Рамадан і його значення у житті мусульман

Газета «Ар-Рая»
Друкарня

Як тільки шайтан заковується у ланцюги, одразу ж між мусульманами і Аллахом зникають перепони, а свідомість звільняється від намовлянь так, що вони можуть цілком віддатися усьому, що наближає до Аллаху, — посту, нічним молитвам і читанню Корану.

Це саме ті релігійні норми, які більшість мусульман знає і може робити, живучи під владою секуляризму. Вороги Ісламу дозволили мусульманам дотримуватись деяких обрядів поклоніння, позбавивши їх можливості робити багато інших. Наприклад, з падінням Халіфату мусульмани перестали вести джихад на шляху Аллаха для поширення релігії серед усього людства. Коли у мусульман була держава, яка управляла по Ісламу і несла послання Аллаха і справедливість, Рамадан вважався місяцем джихаду. Джихад — це вершина Ісламу і поклоніння, за допомогою якого мусульмани наближаються до Аллаху, особливо у кращий місяць року, у місяць милості і прощення. Тому мусульмани скористались можливістю заслужити у цей місяць вдоволення Аллаха і іще більше наблизитись до Нього, виконуючи найвеличніші норми Ісламу, серед яких, безперечно, джихад. Повідомляється, що Абдуллах ібн Масуд (р.а.) сказав:

سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ أَيُّ الْأَعْمَالِ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ قَالَ الصَّلَاةُ عَلَى وَقْتِهَا قُلْتُ ثُمَّ أَيٌّ قَالَ ثُمَّ بِرُّ الْوَالِدَيْنِ قُلْتُ ثُمَّ أَيٌّ قَالَ ثُمَّ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ قَالَ حَدَّثَنِي بِهِنَّ وَلَوْ اسْتَزَدْتُهُ لَزَادَنِي

«Одного раз я спитав Пророка ﷺ: «Яку справу Аллах любить більше за усе?». Він відповів: «Молитву, як робиться у встановлений для неї час». Я спитав: «А після цього?». Він відповів: «Прояв пошани і доброти до своїх батьків». Я спитав: «А після цього?». Він відповів: «Джихад на шляху Аллаха». І якщо б я спитав про що-небудь іще, то він обов’язково сказав би більше» (Ахмад, Бухарі).

Усвідомлення дарованого шансу спонукає мусульман поститися у цей благословенний місяць. Постяться навіть ті із них, які в інші місяці не дорожать дотриманням норм Шаріату. Це розуміння спонукає мусульман прагнути до здійснення колективних молитов і прочитання Корану цілком. І таке положення вказує на віру, яка глибоко укорінилась у свідомості мусульман, незважаючи на те, що в реальності може здатись зворотне. У минулому віра і прагнення використовувати будь-яку можливість для звільнення від вогню Пекла у священний місяць були достатнім стимулом для того, щоб мусульмани жертвували своїми грошима і душами на шляху Аллаха.

Вони бились від однієї битви до іншої, перемагаючи ворогів, поширюючи релігію свого Господа і піднімаючи стяг єдинобожжя в усіх куточках землі, мотивуючись при цьому своєю акидою і правильним розумінням значення звільнення від полум’я Пекла, а також бажаючи наблизитись у цей священний місяць до Милостивого, Милосердного. Тому найбільші перемоги мусульман над невірними відбулись у цей священний місяць: битва при Бадрі, відкриття Мекки, битва при Кадісії, битва при Хаттіні, битва при Айн-Джалуті та багато інших битв.

Концепція послуху і наближення до Аллаху набуває особливої сили у благословенний місяць Рамадан. У ці дні мусульмани повинні виконувати найулюбленіші справи для Аллаха. Що може бути більш улюбленим для Аллаха, аніж діяльність по відновленню ісламського життя у Праведному Халіфаті?! Мусульмани і носії заклику повинні скористатись цим місяцем, звертаючись до Всемогутнього у своїх мольбах, в яких і полягає суть поклоніння. Треба просити Аллаха надати допомогу Ісламу і підтримати мусульман застосуванням релігії у Праведному Халіфаті. У той же час треба бути упевненими в тому, що перемога приходить лише від Аллаха. І якщо ми не будемо наполегливо взивати до Аллаха, щоб Він дарував нам перемогу, тоді ніякі великі справи не допоможуть нам добитися перемоги.

