзі про фітну і провісників Судного дня наступне: «І правильним є те, що будівництво високих будівель є ознакою Судного дня, проте це не означає, що це є засуджуваним, якщо, звичайно, вони не були побудовані, утискаючи інших, або ж через зарозумілість і гордість, або ж марнуючи майно, або ж топчучи права інших тощо» (наводиться в Центрі по виданню фетв, на сайті islamweb.net).

Об'єднані Арабські Емірати в 1971 році заявили про себе як про незалежну державу після того, як об'єдналися емірати Абу-Дабі, Дубай, Шарджа, Аджман, Фуджайра, Умм-ель-Кувейн, і приблизно через рік до них приєднався емірат Рас-ель-Хайма. До цього ці емірати називалися Договірний Оман, вказуючи своєю назвою на перемир'я між Британією і шейхами цих еміратів.

Незважаючи на те, що було оголошено про незалежність, ця держава все одно продовжувала бути залежною від Британії, яка колонізувала його, і Англія продовжувала мати вплив у всіх областях держави, і очевидним прикладом цього є те, що один з впливових людей у цій паперовій державі вважає англійців «зберігачами блага».

Говорячи ж про цифри, то відсоток громадян ОАЕ складає приблизно 17% від їх жителів, а решта є іноземцями, і з них є як мусульмани-араби, так і мусульмани інших національностей і немусульмани.

Емірати займають сьоме місце в світі за запасами нафти, і в 2015 році їх ВВП досяг 643 мільярдів доларів.

Хоча правителі ОАЕ і хваляться тим, що економіка держави не спирається повністю на експорт нафти, однак вона дуже далека від того, щоб бути міцною економікою. Вона ґрунтується на наданні послуг і на вільних економічних зонах для реекспорту товарів, в ній немає легкої промисловості і тим більше немає важкої промисловості.

Наприклад, китайські експортери володіють ангарами в Еміратах для того, щоб бути поблизу від точок реалізації по всьому світу, і тільки, хоча правителі ОАЕ могли б організувати саме виробництво на своїй території, що послужило б основою для реальної економіки, а не уявної, але куди їм до цього!

Що стосується сектора повітряних сполучень, то тут Емірати є найпотужнішою опорою для компаній, що виробляють літаки, будь то «Boeing» або ж «Airbus». Всякий раз, коли ці компанії знаходяться на межі банкрутства, ми бачимо, як до них надходять пропозиції про укладення мільярдних угод від країн Перської затоки, на чолі яких стоять ОАЕ, хоча вони в змозі організувати повне виробництво літаків, купивши технології і перенісши це виробництво повністю в свою країну. Якби вони це усвідомлювали!..

Якщо говорити про енергетичний сектор, то держава в змозі профінансувати дослідні установи з метою розвитку досліджень в сфері сонячних батарей високої ефективності і подальшого їх виробництва і застосування у себе в країні, що, як мінімум, б призвело до вилучення енергії з цих великих пустельних територій... А замість цього що вона робить?!

А також не треба забувати про те, що туристичний сектор не несе в собі нічого, крім розпусти...

І нарешті, надмірні хвастощі Ібн Рашида - це недоречне для нього висловлювання, і це - поганий тон. Чи не є предметом гордості боротьба за будівництво високих будівель, переходячи межі дозволеного, із гонором та непомірними витратами, не кажучи вже про те, що на це витрачаються багатство і майно Умми, служачи при цьому невірним Заходу і шукаючи їх дружби, а також загрузнувши в пролитті крові мусульман.

Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Хусам уд-Дін Мустафа
6 Раджаб 1437
13.04.2016