Хізб ут-Тахрір і Халіфат як два нерозлучних близнюка

Газета «Ар-Рая»
Друкарня

У 2021 р. (1442 р.х.) прийшло сторіччя з дня руйнування Халіфату який був скасований руками Кемаля Ататюрка. Ми сподіваємось, що у цей рік Аллах пошле муджаддіда (відновлювача) релігії і встановиться Другий Праведний Халіфат!

І тоді ми побачимо,як будуть майоріти стяги Посланця Аллаха ﷺ, як його ﷺ благі звістки втіляться у життя і як окуповані землі мусульман будуть звільнені від тиранії Заходу.

До діяльності Хізб ут-Тахрір я приєднався у 1989 р. Моє знайомство з Хізбом проходило у двох країнах: Лівані і Сирії. З того часу минуло 32 роки. На протязі цих 32 років я ніс людям свій заклик, ідею Халіфату, брав участь у політичній та ідейній боротьбі, щоб влада була передана Ісламу.

Після того, як у мене вибудувався зв’язок з Хізбом і я познайомився з ідеєю Халіфату, я почав обговорювати з людьми цю ідею та її шаріатські докази, і перше, що вони у мене завжди питали: Ви із Хізб ут-Тахрір? Коли б я не згадував Халіфат,завжди мені задавали питання: Ви із Хізб ут-Тахрір? Спочатку я сам задавався питанням: невже тільки Хізб ут-Тахрір наводить шаріатські докази про Халіфат? Невже на тлі стількох ісламських рухів тільки Хізб веде діяльність по встановленню Халіфату?

Після глибокого вивчення ідей Хізба, занурення у його діяльність, знайомства з ідеями інших рухів я дійшов висновку, що тільки Хізб ут-Тахрір іде по шляху сильних шаріатських доказів. Варто відзначити, що я доклав немало зусиль для вивчення і порівняння того, що пропонує Хізб та інші ісламські рухи. Після такого глибокого вивчення сакофату (просвіти) Хізба переді мною предстала держава Халіфат з його системою правління, економічною системою, соціальною системою, політикою освіти, системою покарань і політичними поглядами. Не говорячи вже про точні, політичні, ідейні, правові (фікх) відповіді, які формують у мусульман аклію, засновану на тонкому розумінні доказів, і нафсію, що покірно підкоряється Шаріату без крихти утискання в душі. Зазначу, що подібні відповіді скеровані на формування ісламської особистості, яка заслуговує жити під затишком Халіфату, заснованого на методі пророцтва.

Але найдивнішим для мене був проект Конституції, в якій наводиться 191 стаття з усіма детальними шаріатськими доказами. Джерелом для цих статей були Коран і Сунна, на основі яких у свій час і була встановлена перша держава мусульман, потім на їх основі існував Перший Праведний Халіфат. Сьогодні на основі Корану і Сунни написана величезна кількість книг, в яких розглядаються ідеї і погляди на побудову Ісламської Держави в епоху капіталізму, який руйнується, і зруйнованого соціалізму.

Коли належним чином вивчаєш проект Конституції і його докази, то ніби занурюєшся в існуюче життя ісламського суспільства, і при цьому немає відчуття, що це мрія чи теорія. Перед очима предстає реальне життя, реальний халіф, його вазіри, держапарати, діючі міжнародні зв’язки, апарат армії мусульман, апарат внутрішньої безпеки і апарат промисловості, який має важливу роль у становленні будь-якої держави. Людина може собі уявити, як проходять справедливі судові засідання, як судді аль-хісба1 присутні на ринках серед торговців … як судді-мазалім2 вирішують тяжбу між владою і населенням. Людина може собі уявити державну казну у виді Байт уль-Маль, її джерел прибутків і статей витрат, яка функціонує у межах економічної системи Ісламу, дозволяючи відчути глибину і глобальність Ісламу. У Конституції приділена увага навіть ЗМІ, які сьогодні є найпотужнішим інструментом на світовій арені.

ЗМІ грають важливу роль в формуванні згуртованого ісламського суспільства і демонстрації величі і справедливості Ісламу, а також сили армії мусульман на світовій арені. Також ЗМІ грають важливу роль у роз’ясненні порочності і несправедливості світських систем, слабкості духу їх армій. Людина може собі уявити, як вибудовується взаємозв’язок між чоловіком і жінкою, якими правами володіє жінка, які обов’язки покладені на неї. Вивчаючи статтю про Маджлісуль-Умма (зібрання представників Умми), ти ніби присутній на його засіданнях, де даються поради халіфу і де піддають звіту його. Ти стаєш здатним уявити собі освітню систему, яка скерована на навчання людини тому, чому вона повинна суворо слідувати у житті, яка скерована на формування муджтахідів, винахідників, фахівців.

Усі ці та інші аспекти були розписані Хізбом в проекті Конституції, яка складалась із більше аніж 550 сторінок. Проте не варто думати, що це — усього лише красиві слова. Навпаки, в проекті є ясно викладені шаріатські докази із Корану, Сунни, Іджма ус-Сахаба і Кияса, щоб проект Конституції був ісламським проектом.

Володіти усім означає тільки одне, а саме — вести діяльність, проявляти старанність і жертвувати собою. Саме це і роблять члени Хізба, що повинно дозволити нам опинитись у положенні, в якому Аллах бажає бачити нас, щоб ми і наша Умма були гідні отримати від Нього допомогу. Аллах сказав:

وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ

«Аллах неодмінно допомагає тому, хто допомагає Йому. Воістину, Аллах — Всесильний, Могутній» (22:40).

Ось вже на протязі 68 років Хізб проводить політичну діяльність і несе свій заклик (послідовно і з розумінням цього питання як теоретично, так і практично), у той час коли багато рухів та індивідів утримуються від практичної сторони, навіть якщо вони описали практичну сторону в своїх виданнях і книгах.

Враховуючи вищесказане, можна сміливо сказати, що Хізб ут-Тахрір і Халіфат — як два нерозлучних близнюка. По милості Аллаха Хізб щирий у відношенні своєї мети, продовжуючи докладати зусилля на протязі днів і ночей, і так буде тривати, поки володарі сили не дадуть відповідь на його заклик подібно тому, як це зробили ансари у свій час. Ми віримо, що Хізб заслуговує бути із числа тих, про кого Аллах сказав:

وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ١٠ أُولَـٰئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ١١ فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ ١٢ ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ ١٣ وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ

«І будуть ті, хто випередив їх усіх в добрі, які випередять їх і в Раю. Це будуть наближені, які пребудуть в Садах блаженства. Багато із них — із перших поколінь, і лише небагато — із останніх» (56:10–14).

Сьогодні — сторіччя з того дня, як був зруйнований Халіфат, і, можливо, Всевишній Аллах руками Хізба і його аміра встановить Свою релігію. Усі ми пам’ятаємо, як у витоків Хізба стояв шейх Такиюддін Набхані (Абу Ібрахім), потім його справу продовжив шейх Абдулькадім Заллюм (Абу Юсуф). Сьогодні Хізб очолює шейх Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта (Абу Ясін). Нехай Аллах змилується над ними і прийме їх благі діяння!

 

Газета «Ар-Рая»
Маджді Алі
19 Раджаба 1442 р.х.
03.03.2021 р.

Останній номер газети Ар-Рая арабською
Інтерв'ю з Османом Баххаш про газету «Ар-Рая»
Газета Ар-Рая