Аль-Мізан — мірило 3 ч.

Статті
Друкарня

Мірило мислення, нафсу та поведінки людини

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Рішення, винесене розумом відносно речей, буде категоричним лише у тому випадку, якщо буде напряму пов’язано з органами почуттів. Цей процес може відбуватись лише при визначенні наявності або відсутності якої-небудь речі; у результаті, рішення про наявність або відсутність відчуваємої речі буде категоричним , і тут вкрай недоречно брати до уваги сутність речі, тому що рішення відносно її сутності напряму пов’язано з попередньою інформацією, у той час як визначення наявності або відсутності речі не має потреби у попередній інформації.

Людський розум здатен дати оцінку речам з точки зору відповідності або ворожості його природі, або ж з точки зору любові та особистої неприязні до яких-небудь речей , але у цьому люди відрізняються один від одного, тому що у кожного своя природа , свої звичаї.

Що стосується винесення рішень про речі з точки зору красивого та потворного (мається на увазі прийняття або залишення цієї речі) , то тут розум не здатен на це, тому що він має потребу у необмежених критеріях , а такими він не володіє. У випадку, якщо рішення про прийняття або неприйняття речей, тобто краси або потворності , буде винесено, то ми як наслідок побачимо неоднорідність цих рішень , тому що при їх винесенні люди опирались або на відповідність чи невідповідність своїй природі, або на особисту любов та неприязнь , або на користь та шкоду від цих речей.

Всевишній сказав:

قُلۡ أَرَءَيۡتُم مَّآ أَنزَلَ ٱللَّهُ لَكُم مِّن رِّزۡقٖ فَجَعَلۡتُم مِّنۡهُ حَرَامٗا وَحَلَٰلٗا قُلۡ ءَآللَّهُ أَذِنَ لَكُمۡۖ أَمۡ عَلَى ٱللَّهِ تَفۡتَرُونَ ٥٩

«Скажи: «Що ви думаєте про прожиток, який ниспослав вам Аллах, частину якого ви проголосили забороненим, а частину — дозволеним». Скажи: «Аллах дозволив вам це або ж ви робите наклеп на Аллаха?» (10:59),

يَعۡلَمُونَ ظَٰهِرٗا مِّنَ ٱلۡحَيَوٰةِٱلدُّنۡيَا وَهُمۡ عَنِ ٱلۡأٓخِرَةِ هُمۡ غَٰفِلُونَ ٧

«Вони знають про мирське життя лише явне, і вони безпечні до Останнього життя» (30:7).

Знання людей пов’язані лише з деякими проявами цього життя, проте вони не охоплюють інші. Тому такі знання ніколи не досягнуть статусу абсолютного знання про мирське та Останнє життя. Адже це недосяжно для людського розуміння і знаходиться за межами його органів почуттів.

Хтось може сказати: «Через таку реальність розуму при оцінці речей правильним буде взяти думку більшості або дімку групи спеціалістів».
Відповідь буде наступною:

Будь-яке рішення людини витікає або із її розуму, або із її почуттів. Я вже роз’яснив , що людина не здатна отримати необмежені критерії для оцінки речей (з точки зору прийняття або залишення) , навіть якщо двоє, троє, сто, тисяча, мільйони погодяться з цією думкою або рішенням. Згода таких людей буде або з причини відповідності якої-небудь думки їх пристрастям або їх натурі, або з причини того, що розум порахував цю дімку кращою із решти усіх інших, або вони прийняли цю думку для усунення розбіжності, але прийняття цих думок та рішень не ґрунтувалось на принципі істинності та правильності тієї або іншої думки.

Очевидні докази говорять про те, що той лихий стан, який сьогодні спіткав людство, є наслідком слідування за думкою більшості , а також є наслідком змінення та поправки законів з урахуванням часу. Підштовхнуло їх до цього думка про те, що ці закони вже не відповідають реаліям , даному сторіччю, і вони не вдовольняють потреби людей. Проте істинність проблеми полягає у тому що вони використовували свій слабкий, обмежений розум, у якого відсутні потрібні критерії для оцінки речей.

