Відповіді на питання

Питання: Я знаю, що табаррудж — це прикраса, яка приваблює погляд. Звідси питання: якщо платок по своїм розмірам малий настілки, що частина волосся на голові, а також шия жінки видні іншим, чи буде вона вважатись тим, хто робить табаррудж?

Питання: Чи дозволено жінці, одній, без махрама, сідати у приватний транспорт знайомого для родини чоловіка?

Питання: Чи дозволено відвідування кінотеатрів з метою перегляду звичайних фільмів? Чи дозволяється перегляд відеопродукції сексуально-еротичного і порнографічного характеру з урахуванням того, що це зображення, а не справжні тіла?

Питання: Один мусульманин побажав засватати дівчину. У зв’язку з чим він питає, чи може він попросити її відкрити деякі місця аурата. Як, наприклад, волосся, гомілка і т.п. Чи може дівчина відповісти на його прохання?

Питання: Одна жінка прийняла Іслам, і один із мусульман побажав на ній одружитись. У результаті виникли питання: чи може її невіруючий батько під час нікяху виступати у ролі валія (опікуна)? Якщо це заборонено, то хто повинен бути її валієм?

Питання: Чи можна застосувати вираз «опікун сироти» до благодійних організацій, які беруть на себе функцію опіки над сиротами?

Відповідь:

Задача опікуна полягає у тому, щоб піклуватись про справи та інтереси сироти. Ібн аль-Асір у своїй книзі «Ан-Ніхая фі гаріб аль-хадіс ва аль-асар» говорить: «Опікун — це той, хто піклується про справи сироти та його вихованні».

Передають зі слів Сахля ібн Саада (р.а.), що Пророк ﷺ сказав:

أَنَا وَكَافِلُ الْيَتِيمِ فِى الْجَنَّةِ هَكَذَا وَقَالَ بِإِصْبَعَيْهِ السَّبَّابَةِ وَالْوُسْطَى

«Я і опікун сироти будемо у Раю ось так само (близькі)»,— і, сказавши це, він ﷺ зробив знак вказівним і середнім пальцями» (Бухарі, ат-Тірмізі та інші).

У версії ат-Табарі, яку він передає від Умму Саіда, доньки Мурра аль-Фіхрійя, а вона — від свого батька, говориться:

أَنَا وَكَافِلُ الْيَتِيمِ لَهُ أَوْ لِغَيْرِهِ

«Я і опікун сироти із числа його родичів або сторонніх йому людей …», —

Тобто будь-який опікун сироти, неважливо, родич він йому, як, наприклад, дід, дядько,брат і т.п., чи це стороння для нього людина.

В усіх положеннях, пов’язаних з опікою сиріт, повинна бути турбота про їх справи та інтереси. Що стосується благодійних організацій, то на них не поширюється вираз «опікун сироти», тому що вони є юридичною стороною, а не реальною людиною. Тому у якості опікуна повинна бути призначена реальна людина, яка буде піклуватись про справи та інтереси сиріт згідно з Шаріатом. У відношенні благодійних організацій доречно застосувати вираз «допомога сиротам». У випадку, якщо ці організації надають сиротам допомогу без умов, що суперечать Шаріату, то прийняти їх допомогу (у якості пожертвування, подарунка і т.п. речей) буде дозволено.

 

17.11.2006

Питання: У країні, де усі жителі сповідують Іслам, у країні мільйону шахідів, які пали у боротьбі проти французької окупації, що тривала 132 роки, у цій країні 22.02.2019 були підняті загальнонародні протести, які зламали страх людей перед тиранами Алжиру.