Як тільки Аллах відправив Пророка ﷺ з останньою релігією і як тільки Пророк ﷺ почав відкрито закликати людей до цієї релігії, протистоячи ідеям, концепціям і традиціям невір’я, невіруючі зустріли його відсіччю і бажанням завдати шкоду.
Многобожники намагались вбити Пророка ﷺ і покласти край його заклику. Так вони спробували обміняти його на Аммару ібн аль-Валіда ібн аль-Мугіру, який був найбільш показним і вродливим серед мекканської молоді. Курайшити привели Аммару до Абу Талібу,щоб він прийняв його як свого сина і видав в обмін на Мухаммада ﷺ, якого вони хотіли вбити. Многобожники дійсно сподівались на успішну угоду, оскільки знали, що Абу Таліб досі не прийняв Іслам.
Проте Абу Таліб відповів їм: «Як же огидне те, що ми пропонуєте мені! Ви дійсно хочете віддати мені свого сина, щоб я попіклувався про нього, коли я віддам вам свого сина, щоб ви вбили його?! Цього не буде ніколи!». Також Посланця Аллаха ﷺ намагався вбити Укба ібн Абу Муайт, який входив в число тих курайшитів, які вдавались до найогидніших способів переслідування мусульман. Коли Посланець Аллаха ﷺ робив намаз, Укба підійшов до нього ззаду, накинув свій одяг на його шию і почав душити, поки не підійшов Абу Бакр ас-Сиддик, і відштовхнувши його, не сказав: «Невже ви вб’єте чоловіка за те, що він говорить: «Мій Господь — Аллах»? Адже він явився до вас з ясними знаменнями від вашого Господа».
Абу Джахль теж намагався вбити Пророка ﷺ. Одного разу він провів зі своїм народом зібрання, на якому розповів, що Посланець Аллаха ﷺ лає їх богів і засуджує їх релігію, а потім запропонував вбити його, назвавши це благою справою і єдиним способом позбутися від його заклику. Так люди на зібранні домовились вбити Пророка ﷺ, коли він буде робити намаз. Вони почали чекати слушної нагоди, і коли Посланець Аллаха ﷺ був у земному поклоні, Абу Джахль взяв камінь і направився до нього, але Аллах врятував Свого Пророка ﷺ. Окрім того, Пророк ﷺ часто наражався на знущання і приниження з боку Абу Ляхаба і його дружини Умм Джамілі. Одного разу старші многобожники провели зустріч в традиційному місці зібрання «Дар ан-Надва», щоб обговорити протистояння Посланцю Аллаха ﷺ і вибрати спосіб позбутися від нього. Можна перерахувати багато різноманітних спроб вбивства і переслідування, а також вигнання в ущелину і блокаду на три роки.
Многобожники Мекки знали, що Посланець Аллаха ﷺ приніс нову релігію і намагається загасити нею решту усіх інших релігій. Тому вони намагалися задушити нову релігію у зародку, не давши їй можливості вирости і набратись сил. Але усі їх спроби не зупинили Пророка ﷺ. Він продовжив закликати до Ісламу, не звертаючи уваги на їх агресивні дії, оскільки встановлення релігії було його головною задачею. Заради цієї мети Пророк ﷺ був готовий віддати життя, але ніколи не відмовився б від своєї справи. Він йшов до того, щоб людьми правив тільки Іслам. Аллах говорить:
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
«Він — Той, Хто відправив Свого Посланця з вірним керівництвом і істинною релігією, щоб піднести її над рештою усіх інших релігій, навіть якщо це ненависно многобожникам» (9:33).
В книзі «Сіра» Ібн Ісхака говориться, що коли курайшити сказали ці слова Абу Талібу, він послав за Пророком ﷺ і сказав йому: «О, син мого брата! Люди із твого народу прийшли до мене і сказали то-то і то-то. Так пощади мене і себе і не примушуй мене переносити те, що я можу не винести!». Посланець Аллаха ﷺ подумав, що дядько не буде більше його захищати і видасть його і що він вже втомився підтримувати і захищати його. Тоді Посланець Аллаха ﷺ сказав:
يَا عَمِّ، لَوْ وَضَعُوا الشَّمْسَ فِي يَمِينِي وَالْقَمَرَ فِي شِمَالِي عَلَى أَنْ أَتْرُكَ هَذَا الْأَمْرَ، حَتَّى يُظْهِرَهُ اللَّهُ أَوْ أَهْلِكَ فِيهِ، مَا تَرَكْتُهُ
«О, мій дядько! Якщо навіть мені дадуть Сонце у праву руку, а Місяць — у ліву, з умовою кинути цю справу, я не кину, поки не відкриє її Аллах повністю або поки не загину!».
Пророк ﷺ не переставав закликати до тих пір, поки Аллах не зміцнив релігію людьми із Ясріба. Сьогодні Хізб ут-Тахрір іде по тому самому шляху, наслідуючи Посланця Аллаха ﷺ. Головною задачею Хізб визначив відновлення ісламського образу життя шляхом встановлення Другого Праведного Халіфату за методом пророцтва і зміцнення релігії Аллаха над рештою усіх інших релігій.
Хізб, дослідивши сіру Пророка ﷺ, поділив діяльність по встановленню релігії і Халіфату на три етапи:
Перший — етап просвіти, щоб знайти людей, якій приймуть ідею і метод Хізба, і стануть єдиним згуртуванням.
Другий — етап взаємодії з Уммою, щоб вона поставилась до Ісламу як до головної задачі і працювала над застосуванням Ісламу в своєму житті.
Третій — етап пошуку допомоги у володарів сили і впливу, щоб отримати владу і застосувати Іслам повністю.
Члени Хізб ут-Тахрір сумлінно працюють, жертвують на цьому шляху життями, майном і часом, ставлячи перед собою тільки доленосну місію. Вони не втомлюються закликати людей до прийняття і підтримки ідей Хізба і стійко переносять зіткнення з тими, хто стоїть на їх шляху. Члени Хізба піддаються тюремним ув’язненням і різним формам тортур від рук пригноблювачів. багато із них були замучені до смерті у в’язницях, слідчих ізоляторах і навіть за їх межами. Але усе це не відхилило Хізб від свого шляху і навіть додало йому стійкості і упевненості в тому, що він слідує шляхом Пророка ﷺ під керівництвом видатного вченого Ати ібн Халіля Абу ар-Рашти, нехай збереже його Аллах і нехай дарує йому перемогу.
Хізб ут-Тахрір закликає усіх мусульман приєднатись до нього і працювати разом з ним над рішенням головної задачі, поки не проб’ється світло Ісламу, а його система не запанує над рештою усіх інших систем. Мусульмани повинні докласти усіх зусиль і в короткий час встановити Халіфат. Тільки в Халіфаті Іслам буде переважати над рештою усіх інших релігій, ідеологій і вірувань. І тільки в Халіфаті Іслам знов буде застосовуватись повністю і пошириться по усьому світу як послання Аллаха.
Газета «Ар-Рая»
Абдульхалік Абдун Алі
Член інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір в Судані
11 Зуль-хіджа 1442 р.х.
21.07.2021 гр.