Мусульмани! Халіфат — ваше доленосне питання! За допомогою Халіфату встановляться кордони дозволеного і забороненого, буде захищена гідність людей, почнуться завоювання і відкриття, а до Ісламу і мусульманам повернеться велич.
Про це говорять Книга Аллаха, Сунна Його Посланця ﷺ і одностайність сподвижників. Мусульманам досить добре зрозуміти три наступних висловлювання, щоб усвідомити великий обов’язок (фард) Халіфату:
1) Слова Посланця Аллаха ﷺ, передані Табарані у книзі «МуаджамКабір»:
عَنْ عَاصِمٍ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ قَالَسَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ مَنْ مَاتَ وَلَيْسَ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ مَاتَ مَيْتَةً جَاهِلِيَّةً
«Від Асіма, від Абу Саліха, який сказав: «Я чув, як Посланець Аллаха ﷺ говорив: «Хто помер, не маючи на своїй шиї присяги, той помер смертю невігластва».
Цей хадіс є доказом тяжкості гріха мусульманина, здатного старатися у справі встановлення Халіфату, щоб присягнути Імаму мусульман, але такого, що відмовився від цього. Хадіс доводить необхідність встановлення халіфа, гідного присяги мусульман.
2) Після того, як Посланець Аллаха ﷺ помер, перше, що зробили його сподвижники — це взялись обирати халіфа, а не ховати Пророка ﷺ, хоча відомо, що мусульманам треба квапитись ховати померлу людину і не відкладати цю справу, про що говорять тексти Шаріату. У книзі «МааріфатуСунанвальАсар» імама Байхакий говориться: «Імам Шафії у ріваяті від Абу Саида сказав: «Краще усього поквапитись поховати померлого, якщо його смерть стала очевидною». Так треба поводити себе у відношенні звичайної померлої людини. А як же у такому випадку необхідно було повести себе у випадку поховання самого Посланця Аллаха ﷺ?! Проте сподвижники відклали це питання і зайнялись обранням халіфа, порахувавши обрання правителя більш важливим, аніж поховання самого Посланця Аллаха ﷺ! Подібна одностайність сподвижників у цій справі явно доводить обов’язковість встановлення халіфа.
Умар ібн аль-Хаттаб (р.а.) у день своєї смерті рекомендував мусульманам обрати на пост халіфа одного із шести сподвижників, кожному із яких Посланець Аллаха ﷺ при житті обіцяв Рай, обмеживши строк обрання трьома днями... Згідно його заповіту, у випадку, якщо кандидати на пост халіфа не оберуть єдиної кандидатури, то повинен бути страчений кожен із тих, хто стане перешкодою обранню. Щоб його заповіт був виконаний, він обрав 50 сподвижників, яким було наказано привести у виконання страту будь-якого, хто буде перечити обранню, при тому, що усі шість кандидатів на пост халіфа були обрадувані Раєм при житті, були членами Шури (вищим радниками халіфа), були видатними крупними сподвижниками.
Рішення Умара у їх відношенні було озвучено перед усіма сподвижниками, і ніхто із них не став перечити Умару ані справою, ані словом, ані навіть засуджувати його яким би то не було чином. Усі сподвижники одностайно погодились з Умаром у тому, що мусульмани не можуть залишатись без халіфа більше аніж на три дні і ночі. А тепер погляньте, скільки днів і ночей ми живемо без Халіфату! Немає сили і могутності, окрім як у Аллаха! Тому, дорогі мусульмани, Халіфат є великою справою і доленосною проблемою усіх мусульман!
На завершення хочу сказати, дорогі мусульмани,що встановлення Халіфату є обов’язком (фардом) не лише членів Хізб ут-Тахрір, але й усіх мусульман, здатних вести цю діяльність. Так допоможіть же нам, о, мусульмани! Допоможіть нам, о, армії мусульман! Оживіть сіру ансарів, які надали допомогу релігії Аллаха Всевишнього і приютили мухаджирів, за що їх похвалив сам Аллах, похвалив разом з тим усілякого, хто щиро послідує їх прикладу:
وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ
«Аллах задоволений першими із мухаджирів і ансарів, які випередили решту інших, і тими, які послідували строго за ними. Вони так само задоволені Аллахом. Він приготував для них Райські сади, в яких течуть ріки. Вони пребудуть там вічно. Це — великий успіх» (9:100).
Такого статусу набувають ці люди за те, що надають допомогу релігії Аллаха і встановлюють владу Ісламу. За це вони гідні великої нагороди і глибокої поваги. Навіть янголи спустились на землю до поховання Саада ібн Муаза (р.а.), лідера ансарів — випадок, що описується у книзі Хакіма «Мустадрак» з посиланням на хадіси в обох «Сахіхах», — тому що Саад надав велику допомогу релігії Аллаха.
Із промови аміра Хізб ут-Тахрір, вченого Ати ібн Халіля Абу Ар-Рашти з нагоди 99-ї річниці розпаду держави Халіфат
Огляд новин Газета «Ар-Рая»
01.04.2020