Багатоженство між попереджувальними та обмежувальними заходами урядів і викривленою уявою різноманітних організацій

Статті
Друкарня

На протязі довгих років і понині різноманітні організації,коаліції, жіночі та правозахисні асоціації ведуть свою діяльність, поставивши у якості пріоритету скорочення багатоженства шляхом невпинних вимог внести поправки у закон про статус особистості та карати тих, хто його порушує, або за допомогою зустрічей та лекцій за участю жінок та спеціалістів з метою, як вони стверджують, підвищення обізнаності про небезпеки, пов’язані з феноменом багатоженства, і про негативні наслідки цього для статусу жінок, дітей, родин та суспільства у цілому.

Ці заклики набули успіху у деяких країнах мусульманського світу. Туніс і Туреччина вважають багатоженство злочином і забороняють його на законодавчому рівні. Марокко, Алжир та найбільша пакистанська провінція Пенджаб зробили багатоженство практично неможливим. Окрім того, в останній час багато країн відкинули ідею багатоженства після того, як уряди заснували жіночі комітети, правозахисні організації та організації громадянського суспільства, особливо ті, які стосується прав жінок, з метою запобігання поширення феномену багатоженства. Їх інструментами стали гасла про рівність, розширення прав і можливостей жінок і надання їм справедливості, оскільки багатоженство, на їх думку, є утисканням прав першої дружини!

У Туреччині багатоженство було офіційно скасовано іще у 1926 році. Згідно діючому у Туреччині закону про особистий статус, другий шлюб вважається недійсним з наданням права першій дружині подать на розлучення у випадку, якщо доведений факт укладання другого шлюбу. Незважаючи на обмеження на законодавчому рівні, багатоженство як і раніше практикується нелегальними та витонченими способами, особливо у віддалених та племінних районах на півдні та сході країни у межах шаріатських шлюбів. У 237 статті кримінального кодексу говориться: якщо турецький уряд встановить, що шлюбна угода є цивільною і незареєстрованою у муніципалітеті, закон засуджує того, хто проводив цей обряд шлюбу, до тюремного ув’язнення на строк від трьох до шести місяців. Закон також поширюються на молодожонів. Незважаючи на заборону багатоженства, згідно статистиці, за останній рік у Туреччині зафіксовано 187000 випадків багатоженства.

У 18 главі Кодексу про особистий статус Тунісу чітко оговорюється заборона багатоженства. Закон також надає жінка право розлучитися зі своїми чоловіками. Згідно другому абзацу кримінального кодексу, будь-який, хто порушує заборону на багатоженство, притягується до фізичного та фінансового покарання. «Будь-який, хто одружиться, будучи одруженим або іще не розірвавши попередній шлюб, карається позбавленням свободи на один рік і штрафом у розмірі двохсот тисяч франків або одних із двох видів покарань».

Хоча закон в Марокко і не забороняє багатоженство напряму, проте можна бачити непряму заборону на це. З 2003 року родинний кодекс встановлює дві основні умови для прийняття багатоженства для його легалізації: перша умова полягає у тому, що бажаючий мати більше однієї дружини повинен мати фінансові можливості для утримання двох або більше родин; а друга — повинно бути об’єктивне та розумне обґрунтування, які дозволяє запрошувати дозвіл на багатоженство у судді. Суд посилається на необхідність інформувати першу дружину і отримати її згоду. Цей закон сприяв скороченню багатоженства до менше однієї тисячі випадків на рік.

Обмеження на полігамні шлюби також практикуються в Алжирі. Уряд прийняв закон, ухвалений парламентом у 2005 році, який не дозволяє чоловіку одружуватись на іншій жінці без згоди першої дружини.

Ситуація у Пенджабській провінції Пакистану схожа з попередньою. Чоловіку завоняється вступати у шлюб з іншою жінкою без дозволу першої дружини. Закон також передбачає покарання у вигляді одного року тюремного ув’язненні та штрафу у розмірі 500000 рупій (біля 5000 доларів) для усіх, хто вступає в іще один шлюб без згоди першої дружини.

З іншого боку, у країнах, де не розглядається тема багатоженства на законодавчому рівні, таких Саудівська Аравія, Єгипет, Йорданія та інші, висуваються гасла та проводяться численні кампанії, що спонукати суспільство прийняти полігамію та закликати чоловіків практикувати багатоженство, щоб справитись з проблемою старих дів, збільшення розлучень і вдів.

Жінки Саудівської Аравії час від часу вдаються до сайтів у соцмережах, щоб почати кампанії, що спонукають чоловіків одружуватись на більше аніж одній жінці. Останньою із них є кампанія під назвою «Ми вимагаємо, щоб багатоженство стало обов’язковим».