Давайте поглянемо разом зі мною на слова народу Лута (а.с.):

أَخۡرِجُوٓاْ ءَالَ لُوطٖ مِّن قَرۡيَتِكُمۡۖ إِنَّهُمۡ أُنَاسٞ يَتَطَهَّرُونَ ٥٦

«Проженіть родину Лута [Лота] із вашого селища. Воістину , ці люди хочуть очиститись» (16:56).

Погляньте, як у їх час очищення стало сприйматись немов злочин, а честь і гідність стали розпустою. Сьогодні в усіх парламентах світу як наслідок винесених ними рішень на основі обмеженого розуму ми спостерігаємо ту ж саму розпусту. Спільне проживання індивідів мира однієї статі стало особистим правом та свободою особистості, а це — те, що відкидають і не роблять навіть тварини , не говорячи вже про чисте людське єство (фітра). Розпивання спиртного, поїдання свинини стало свободою особистості. Лихварські банки, на їх думку, — це потрібна економічна діяльність , проте адже головною причиною всесвітніх економічних криз , які ідуть одна за одною, є саме такі банки .
Одна частина народу Нуха (а.с.) говорила другій:

قَالَٱلۡمَلَأُ مِن قَوۡمِهِۦٓ إِنَّا لَنَرَىٰكَ فِي ضَلَٰلٖ مُّبِينٖ ٦٠

«Шляхетні люди із його народу сказали: «Ми бачимо, що ти перебуваєш в очевидній омані» (7:60).

На основі своїх обмежених людських критеріїв вони із свого посланця (а.с.), який приніс їм правильні критерії, зробили заблудшого , а себе виставили як таких, що прямують істинним шляхом.

Адіти звернулись до Худу (а.с.) з наступними словами:

قَالَٱلۡمَلَأُٱلَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَوۡمِهِۦٓ إِنَّا لَنَرَىٰكَ فِي سَفَاهَةٖ وَإِنَّا لَنَظُنُّكَ مِنَ ٱلۡكَٰذِبِينَ ٦٦

«Шляхетні люди із його народу , які не увірували, сказали: «Ми бачимо , що ти — дурень, і вважаємо тебе одним із брехунів» (7:66).

Вони звинуватили свого посланця (а.с.), який приніс їм правильні критерії , у дурості та брехні, проте дурнями є вони самі через їх слідування дурощам та омані своїх батьків.

Фараон, який претендував на правильність та істину, сказав своєму народу:

مَآ أُرِيكُمۡ إِلَّا مَآ أَرَىٰ وَمَآ أَهۡدِيكُمۡ إِلَّا سَبِيلَ ٱلرَّشَادِ ٢٩

«Я вказую вам лише на те що сам вважаю за потрібне. Я веду вас лише правильним шляхом» (40:29),

а потім говорив про Мусу (а.с.) наступне:

قَالَ إِنَّ رَسُولَكُمُ ٱلَّذِيٓ أُرۡسِلَ إِلَيۡكُمۡ لَمَجۡنُونٞ ٢٧

«Воістину, відправлений до вас посланець — одержимий» (26:27).

І сьогодні маріонеткові правителі звинувачують тих, хто перечить їм, у тому, що вони несуть заблудшу ідею. Вони як служителі систем колоніалізму у країнах мусульман звинувачують у брехні кожного, хто займається діяльністю по поверненню Ісламу та його правління у життя. Цією брехнею став термін «тероризм»; саме йому навчив їх «старший брат» Буш. Вони поквапились назвати терористом кожного, хто займається діяльністю для повернення Ісламу. Єдине, що їм залишилось зробити на сьогоднішній день, так це заявити: «Проженіть богобоязливих , які щиро займаються діяльністю по встановленню Ісламу із вашого селища. Воістину, ці люди хочуть очиститись»…


Матеріал був підготовлений спеціально для радіо Халіфою Мухаммад, Йорданія
20.03.2017