Критерії вчинків

Думки
Друкарня

Багато людей живуть у цьому житті, не маючи правильного керівництва, здійснюючи вчинки, не маючи критеріїв, на основі яких вони б оцінювалися. Можна бачити, як люди роблять погані вчинки, думаючи, що вони правильні, і утримуються від здійснення добрих вчинків, думаючи, що вони нехороші. Жінка мусульманка, яка ходить по вулицях прославлених мусульманських міст, таких як Бейрут, Дамаск, Каїр, Багдад, оголюючи ноги, показуючи свої принади та відверті місця, і при цьому думає, що вона робить правильний вчинок.

Побожний чоловік, який відвідує мечеть, відмовляється від боротьби з порочними діями правителів, бо це має відношення до політики, і він думає, що заняття політикою є негативним вчинком. Ця жінка і цей чоловік роблять гріх, так як вона виставляє на показ свої відверті місця (аврат), а він не цікавиться становищем мусульман. Причиною цього є те, що вони не прийняли для самих себе критерії, згідно з яким вони б оцінювали свої вчинки. Якби вони прийняли для себе будь-які критерії, то не суперечили б у своїх вчинках ідеології, прихильниками якої вони є. Для людини є обов'язковим прийняття критеріїв, на підставі яких оцінюються її вчинки, для того, щоб пізнати суть вчинку до того, як його здійснити.

Іслам встановив для людини критерії, на основі яких він оцінює речі, відрізняє погане від хорошого, утримується від порочних вчинків, здійснюючи добрі. Цими критеріями є шаріат, і лише він. Те, що шаріат встановив хорошим для людини з  її вчинків -  це добра справа, що встановив порочним для неї – це є порочне. Ці критерії незмінні, ніколи добре не стає поганим, погане не переходить в хорошее, навпаки, те, що постановив шаріат хорошим, залишається таким, а те, що постановив поганим, залишається поганим. Виходячи з цього, людина слідує правильним шляхом. На противагу цьому, якщо б шаріат не встановив критерій для доброго та поганого, а також якщо б встановив критерієм розум, тоді б людина слідувала навмання. Річ в одному положенні є хорошою, а в іншому - поганою, тому що розум може бачити що-небудь хорошим сьогодні, а завтра вже поганим, і навпаки. Таким чином, оцінка всього навколишнього подібна пір'їнці, що літає по волі вітру, а хороше і погане стає відносним, а не явним (справжнім). Тоді вона впадає в скрутне положення здійснення поганого вчинку, думаючи, що він благий, і утримується від доброго, вважаючи його поганим. Значить, на людину покладається необхідність затвердити шаріат як суддю, і встановити його критерієм для всіх своїх вчинків, приймати хорошим те, що постановив шаріат благим і приймати поганим те, що встановив шаріат порочним.