В Єгипті у 2016 році була висунута жіноча ініціатива під назвою «Твій чоловік — мій чоловік», а у 2017 році — «Багатоженство — це Шаріат».

У «Facebook» є сторінка під назвою «Разом за багатоженство у Марокко», а також алжирська кампанія під назвою «Одружуйтесь на двох, трьох, чотирьох».

Дивно, що ці ініціативи та кампанії висуваються у країнах, які не перешкоджають багатоженству, але, як і інші мусульманські країни, вони страждають від життєвих та економічних проблем, які чинять перешкоди на лише для багатоженства, але й для молоді, яка хоче вступити у шлюб уперше. Цими перешкодами є завищений махр, а також деякі звичаї та традиції шлюбу, які дорого обходяться для молодожонів на додаток до перебільшених вимог родини нареченої на тлі економічних умов, що погіршуються, а також високих цін та високих темпів безробіття, зубожіння та бідності. Усе це призвело до пізніх шлюбів та витікаючого із цього росту безшлюбності та жінок, які жодного разу не були заміжніми. Усе це відбувається поруч з поширенням західної культури у мусульманських країнах, яка нібито захищає гідність жінок та їх родин від тиранії чоловіків!

Уряди мусульманських країн забороняють те, що дозволив Аллах, закриваючи очі на відносини, що суперечать Шаріату. Дійшло до того, що деякі із них узаконили гомосексуалізм та заборонені (харам) відносини під приводом поваги приватного життя, здійснюючи міжнародні угоди на догоджання Заходу. Захід не хоче, щоб краща Умма була численною, оскільки це призведе до зменшення чисельності жителів на Заході та розчиненню їх суспільств, страждаючих від зменшення народжуваності та високої смертності, внаслідок чого літні люди стали «безкорисні для нелюдяного економічного колеса». Таким чином, ми бачимо, що у деяких західних суспільствах спостерігається тенденція заохочувати багатоженство, щоб збільшити ріст народжуваності та населення, переслідуючи мету протистояли зниженню долі корінних народів проти іммігрантів. Експерти та дослідники Університету Шеффілда у Великобританії підтвердили у результаті досліджень 700 випадків у різноманітних країнах, де широко розповсюджене багатоженство, що секрет щасливого і спокійного життя полягає в одруженні на іще одній жінці. Ми стаємо свідками появи асоціації на Заході, яка закликає до багатоженства через психологічну, соціальну користь та користь для здоров’я, яке воно приносить.

Багатоженство вважалось природним явищем на мусульманських землях до приходу колонізатора, який почав кампанію по викривленню та глузуванню над Ісламом та нормами Шаріату. Він запроваджував закони, які не мали ніякого відношення до Ісламу, а, навпаки, суперечили концепціям істинної релігії, щоб підмінити ідеї Ісламу, включаючи багатоженство, як нібито усі проблеми ісламського суспільства та родини, які виникають сьогодні, такі як жорстокість і насильство чоловіків у відношенні своїх дружин, викликані пануванням чоловіків.

Окрім того, асоціації та уряди, лояльні колонізатору, проводили навмисну та систематичну роботу по розширенню прав і можливостей жінок. Тобто по забезпеченню незалежності дружин та їх потреб від чоловіків, надаючи можливості для працевлаштування, або створюючи для них професійні курси, щоб жінка не була вимушена вступати у шлюб, який позбавляє її прав, порушує її людяність і ображає її гідність. І тим більше не приймала другу дружину, що руйнує її життя та знищує майбутнє її дітей!

O мусульманки! Знайте, що проблеми і труднощі, які переносяться вами, не викликані чоловіками або другими дружинами. Їх причина полягає у нездатності держав та урядів піклуватись про ваші справи, включаючи формування майбутніх поколінь, вихованих згідно з культурою Ісламу, а не на основі отруйного впливу західної культури, що проникає через ЗМІ та навчальні програми.

Знайте, що родинне життя абсолютно не позбавлене проблем, адже таким є життя. Варто шукати рішення не у боротьбі з нормами Ісламу, а у притягненні до відповідальності тих, хто позбавив вас задоволення у житті, породив ненависть та гіркоту і поширив концепцію егоїзму. Не виходьте проти норм Шаріату через наявність проблем. Це завдасть шкоду у першу чергу Уммі. До того ж, деякі проблеми можливо вирішити саме через багатоженство, яке є дозволеним — халяль — без яких-небудь умов або мотиву (іллят):

فَٱنكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ ٱلنِّسَآءِ مَثۡنَىٰ وَثُلَٰثَ وَرُبَٰعَۖ

«То одружуйтесь на інших жінках, які подобаються вам: на двох, трьох, чотирьох» (4:3).


Спеціально для Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Рана Мустафа
6 Сафара 1440 р.х.
15.10.2018 р.

Головне меню