Мольба і наполегливість — це два неминучих компонента формули змін. Повідомляється, що коли Посланець Аллаха ﷺ повертався із Таіфа, жителі якого відмовились від заклику і нашкодили йому, він взмолився до Господа, не звертаючи уваги на усе те, що з ним зробили. Пророк ﷺ був упевнений в тому, що перемога приходить лише Аллаха, тому у досягненні перемоги покладав надії не на людей, а на Творця людей. Так Посланець Аллаха ﷺ звернувся до Аллаха з наступною мольбою:

اللَّهُمَّ إِلَيْكَ أَشْكُو ضَعْفَ قُوَّتِي وَقِلَّةَ حِيلَتِي وَهَوَانِي عَلَى النَّاسِ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ أَنْتَ رَبُّ الْمُسْتَضْعَفِينَ وَأَنْتَ رَبِّي إِلَى مَنْ تَكِلُنِي إِلَى بِعِيدٍ يَتَجَهَّمُنِي أَوْ إِلَى عَدُوٍّ مَلَّكْتَهُ أَمْرِي إِنْ لَمْ يَكُنْ بِكَ عَلَيَّ غَضَبٌ فَلَا أُبَالِي وَلَكِنَّ عَافِيَتَكَ هِيَ أَوْسَعُ لِي أَعُوذُ بِنُورِ وَجْهِكَ الْكَرِيمِ الَّذِي أَشْرَقَتْ لَهُ الظُّلُمَاتُ وَصَلَحَ عَلَيْهِ أَمْرُ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ مِنْ أَنْ يَنْزِلَ بِي غَضَبُكَ أَوْ يَحِلَّ عَلَيَّ سَخَطُكَ لَكَ الْعُتْبَى حَتَّى تَرْضَى وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِكَ

«О, Аллах, Тобі я скаржусь на нестачу сил і приниження серед людей! О, Милосердніший із милосердних, Ти — Господь слабких. Кому Ти ввірив мене? Чи далекому, який хмуриться при виді мене, чи ворогу, якому Ти віддав у владу справи мої? Якщо Ти не гніваєшся на мене, то мені ні про що турбуватись, але якщо Ти позбавиш мене від подібного, мені буде легше. Вдаюсь до захисту світла лика Твого, який розганяє морок і приводить у порядок справи світу цього і світу вічного, від того, щоб спіткав мене Твій гнів чи спіткала Твоя лють. Заради Тебе я буду відмовлятись від ненависного Тобі, щоб Ти був задоволений мною. Немає міці і сили ані у кого, окрім Тебе» (Табарані).

Рамадан — це місяць поклоніння і завоювань, тому усі ми повинні прагнути саме до них. Треба нести заклик, який приведе до встановлення Халіфату, що і буде вважатись поклонінням, оскільки вчені назвали Халіфат вінцем усіх фардів. Потім треба звертатись до Аллаху з мольбою про перемогу. І кращою справою на шляху заклику сьогодні буде пошук підтримки для Ісламу серед володарів сили і впливу, особливо у мусульманських арміях, спонукаючи їх надати допомогу у встановленні Халіфату, щоб об’єднати ісламський світ під одним стягом, мобілізувати армії на допомогу пригнобленим, відкрити решту країн світу і позбавити людство від лих секуляризму і систем, які були винайдені в угоду купці жадібних капіталістів. Ми вступимо у битву при Бадрі, щоб зайняти центральне місце на міжнародній арені, де сьогодні панує Америка.

Ми вступимо у другу битву за відкриття Мекки, щоб зруйнувати престоли тиранів в країні двох святинь та в усіх мусульманських країнах. Ми вступимо у другу битву при Хаттіні, щоб битися з євреями і звільнити мечеть аль-Акса та усю Палестину. Але спочатку до володарів сили і впливу повинно прийти усвідомлення. Окрім того, що надання допомоги є драбиною до їх величі у цьому світі, воно є їх обов’язком перед Аллахом. Тому ми закликаємо тих, хто може надати реальну допомогу у цій справі, схилити чашу терезів на користь Ісламу, використавши шанс у цьому місяці. Таким чином, місяцю Рамадан повернеться його справжній статус в житті Умми — статус поклоніння і перемог над невір’ям. Повідомляється від Таміма ібн Ауса ад-Дарі, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

لَيَبْلُغَنَّ هَذَا الْأَمْرُ مَا بَلَغَ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ وَلَا يَتْرُكُ اللَّهُ بَيْتَ مَدَرٍ وَلَا وَبَرٍ إِلَّا أَدْخَلَهُ اللَّهُ هَذَا الدِّينَ بِعِزِّ عَزِيزٍ أَوْ بِذُلِّ ذَلِيلٍ عِزًّا يُعِزُّ اللَّهُ بِهِ الْإِسْلَامَ وَذُلًّا يُذِلُّ اللَّهُ بِهِ الْكُفْرَ

«Воістину, ця справа обов’язково досягне усілякої місцевості, куди досягають день і ніч, і Аллах не залишить житла, будь воно із глини чи шкіри, в яке Він не введе цю релігію за допомогою величі могутнього чи приниженням низького — величчю, якою Аллах звеличить Іслам, і приниженням, яким Аллах принизить невір’я» (Ахмад).

وَفِي ذَلِكَ فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ

«Нехай же заради цього змагаються ті, хто змагається!» (83:26).

 

 

Газета «Ар-Рая»
Біляль аль-Мухаджір, Пакистан
13 Рамадан 1441 р.х.
06.05.2020 р.

Останній номер газети Ар-Рая арабською
Інтерв'ю з Османом Баххаш про газету «Ар-Рая»
Газета Ар-Рая

Головне меню