Лікування епідемій між Ісламом і капіталізмом

Огляд новин «Ар-Рая»
Друкарня

Капіталісти та до них подібні намагались побороти коронавірус трьома способами: перше, що вони вирішили — це приховати проблему як таку, друге — ввести карантин і часткову ізоляцію і третє — повністю заперти людей у своїх домах.

При вивченні усіх цих трьох способів боротьби з епідемією ми доходимо до висновку, що вони не вирішують проблеми, а лише прирікають економіки держав на одне потрясіння за іншим, які множаться на саму епідемію, а також відчай і безвихідь, що підсилюються у серцях людей, скарги яких у капіталістичних суспільствах ми чуємо.

На правильне рішення цієї проблеми вказує лише Шаріат Аллаха Всевишнього. Держава, в якій почалась епідемія, повинна розпочати боротьбу з нею негайно, у самому початку її появи, і ізолювати усіх хворих, помістивши їх у заздалегідь підготовлене місце, а здорові громадяни в інших районах країни повинні і надалі жити звичайним життям, продовжуючи займатись своєю роботою і виробництвом.

Приводить Імам Бухарі у своєму Сахіху» від Усами ібн Зайда, що Пророк ﷺ сказав:

إِذَا سَمِعْتُمْ بِالطَّاعُونِ بِأَرْضٍ فَلَا تَدْخُلُوهَا وَإِذَا وَقَعَ بِأَرْضٍ وَأَنْتُمْ بِهَا فَلَا تَخْرُجُوا مِنْهَا

«Якщо ви почули, що у якійсь поширилась чума, то не входьте туди, а якщо ви вже там, то не покидайте її».

В іншому хадісі від Бухарі і Мусліма — ми приводимо ріваят Мусліма — передається від Усами ібн Зайда, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

الطَّاعُونُ رِجْزٌ أَوْ عَذَابٌ أُرْسِلَ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَوْ عَلَى مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ فَإِذَا سَمِعْتُمْ بِهِ بِأَرْضٍ فَلَا تَقْدَمُوا عَلَيْهِ وَإِذَا وَقَعَ بِأَرْضٍ وَأَنْتُمْ بِهَا فَلَا تَخْرُجُوا فِرَاراً مِنْهُ

«Чума — це покарання чи муки, ниспослані синам Ісраіля або тим, хто був до них. Якщо ви почуєте, що вона з’явилась у якійсь землі, то не вступайте в неї, якщо вона з’явилась на землі, на якій ви вже знаходитесь, то не покидайте її у втечі».

В іншій версії цього хадісу передається від Бухарі, від Аіші (р.а.), дружини Посланця Аллаха ﷺ: «Я спитала Посланця Аллаха ﷺ про чуму, і він мені сказав:

أَنَّهُ عَذَابٌ يَبْعَثُهُ اللَّهُ عَلَى مَنْ يَشَاءُ وَأَنَّ اللَّهَ جَعَلَهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ لَيْسَ مِنْ أَحَدٍ يَقَعُ الطَّاعُونُ فَيَمْكُثُ فِي بَلَدِهِ صَابِراً مُحْتَسِباً يَعْلَمُ أَنَّهُ لَا يُصِيبُهُ إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ إِلَّا كَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ شَهِيدٍ

«Це покарання, яке Аллах посилає на кого хоче. Аллах зробив його милістю для віруючих. Хто б не потрапив (на територію поширення) чуми, нехай залишиться на цій території, проявляючи терпіння і закликаючи себе до звіту. Нехай знає, що його торкнеться лише те, що предписав йому Аллах, і що він отримає нагороду шахіда».

Ось такий вид карантину пропонує держава, яка була колись передовою на усій міжнародній арені — держава, цивілізацію якої заснував сам Посланець Аллаха ﷺ, запроваджуючи Іслам найкращим чином. Ібн Хаджар у книзі «Фатх аль-Барі» передає, що Умар (р.а.) вирушив у Шам, і коли він досяг околиць Шаму, до нього прибула звістка, що там поширилась епідемія. Після цього Абдуррахман ібн Ауф оповістив Умара про те, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

إِذَا سَمِعْتُمْ بِهِ بِأَرْضٍ فَلَا تَقْدَمُوا عَلَيْهِ، وَإِذَا وَقَعَ بِأَرْضٍ وَأَنْتُمْ بِهَا فَلَا تَخْرُجُوا فِرَارًا مِنْهُ

«Якщо ви почули, що вона (епідемія) — в якійсь землі, то не вступайте в неї, а якщо опинились там, то не покидайте її у втечі».

Тоді Умар ібн аль-Хаттаб повернув назад... тобто після того, як Умар отримав новину про поширення чуми, він вирішив повернути мусульман назад.

Таким чином, Ісламська Держава обмежує територію, на якій спалахнула епідемія: ніхто туди не входить і ніхто звідти не виходить... Цим самим Ісламська Держава виконує свій шаріатський обов’язок по турботі про населення і забезпеченні йому безпеки. Одночасно Ісламська Держава вживає усі заходи по запобіганню спалахів інфекційних захворювань, а якщо вони усе ж таки трапились, то держава забезпечує безпеку людям шляхом надання їм безкоштовної медичної допомоги та усіх необхідних ліків, вона будує лікарні, медичні лабораторії та інше для вдоволення основних потреб своїх громадян на кшталт освіти і забезпечення безпеки...

Ось яке рішення буде правильним: необхідно ізолювати хворого у тій місцевості, де він живе, і огородити його від здорових, надавши йому роботу і безкоштовне лікування. Тим часом здорові люди продовжують вести звичайну соціально-економічну життєдіяльність, яка була до появи цієї хвороби в інших. Їх не запирають у домах, тому що інакше економіка буде іти на спад і трапиться криза, за якою почнуться інші проблеми...

І відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, вченого Ати ібн Халіля Абу ар-Рашти

 

Огляд новин Газета «Ар-Рая»
08.04.2020

Останній номер газети Ар-Рая арабською
Інтерв'ю з Османом Баххаш про газету «Ар-Рая»
Газета Ар-Рая